Voor mij zijn er na reeds maanden overwegen (en sparen

) twee opties:
Infocus X1 (of de Dataview kloon)
Pro: Hoog contrast (en de lage prijs

)
Con: Rainbow effect. Geen idee of ik er zelf gevoelig voor ben maar ik zie het al voor me dat één of meer van mijn vrienden dat wel zijn en ze - jaloers als ze zullen zijn

- er een punt van zullen maken en slap gaan ouwehoeren. Verder kan ik me trouwens niet voorstellen dat de één het echt storend vindt en de ander het HELEMAAL NIET ziet. Ook niet als hij goed weet wat het is en zijn best doet om het te zien

Ik ben daar dus echt bang voor, ondanks dat de DLP techniek al wat is geëvolueerd, en de X1 een kleurenwiel met een snelheid van 2x heeft.
En het ding is 4:3 wat me niet goed uitkomt.
Dan dient zich een prima alternatief aan:
Sanyo PLV-Z1
Pro: Hoog contrast t.o.v. andere LCD beamers (en wederom de lage prijs

). 16:9 verhouding
Con: niets, eigenlijk.

Ja een lager contrast dan de X1, maar toch nog heel goed...
Wat ik buiten beschouwing liet:
(1)lichtopbrengst; want ik kan de kamer donker genoeg maken, en
(2) barndoor effect, want ik heb laatst in de Mediamarkt een bagger Sonybeamer gezien, en mij viel het niet op ofzo, en de bovenstaande beamers zijn alleen maar beter.
Verder heb ik een relatief lage kamer en wil ik toch een beeld van 1.80m breed, en ik heb geen kale muur (scherm komt boven mijn bureau waar ook de TV op staat). Dus 16:9 verdient de voorkeur.
En ja, beste lezer, het is u ongetwijfeld opgevallen dat ik er onbewust al uit ben

Wat een warrig verhaal... Maar ik moet gewoon voor de Sanyo gaan... De X1 is gewoon verleidelijk omdat hij net iets goedkoper is, maar met import vanuit Duitsland (1399 euro ofzo) komt de Sanyo PLV-Z1 erg dichtbij.
Nog een paar weken werken...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.