CD-I film converteren naar VideoCD

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een CD-I (Digital Video) film, bedoeld voor weergave middels een Philips CD-I speler. De CD is in "green book" standaard. Is er een manier om deze te converteren naar een VideoCD ("white book" standaard) zodat ik hem kan afspelen in mijn DVD-speler?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een beetje DVD speler speelt een CDI Video CD gewoon af, omdat dit zo standaard is als het maar kan. Je zou kunnen proberen het .DAT bestand uit de MPEGAV folder te halen van die CD-I, het bestand vervolgens renamen naar .MPG en dit bestand weer als gewone videocd branden onder Nero (gewoon non-standard branden als Nero gaat zeuren).

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wekkel, een CD-I Digital Video is geen standaard VideoCD, dat is nu juist het probleem. De disc speelt niet op mijn DVD-speler en ook niet in Windows. Ik zie ook geen directories op de disc, wat met reguliere VideoCDs wel zichtbaar is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38

TheVMaster

Moderator WOS
ari3 schreef op 19 augustus 2003 @ 10:57:
Wekkel, een CD-I Digital Video is geen standaard VideoCD, dat is nu juist het probleem. De disc speelt niet op mijn DVD-speler en ook niet in Windows. Ik zie ook geen directories op de disc, wat met reguliere VideoCDs wel zichtbaar is.
Ik heb ook een keer zo'n cd-i digital video gehad....daar is volgens mij wel software voor, 'k zal eens kijken of ik iets kan vinden in me software bieb :)

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 12:31
op www.icdia.org de windows CD_i filesystem driver downloaden en dan kun je CD-i schijfjes onder W95 en 98 (ik dacht niet dat 2000 en XP werden ondersteund) lezen. Hierna kun je wel de videobestanden eraf halen.