Toon posts:

[XP] CDrom leest geen cdlabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk altijd al problemen gehad met winXP en cdlabels, hij onthield altijd de cdlabel van de vorige cd die in de cdrom had gezeten en gaf vaak problemen met games die geprotect waren.

Sinds kort heb ik een cdwriter in me pc en om hem werkend te krijgen moest ik aspi drivers installeren, sindsdien is het helemaal fout gegaan. XP leest namelijk helemaal geen labels meer in normale cdrom EN cdwriter.
En als ik XP reboot zie je in een keer WEL de cdlabel.

Ik heb de aspi drivers van adaptec geinstalleerd was dit misschien foute keus? En hoe ken je dat soort installaties ongedaan maken (of is dat uberhaupt wel mogelijk)?

systeem:
AMD tbird 1ghz
768mbram pc133
Acer 52x cdrom
HP 8100+ series cdwriter
windows XP + SP1

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 18:31
hmmm... ik heb wel het probleem met XP waneer ik een cd eruit wil halen die lade binne korte tijd automatisch dicht gaat dus net niet cd eruit kan halen waarna hij klem komt te zitte. erg raar.

is je burner misschien niet xp compatible?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen burner maar ook normale cdreader, ik ken wel gewoon branden met cdwriter.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

misschien een nieuwe firmware flashen op je burner en evt indien mogelijk cdromspeler. Welke versie van ASPI heb je geinstalleerd? Nieuwste van adaptec?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste van adaptec geinstalleerd, ik ga niet de firmware van cdwriter flashen omdat ik weet dat ie gewoon ken branden. Ik zal ff kijken of ik firmware van me cdrom kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij is geflasht maar nog steeds hetzelfde probleem =\

Nog andere id-en?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
wat voor chipset heb je? anders ffe nieuwe via 4in1's erop gooien. misschien word het ide kanaal niet goed aangestuurt en zo het volume label niet goed uitgelezen.
ik gebruik zelf trouwens force aspi voor aspi drivers

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Lijkt mij niet dat het zomaar aan chipset drivers ligt, want ik zie eigenlijk heel vaak dit soort problemen bij XP. Vooral deze:
hij onthield altijd de cdlabel van de vorige cd die in de cdrom had gezeten
Heb ik ook last van. Vaak onthoudt 'ie zelfs de inhoud en kun je niks met je cd-speler. En dat zie ik bij verschillende mensen (met verschillende mobo's/cpu's/chipsets).

Punctuality is the politeness of kings

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
ik heb dat probleem al een hele tijd, en volgens mij niet alleen bij windows XP. Ik los het altijd heel simpel op door even een dosschermpje te openen en dan in te tikken: dir <driveletter>:
dus: dir d:
dan krijg je een schema met bovenaan de label van de cd (die dan ook LIVE afgelezen wordt)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
cobratbq schreef op 19 August 2003 @ 12:24:
ik heb dat probleem al een hele tijd, en volgens mij niet alleen bij windows XP. Ik los het altijd heel simpel op door even een dosschermpje te openen en dan in te tikken: dir <driveletter>:
dus: dir d:
dan krijg je een schema met bovenaan de label van de cd (die dan ook LIVE afgelezen wordt)
leest ie em dan ook meteen door naar windowsXP? Want ik wil graag BF1942 weer es spelen en die zoekt echt naar cdlabel....zeer irritant probleem dit

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:32:
[...]

leest ie em dan ook meteen door naar windowsXP? Want ik wil graag BF1942 weer es spelen en die zoekt echt naar cdlabel....zeer irritant probleem dit
doe de bf cd in je lade; reboot en speel lekker bf...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
gebruik je soms nero als brand programma? had precies het zelfde probleem na installatie van nero. en na verwijderen van nero was alles weer opgelost.

[edit]
de auto run feature werd ook door nero om zeep geholpen

[ Voor 19% gewijzigd door Elephtera op 19-08-2003 13:40 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
elephtera schreef op 19 August 2003 @ 13:40:
gebruik je soms nero als brand programma? had precies het zelfde probleem na installatie van nero. en na verwijderen van nero was alles weer opgelost.

[edit]
de auto run feature werd ook door nero om zeep geholpen
Nope, ik gebruik adaptec easy cd creator.

Verwijderd

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 19 augustus 2003 @ 13:27:
[...]

doe de bf cd in je lade; reboot en speel lekker bf...
Als ik dat doe gaat cdrom vaag doen als ik BF1942 opstart. Je ziet dan het BF1942 opstart scherm (logo) en dan draait ie en dan stopt ie, dan draait ie en dan stopt ie, dan draait ie en dan stopt ie, dan draait ie en dan stopt ie, dan draait ie en dan stopt ie, enz enz. Hetzelfde geld voor de cdwriter...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 15:08 ]

Pagina: 1