Ik had Debian Woody. Daar werkte netwerk perfect. Nu een dist-upgrade achter de rug. Met de kernel van Woody (2.2.20) nog altijd netwerkverbinding.
Na installatie van zelfgecompileerde of voorgecompileerde kernel krijg ik het niet aan de gang.
Ik ben wat hopeloos aan het worden. Ik heb search gebruikt en daardoor hetvolgende al geprobeerd:
*statisch ip ingevuld. Dat neemt hij natuurlijk, maar geen verbinding.
*dhclient vervangen door pump en door dhcpcd, ik krijg geen ip.
*netwerkkabels nog eens bekeken, maar onder oude kernel lukt het wel, dus daar zal het wel niet aan liggen?
*nogmaals gecompileerd (2x) met zowat alles waar netwerk of tcp inkwam aangevinkt
Doordat ik bij statisch ip geen internet heb, zou ik denken dat het aan een module ofzo ligt die niet geladen wordt? Bij de oude kernel wordt er inderdaad via-rhine geladen (is onboard nic van VIA) en nu had ik hem erin gebakken, dus ook eens als module gemaakt dan maar. Wordt juist geladen, maar geen verandering. Ook bij de voorgecompileerde kernel (zou toch zowat alles in moeten zitten) doet hij het niet.
Verder weet ik het niet meer.
Het is dus een Via chipset op mijn moederbord met onboard nic.
We hebben een router dus zowel statisch als dynamisch ip zou moeten werken, maar ik kan nooit naar de router pingen.
Bij lsmod zie ik dus via-rhine, af_packet en unix staan.
Hopelijk weet er iemand nog iets dat ik zou kunnen proberen. Alvast bedankt.
Na installatie van zelfgecompileerde of voorgecompileerde kernel krijg ik het niet aan de gang.
Ik ben wat hopeloos aan het worden. Ik heb search gebruikt en daardoor hetvolgende al geprobeerd:
*statisch ip ingevuld. Dat neemt hij natuurlijk, maar geen verbinding.
*dhclient vervangen door pump en door dhcpcd, ik krijg geen ip.
*netwerkkabels nog eens bekeken, maar onder oude kernel lukt het wel, dus daar zal het wel niet aan liggen?
*nogmaals gecompileerd (2x) met zowat alles waar netwerk of tcp inkwam aangevinkt
Doordat ik bij statisch ip geen internet heb, zou ik denken dat het aan een module ofzo ligt die niet geladen wordt? Bij de oude kernel wordt er inderdaad via-rhine geladen (is onboard nic van VIA) en nu had ik hem erin gebakken, dus ook eens als module gemaakt dan maar. Wordt juist geladen, maar geen verandering. Ook bij de voorgecompileerde kernel (zou toch zowat alles in moeten zitten) doet hij het niet.
Verder weet ik het niet meer.
Het is dus een Via chipset op mijn moederbord met onboard nic.
We hebben een router dus zowel statisch als dynamisch ip zou moeten werken, maar ik kan nooit naar de router pingen.
Bij lsmod zie ik dus via-rhine, af_packet en unix staan.
Hopelijk weet er iemand nog iets dat ik zou kunnen proberen. Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 11:35 . Reden: extra info ]