Toon posts:

[winXP] Mp3 waterig geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds kort problemen met mp3's (ook sommige films, waarschijndelijk dus mp3 codec) dat het geluid erg waterig overkomt....

ik heb al gekeken naar de nieuwste stuurprogramma's en dat werkt ook niet, heb net ff de search gebruikt hier en bij google op waterig mp3, maar kon nix vinden...

heb een onboard geluidskaart: AC97 op de epox 8KHA+ maar die andere geluidskaart (een c-media iets) die doet het ook met waterig geluid :(

heb ook al geprobeer de proff versie van de mp3 codec te installeren maar dat werkt ook niet, iemand een idee?!

alvast bedankt

groetjes Leroy

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Waterig is 'n beetje subjectief he...

Kijk eens bij de volumeregeling of je iets van 3D Effect of Stereo Wide kunt uitzetten. Dat helpt vaak. :)

Verwijderd

Topicstarter
werkte niet :S

hoe bedoel je subjectief?! ik kan het niet beter uitleggen, lijkt echo waterval, en line-in is niet gebruikt :S

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Dat AC97 heb ik ook niet al te beste ervaringen mee. Ik zou ook liever een echte geluidskaar hebben

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei, op een andere geluidskaart iz hetzelfde verhaal...

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
heb je al gekeken of er soms zo'n geluidsvervorming ingesteld staat in het instelling programmatje dat bij C-Media komt. Soms kun je van die effecten instellen?
Je kunt er geloof ik bijv. ook de pitch aanpassen.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

En een andere MP3 codec, niet die van MS?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
frauhnhoff geprobeerd... zelfde ellende

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan te lage bitrate. Ik hoor nl bij 128kbit mp3's ook zo'n waterval geluid. Bij hogere bitrates niet meer. Ook ligt het aan welke encoder er gebruikt is. Zoek eens op de mp3 tool Enc Spot. Die kan aangeven of de qualiteit van die mp3's benedenmaats zijn.

offtopic: volgens mij hoort dit in AVF forum :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
whehe, het probleem is dus bij al mijn mp3's.... en soms ook films, en bijna al mijn mp3's zijn 192 kbit :)

die logica had ik ook al bekeken :S

Verwijderd

OK
Heb je ook geprobeerd een audio cd te rippen naar wave file en die af te spelen. Zo omzeil je de hele mp3 spul en check je alleen die winaudio.

Maar wat voor qualiteit rating geeft Enc Spot aan bij die 192kbit mp3's? Als ze geript zijn door een oude Xing encoder dan mag je ze van mij weggooien. Xing mp3's zijn werkelijk troep.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
wav filez gaan wel gewoon goed :S

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad ook doordat ik 2 geluidskaarten tegelijk aktief had. 1x on-board (realtek) en 1x SB-Live!. De meeste programm's kozen ook plots voor "Primary Sound Driver", na expliciet op SB-Live! gezet is het geluid weer overal goed.
Toen ik het eenmaal gevonden had leek het zo simpel maar het had altijd goed gewerkt totdat ik een front aansluiting nodig had en dus de on-board weer aktief maakte. Langzaam vielen er steeds meer programma's op met dat slechte geluid. Dat was namenlijk het rare, het gebeurde niet in een keer maar heel geleidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap wat je bedoeld...

ik heb die 2e geluidskaart ook al uitgeschakeld gehad :S maar dat hielp ook nie :S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de codec van mp3 fraunhoffer verwijdert en pnieuw geinstalleerd, resultaat dat het wel iets minder is, maar bij sommige nummers is het erger geworden, en sommige zijn goed, en sommige hebben het nog heel iets, kun je dingen aanpassen in dat fraunhoffer?! (register of ini bestanden!?)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even aangenomen dat het geen hardwareprobleem is, WOS --> SA :)

Ik had trouwens iets dergelijks (Met mijn definitie van waterig geluid :+ ) dat kwam doordat de boxen verkeerd waren ingesteld in de audio settings: stereo ipv 5.1 en omzetten was dus genoeg. Maar dan zou stereo MP3 niet anders mogen klinken dan stereo AudioCD dus dat is het niet :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
tja, kweetniet, het is een 16 bits geluidskaartje....

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is (waarschijndelijk) opgelost, ik heb de mp3pro codec en nog een paar van www.dbpoweramp.com dedownload....

thanx 4 jullie hulp iig (K) :P

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat het probleem is :D:D

nix geen software of hardware, maar stekkertje was er iets uit (mini-jack op de line-out) :P

dom dom dom, is gebeurd metbox verplaatsten ben ik bang :|

MAAR SUPER BEDANKT VOOR JULLIE HULP (K)(K)(K) :P
Pagina: 1