[TVOut] Radeon 8500 + Sony TV (svideo) strepen!

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een goed werkende tvout, zowel Clone als Theater mode werken gewoon ideaal op mijn televisie via een s-Video kabel direct naar de tvin van m'n tv.

Het videoformaat is gewoon Pal-B en de refresh rate staat (in theater mode, en volgens mij ook bij gewoon clone) op iets dat de tv aan kan aangezien het beeld stil en rustig is.

Nu heb ik bij divx/xvid films (en bij dvd's) als ik gebruik maak van de tvout, bij snel wisselende scenes of donkere beelden met veel beweging, last van een flikkerend beeld waarbij het net lijkt alsof het signaal out of sync is. Een stukje beeld is dus wat verschoven ten opzichte van de rest, en dat knippert ook op het moment dat dat gebeurt.

Om een idee te geven van hoe het is heb ik een plaatje gefotosoept.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/foort/error.jpg

Wat is dit en hoe is dit op te lossen?

Gigabyte Radeon 8500 Deluxe, Windows XP Pro, BSPlayer 0.86.500, Divx 5.05 en de nieuwste xvid, verder geen rare directshow filters of wat dan ook. Redelijk recente Omega drivers gebaseerd op Catalyst 3.4

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Probeer eens andere drivers om te beginnen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

lijken wel van die interlaced streepjes, probeer eens met de resolutie te spelen, refresh rate op de monitor.

• MahRain
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 16:17:
lijken wel van die interlaced streepjes, probeer eens met de resolutie te spelen, refresh rate op de monitor.
Het is dus alleen bij wat donkerdere scenes (met bijvoorbeeld knipperende lichten) of snelle camerabewegingen: dus als er veel informatie op het scherm in 1x verandert... In een normaal filmbeeld zie je niks van dit alles.

• MahRain
*raar he*

• MahRain
Ook met nieuwe drivers bleef dit probleem... :|

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
En als je geen BSplayer gebruikt, maar een andere player dan?

Grolsch Royce!

Pagina: 1