Draytek 2600, bbnet ADSL, geen mail en termsessies mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Lios
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding, denk ik.

Ik zal vlug een situatieschets geven:

Server met daaraan de router, aangesloten op ADSL via bbnet.
De router heeft dhcp aanstaan, en geeft 192.168.1.10 en hoger af.
de server heeft dus ook 192.168.1.11 als ip gehad.
De ander netwerkaart in deze server verbind hem met de LAN.
Deze zit in een andere ip range. nl: 10.31.12.250

Nu is het me gelukt dat iedereen gewoon internet heeft. Geen enkel probleem
Maar... ze kunnen niet mailen!! Komt dat door de verschillende IP ranges in het netwerk? Of moet ik iets doen met portmappings?

Het tweede probleem is dat ik een terminalsessie op de server moet kunnen starten. Ik ben wel zover dat ik gewoon een VPN kan opbouwen met de router via internet. Maar vervolgens een terminalsessie starten blijkt niet te lukken. De server komt dan met de melding: Fout in gebruikersinterface; U kunt geen extern-bureaubladverbinding maken omdat de windows-aanmeldingssofteware op de externe computer is vervangen door incompatibele software.

Maar ik kan wel via een andere server in het netwerk de bewuste server benaderen via terminalsessies, alleen is dat intern. De ander server in het netwerk kan ik benaderen via VPN over isdn door een router. Vervolgens start ik een terminal sessie en neem dan de server die achter de draytek 2600 staat over met een terminalsessie (mstsc.exe) Geen enkel probleem.

De server die achter de draytek 2600 staat heeft windows 2000 server, de Server die ik via ISDN kan benaderen heeft windows 2000 advanced server.

Ik hoop dat het verhaal nog een beetje duidelijk is,
en dat iemand me kan helpen

Verwijderd

Dan maar geen router ertussen denk ik?
Je hebt nog niet veel reacties...
Offuh.. ze weten het gewoon niet? :?

Verwijderd

Je zegt dat ze niet kunnen mailen.

Kunnen ze geen mail ontvangen of niet versturen, of beide niet?

• Lios
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024
Beide niet. En vooral die terminalsessies die het niet doen is erg raar. Via 'de andere kant' lukt het wel, maar via een VPN over de router niet. Hoe kan dah nou? Heeft echt niemand suggesties??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1)
Een server geef je om logische redenen een vast IP adres, niet DHCP.
2)
Waarom gebruik je 2 verschillende IP ranges?
3)
hoe ziet je routing table eruit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, maar het euvel is inmiddels verholpen.
Er bleek nog een routing te staan van de oude adsl modem. En die zorgde ervoor dat het niet lekker werkte. En er stond nog een routing in die er voor zorgde dat 0.0.0.0 naar een bepaald adres werdt verwezen wat hele andere doeleinden heeft.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1