Toon posts:

Divx kijken op beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Wie kijken er naast dvd e.d. , ook weleens een divx/xvid film op een beamer?
Wat is de kwaliteit hiervan?
Is het nog best redelijk?

Ik wil een waarschijnlijk een x1 aanschaffen..

Bedankt.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

-

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Ik beam wel eens een divx/xvid film.
De kwaliteit is, mits het een goede rip is, zeer goed te doen!
Suc6 met je aanschaf.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties alvast!

Verwijderd

dat hangt natuurlijk wel af van de beamer die je koopt.
er zijn beamer die niet zo'n kwaliteit leveren en dan is het beeld ook niet zo goed.
daarbij is de kwaliteit van de divx ook van groot belang .
bij een beamer wordt het beeld toch uitgerekt waardoor je de kwaliteit van het beeld verslechterd en alle oneffenheden van de divx ook vergroot.
dus toch moeilijk om te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk nu weleens een divx/xvid via mijn tvout, op mijn tv dus,... en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het beeld...

Nu wil ik alleen een veel groter beeld,..
Ik ben van plan om een Infocus X1 te halen, of nog beter, zijn goedkopere dubbelganger de Ta Dataview V20 (1190€)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

4POX

Everybody is wired

Mijn beamer is verbonden met de computer en de dvd speler. Ik kan dus de bron kiezen. Ik kijk regelmatig een divx via de beamer. En dit kan ook prima. De huidige divx releases van de betere groepen zien er strak uit en je hebt ook nog eens ac3 geluid.. Voor mij maakt de input ook niet uit. Ik heb een TV beamer en geen presentatie beamer. Ik zal jullie de resolutie besparen van dat ding. Maar het went snel genoeg.

Wat mij wel opvalt bij beamer van 700 lumen en hoger is dat je bij divx films blauwe vlekken ziet in zwarte scene's. Dat effect heb je niet bij dvd films. Schijnt iets te maken hebben met de compressie van dvd films en divx films.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
En heb jij de computer gewoon rechtreeks op de beamer aangesloten dmv een vga kabel?

Verwijderd

Door Mark k. - Tuesday 19 August 2003 13:31

En heb jij de computer gewoon rechtreeks op de beamer aangesloten dmv een vga kabel?
Bekijk even dit topic, staat een pak aan interessante info...

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Oa dat je inderdaad best je projector rechtstreeks via een VGA kabel op je pc kan aansluiten ivm de kwaliteit van de scalers in de meeste projectoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 14:09 ]

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:24

Dark Angel

Corvette LS Power

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:59:
Ik kijk nu weleens een divx/xvid via mijn tvout, op mijn tv dus,... en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het beeld...

Nu wil ik alleen een veel groter beeld,..
Ik ben van plan om een Infocus X1 te halen, of nog beter, zijn goedkopere dubbelganger de Ta Dataview V20 (1190€)
ik ben zelf ook aan het kijken voor de infocus beamer alleen weet wel dat hij best wel veel regenboog effecten geeft (ik merk het zelf niet zo maar er zijn mensen die er echt storend vinden) en de Infocus beamer is in Duitsland nieuw zo'n 1200 dat komt al aardig dicht in de buurt van zijn dubbel ganger.

Kan je wel zeggen met de Infocus heb je een beamer die zeker goed kan mee komen met de duurder klasses kwa beeldkwaliteid.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Ik heb m'n beamer aan een Revoy DVD speler hangen (via de progressive scan output naar de max. resulotie van de beamer) en ben zeer tevreden met de kwaliteit van DivX.
De kwaliteit schommelt bij mij een beetje rond de kwaliteit van een video band.

Verwijderd

Het voordeel van divx kijken op een beamer is dat, als de rip goed gedeinterlaced is, er verder geen bewerkingen hoeven plaats te vinden behalve het scalen naar de gewenste resolutie. Een beamer met een resolutie van 1024x768 is toch wel aan te raden. aangezien er dan 576 verticale beeldpunten overblijven bij een 16:9 film.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

4POX

Everybody is wired

Nee, Mijn beamer heeft alleen een s-vhs en coax ingang.. Geen VGA.. Het is ook een TV beamer.. Puur gemaakt om tv beelden te laten zien...

AKA Rinkel weblog

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Heu, ik heb een Radeon 8500 met een VGA uitgang (monitor) TV-OUT (zit TV op) en een DVI uitgang (kan 2e monitor op).

Kan ik die beamer niet op die DVI aansluiten? Heb een verloopstekkertje zodat daar een gewone VGA stekker op past. Scheelt een hoop geplug en gedoe.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36
Als je een beamer van weet ik veel hoeveel duizend euro aan gaat schaffen zou ik ook meteen even kijken naar je TVout. Als ik bijvoorbeeld films ga kijken met mijn GF2MX ziet dat er veel minder uit dan met mijn GF4TI (op TV :) ).

Maxtrox kaarten schijnen de beste 2D filters te hebben (maar brakke 3D performance).

tvw

Verwijderd

Als je een beamer van weet ik veel hoeveel duizend euro aan gaat schaffen zou ik ook meteen even kijken naar je TVout. Als ik bijvoorbeeld films ga kijken met mijn GF2MX ziet dat er veel minder uit dan met mijn GF4TI (op TV :) ).
Hardstikke leuk, maar een digitale pj geeft het beste beeld als je het op zijn native resolutie aanstuurt, oftewel de resolutie van de panelen (stukje naar boven wordt er al verwezen naar de 'tips bij aanschaffen pj' thread verwezen).
Een PJ met een VGA-ingang kan je dus het beste aansturen via die ingang en dan op native resolutie.
TV-out is leuk voor je tv, maar daar stopt 't ook meteen als je ook een VGA-aansluiting voorhanden hebt.

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 14:51
Divx is zeer goed te kijken. Zeker de kwaliteit van hoe ze nu zijn.

Mijn beamer is ook aangesloten via de vga uitgang (radeon)

In principe is het beeld hetzelfde als op de tv.

HDTV trailers zijn echt helemaal strak op een beamer maar divx is gewoon goed te doen.

Sluit hem dus wel aan op de vga uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Beter!! Goed om te horen dat divx/xvid, lekker draait op een beamer!.
Tja ik ga hem gewoon dan met een vga kabel (zelfde kabel al naar je monitor toch?) aansluiten op de beamer.

Voor mn xbox koop ik een hd pack, ben beniewd hoe mooi dat gaat worden, als je dus ineens 480P of beter hebt , i.p.v. 480I...

• Captain Pervert
robbynaish schreef op 19 augustus 2003 @ 17:03:

Sluit hem dus wel aan op de vga uitgang.
Wat bedoel je hier nou mee, monitor eruit en beamer erop? Dat is toch omslachtig... Kan het niet gewoon op de uitgang van de 2e monitor (DVI uitgang heet die geloof ik)?

Bijna alle GF4 en Radeons vanaf 7500 hebben zo'n uitgang.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is ook een vga uitgang he? :)
(wb trouwens)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Captain Pervert
Ok, maar dat was even voor de duidelijkheid. :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
divx kwaliteit is goed, maar veel te onhandelbaar als het gaat om cpuverbruik, bij veel pc's schokkerd het altijd wat. Een beamer projecteerd altijd slechter beeld als je het vergelijkt met je monitor, daarom kan een divxje er nog best wel net zo mooi uitzien als een dvd, zeker als een svcd. ik geef nog steeds de voorkeur aan dvdtje in standalone ;)

• Captain Pervert
Een vraag met een hoog :P - gehalte, maar wordt het beeld van een beamer nou ook wat geblurred zoals op een TV, waardoor dingen er mooier en levendiger uitzien? En zit er wat dat beteft dan nog verschil tussen DLP en LCD?

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
Captain Pervert schreef op 19 augustus 2003 @ 23:07:
Een vraag met een hoog :P - gehalte, maar wordt het beeld van een beamer nou ook wat geblurred zoals op een TV, waardoor dingen er mooier en levendiger uitzien? En zit er wat dat beteft dan nog verschil tussen DLP en LCD?
DLP en LCD scheelt zeker wel: Zwartnivo.
Heb laatst even met een Epson EMP-S1 gespeeld. Leuk ding, maar zwart? Dat kent ie niet. Een breedbeeldfilm had echt duidelijk grijze vlakken boven en onder (ipv zwart). (was ook een 4:3 projector)

Voor films zou ik kiezen voor een 16:9 DLP projector.

Wel even voor jezelf bepalen of het regenboog-effect niet als hinderlijk ervaren wordt voordat je een DLP koopt

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een Infocus X1 of TaDataview v20 hier??

Ben beniewd naar je ervaringen met deze beamer...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een Compaq draagbaar beamertje, en speel haast alleen maar DivX erop. DVD is wel mooier, maar volgens mij alleen maar omdat de meeste divx-en een minder hoge resolutie hebben.

Siditamentis astuentis pactum.

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Captain Pervert schreef op 19 August 2003 @ 23:07:
Je kan zelf blurren door de lens uit focus te zetten :P

Verwijderd

Ik vind als je een 800x600 paneel neemt DLP echt wel superieur als het gaat om barndoor effect. Dus in de <2000 euro prijsklasse (meestal native 800x600) kun je denk ik beter voor DLP gaan. Het super hoge contrast verhoudingen bij DLP zijn echt aan te raden.

Als je DivX afspeelt op een beamer kun je een beetje film effect toevoegen, een soort ruis wat de blokken een beetje tegen gaat. Ook zou ik de afspeelkwaliteit zoiezo op het hoogste niveau zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 14:29 ]

• Captain Pervert
Voor mij zijn er na reeds maanden overwegen (en sparen :P) twee opties:

Infocus X1 (of de Dataview kloon)

Pro: Hoog contrast (en de lage prijs :P)
Con: Rainbow effect. Geen idee of ik er zelf gevoelig voor ben maar ik zie het al voor me dat één of meer van mijn vrienden dat wel zijn en ze - jaloers als ze zullen zijn :P - er een punt van zullen maken en slap gaan ouwehoeren. Verder kan ik me trouwens niet voorstellen dat de één het echt storend vindt en de ander het HELEMAAL NIET ziet. Ook niet als hij goed weet wat het is en zijn best doet om het te zien :? Ik ben daar dus echt bang voor, ondanks dat de DLP techniek al wat is geëvolueerd, en de X1 een kleurenwiel met een snelheid van 2x heeft.
En het ding is 4:3 wat me niet goed uitkomt.

Dan dient zich een prima alternatief aan:

Sanyo PLV-Z1

Pro: Hoog contrast t.o.v. andere LCD beamers (en wederom de lage prijs :)). 16:9 verhouding
Con: niets, eigenlijk. :? Ja een lager contrast dan de X1, maar toch nog heel goed...

Wat ik buiten beschouwing liet: (1)lichtopbrengst; want ik kan de kamer donker genoeg maken, en (2) barndoor effect, want ik heb laatst in de Mediamarkt een bagger Sonybeamer gezien, en mij viel het niet op ofzo, en de bovenstaande beamers zijn alleen maar beter.

Verder heb ik een relatief lage kamer en wil ik toch een beeld van 1.80m breed, en ik heb geen kale muur (scherm komt boven mijn bureau waar ook de TV op staat). Dus 16:9 verdient de voorkeur.

En ja, beste lezer, het is u ongetwijfeld opgevallen dat ik er onbewust al uit ben :)
Wat een warrig verhaal... Maar ik moet gewoon voor de Sanyo gaan... De X1 is gewoon verleidelijk omdat hij net iets goedkoper is, maar met import vanuit Duitsland (1399 euro ofzo) komt de Sanyo PLV-Z1 erg dichtbij.
Nog een paar weken werken... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zelf denk kiezen voor de Ta Dataview v20, overal zie ik deze als beste uit de testen komen. (PLVz1 als goede 2e)

En ook omdat deze extreem laag geprijsd is. (1190€, gewoon hier in NL)

Nog even een vraag: Wat is het barndoor effect dan?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 21:22 ]

• Captain Pervert
Heu, dat is dat je om elke pixel een zwarte lijn hebt. Bij de ene projector zie je dat meer dan bij de andere, ze drukken dat wel uit in procenten... Bij 80% bruikbare pixel (dus 20% is zwart) heb je een goeie beamer, geloof ik. Het is alleen niet iets om je echt druk om te maken als je een kwalitatief goede LCD beamer koop en met DLP is dit effect vrijwel nihil.
Kan je ook vinden in: Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Verwijderd

Topicstarter
Aha, bedankt!

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 11:22
Aangezien ik niks over de projector kan vinden waar ik naar aan het kijken ben, post ik het maar even in deze topic.

Mijn oog valt op een Sony VPL-CS5, is er iemand die al een heeft en die zijn ervaringen wil delen? Hij zal gebruikt gaan worden voor Divx en DVD en dan niet vanuit de PC, maar als het even kan vanaf een Kiss DP-500.

Specs:
LCD panel: 0.7 inch p-Si TFT panel 1,440,000 pixel (480,000 pixels x 3)
ANSI lumens: 1800 (2000 uur levensduur)
Contrast Ratio: 400:1
Res: 800x600 - PAL-M, PAL-N, PAL, NTSC, NTSC 4.43, SECAM
Inputs: RGB/Component, S-Video, Composite Video
dB: 35 in lamp low mode en 43 in normaal

In low mode is de levensduur 2500 uur, de lamp draait dan op 150W i.p.v. 165W, 1650 ANSI lumen.

[ Voor 2% gewijzigd door wh-vanderpost op 01-10-2003 12:04 . Reden: Meer info over low mode toegevoegd ]

All knowledge is written

• Captain Pervert
Contrast van 400:1 sowieso links laten liggen. Overal hoor je dat en ik heb volgens mij die beamer werkend gezien bij Mediamarkt. Was in elk geval ook een Sony met 400:1 en het beeld was echt heel erg flets.
Ik zou de Sayno PLV-Z1 kopen, met een contrast van 800:1 en die is ong. even duur (om en nabij de 1400 euro), of wachten op de Z2, die wordt ongeveer 2000 euro maar dan wel met 1200:1 contrast. Verder is de InFocus X1 nog een optie. Ook even duur als de Z1 en CS5 maar dan met DLP techniek en 2000:1 contrast.

Contrast is echt het belangrijkste waar je op moet letten, blijkt review op review weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Captain Pervert op 01-10-2003 12:27 ]

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 11:22
Wat me toch opvalt bij de meeste fabriekanten is dat de contrast ratio vaak niet hoger als 400 a 450 ligt. Tenzij je echt de dure kant op gaat. Is het dan echt zo dat je voor een fatsoenlijk beeld in je thuisbios 3000 euro moet spenderen aan een projectortje?

Wat mij weerhoudt van de InFocus X1 is het beruchte regenboog effect.
Voor 1150 Euro incl btw heb ik een 800x600 Mitsubishi SL2U zien staan met een CR van 600:1 en 1200 ANSI.. is dit ook nog onvoldoende??

All knowledge is written

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wh-vanderpost schreef op 01 October 2003 @ 13:53:
Wat me toch opvalt bij de meeste fabriekanten is dat de contrast ratio vaak niet hoger als 400 a 450 ligt. Tenzij je echt de dure kant op gaat. Is het dan echt zo dat je voor een fatsoenlijk beeld in je thuisbios 3000 euro moet spenderen aan een projectortje?
Zoals je ziet kan het tegenwoordig al voor 1400 euro, dat is dus ongeveer even duur als een gemiddelde televisie. Als je echt goed contrast wilt moet je voor een CRT projector gaan, dus zo'n ding met drie buizen. Die heb je in alle prijsklassen, voor 200 euro heb je al acceptabel beeld (maar moet je wel zin hebben om de boel goed in te stellen met 20 potmeters).

edit: Ook is het natuurlijk zo dat de gemiddelde beamer niet voor HT doeleinden maar voor het geven van presentaties zijn bedoeld, en er dus op andere dingen dan een hoog contrast de nadruk wordt gelegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Nikel op 01-10-2003 20:16 ]

Pagina: 1