Verwijderd
Weet het zo uit mijn kupke niet, maar als je nu een zwarte boog maakt van binnenkant links tot buitenkant rechts. En dan een witte boog van buitenkant tot buitekant daarheen overvloeien, en nog een witte boog van binnenkant tot binnenkant daarheen overvloeien. Werkt dat neit
Hoe bedoel je?
Zoals in je afbeelding, dat "rechts" mooi overloopt naar de linker gradient?
[ Voor 11% gewijzigd door Willem op 19-08-2003 13:19 ]
Verwijderd
Maar blend tool in mijn illu doet het niet (scheve rip ofzo
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 13:22 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat ie die 2 wil blenden, ik denk dat ie 1 blend wil die er ongeveer zo uitziet alleen dan vloeiend.
Zou het op kunnen lossen met de blend tool, maar als je boel dan op gaat blazen zie je stappen, of je moet erg veel stappen gebruiken, maar dan wordt de boel weer zo complex.
Of is dit de enige goede oplossing ervoor?
Dat van die grijze circel klopt wilem169, dus wellicht geen goede oplossing.
Verwijderd

Nou hoop geprobeerd kom er nog niet uit... eerst weer ff aan het echte werk.
Idd is het wel ongeveel maar net niet helemaal hé.
Maar we gaan gewoon door, laat het eerst gewoon zo, wellicht later fine tunen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Meerdere foeilelijke lettertypes zijn er zeker, maar die worden niet zo prominent standaard bij Windows geleverd. En Brush Script MT is niet goed leesbaar voor webpages. Van dezelfde orde als Comic Sans wel, ja. Lees hier trouwens ook maar even waarom.Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 13:32:
willem169: waarom ben je eik zo mega anti comic sansOkay, het is een strontlelijk lettertype, maar dat zijn er wel meer
.
Die 'ring' Gradient heb ik in Illustrator zo gemaakt. *klikbaar*

Naja, OzBoz heeft al een sloot opties laten zien... Gratis 3d programma waarmee je het -zo- kan doen? Povray + Moray. Kun je ook nog op een dwaas hoge resolutie laten renderen als het nodig mocht zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 19-08-2003 17:54 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Nouw... Ik word ook steeds misselijker van Curlz MT. Kweenie of dat bij office of windows zit, maar weet zeker dat IK het niet gedowned heb
Qua 3d zou ik dan voor Dimension gaan, die exporteert heel netjes naar illu.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 18:00 ]
Om even moeilijk te doen: als het licht nu meer van links komt en dus minder van de voorkant, is het dan nog steeds mogelijk met jou methode?

Resultaat:

Je kunt het als volgt oplossen: Maak een cirkel met een radiale gradient aan de rand. (De zwarte cirkel met het witte verloop aan de rand). Plaats daarover twee cirkels (de rode lijnen) die de binnen en buitenkant van de torus bepalen en combineer deze (='make compound') en pas deze, net even uit het midden t.o.v. de ingekleurde cirkel, toe als masker daarop ('make clipping mask').
Het resultaat zie je in het 2e beeldje.
Je moet waarschijnlijk wel een beetje spelen met de gradient om exact je gewenste resultaat te krijgen, maar volgens mij is het heel aardig in de buurt
Verwijderd
Netjes! Kun jij dat illustrator bestand anders naar me mailen, ben wel even benieuwd hoe het verder in elkaar zit. En wat collega's hier ook.beetle71 schreef op 20 August 2003 @ 09:33:
Je moet waarschijnlijk wel een beetje spelen met de gradient om exact je gewenste resultaat te krijgen, maar volgens mij is het heel aardig in de buurt
Verwijderd
Zo eenvoudig dat het briljant is
Hij maakt een volledige gradient. (zwart-wit-zwart).
Vervolgens zorg je met een mask oid dat je daar maar de helft van ziet. Die mask (in dezelfde vorm, maar dunner) zet je er iets rechtsonder het midden, zodat je linksboven en rechtsonder alleen het gedeelte wit-zwart van de gradient ziet.
In de plaatjes van beetle71 zie je op de eerste de volledige gradient, met daarop de mask aangegeven (rood omrand). Op het tweede plaatje zie je het resultaat.
edit ________________________
Toen ik dit tikte was Darkx' reply er nog niet
[ Voor 9% gewijzigd door wicher|IA op 21-08-2003 15:52 ]
cirkel kopieren, paste in front met stroke 4 ofzo
make blend
kleine cirkel selecteren en shift pijltje omhoog en shift pijltje links voor gewenst resultaat
?
Verwijderd
Dat is ook een optie, maar je krijgt dan een soort van scherpe rand, omdat het verloop niet meer overal hetzelfde is.Vinzzz schreef op 21 August 2003 @ 18:17:
waarom niet gewoon 1 cirkel met stroke 40
cirkel kopieren, paste in front met stroke 4 ofzo
make blend
kleine cirkel selecteren en shift pijltje omhoog en shift pijltje links voor gewenst resultaat
?
jawel hoor, de binnencirkel verplaatsen, zo zijn de plaatjes gemaakt. en als je met de pijltjes werkt is die scherpe rand ook geen probleem meer...Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 18:20:
Dan heb je toch gewoon een blend van binnen naar buiten, en niet van links naar rechts zoals gewenst?
tis gewoon een snelle oplossing, of t de beste is, betwijfel ik
Goed bedacht. Weinig curves en goes aanpasbaar.
Hoe zou je het kunnen maken als het licht van schuinacher komt?
Of pal van de zijkant, dus zonder lichtval op de bovenkant.
[ Voor 36% gewijzigd door buxx op 22-08-2003 15:46 ]
Zo:buxx schreef op 22 augustus 2003 @ 15:45:
Die ik net hebt gedownload is het beruikbaarst en idd erg simpel.
Goed bedacht. Weinig curves en goes aanpasbaar.
Hoe zou je het kunnen maken als het licht van schuinacher komt?
Of pal van de zijkant, dus zonder lichtval op de bovenkant.

Door even na te denken wat er met de verlopen gebeurd als de zon (lamp/licht) van een bepaalde positie komt en daarna met het masker te spelen.
Soms heb je dan twee verlopen nodig (en een dropshadow'tje