Toon posts:

Nieuwe kabelmodems van Chello...

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Chello belde vanmiddag op dat de vrijdag een nieuw kabelmodem komen installeren. Ik meen dat in o.a. Helmond die dingen al in gebruik zijn. Heeft iemand al positieve/negatieve ervaringen met die dingen?

Ik heb nu trouwens vrijwel nooit last van 'disco' (geen verbinding, voor de leken :))

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Ik heb nu Chello sinds twee weken en ik mag aannemen dat ik zo'n nieuw soort modem heb gekregen. Het is een 'Personal Modem' van Lancity. Mijn NT-server is in die twee weken nog niet offline geweest :).
Ik hoop in ieder geval dat dat die nieuwe modem is, want ik heb weinig zin om weer al m'n PCs te verstoppen als die losers weer langskomen :).

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:22
dennet je hebt dus nog een oud modem want de nieuwe zijn van het merk terayon
de oude waren lancity's
en dan nog iets je hoeft je pc's niet te verstoppen want toen ze hier zijn komen switchen en aanleggen had ik beide keren een lan partytje met sygate aanstaan en dat vind de instalateur alleen maar interesant als ie het al snapt
dan de eigenlijke vraag beantwoorden
ik woon dus in helmond en heb zo'n nieuw modem als een van de eerst aangezien mijn oude alleen maar storingen gaf
hij is wel stabieler maar dat komt door de doodeenvoudige reden dan ze langzemer staan gelocked
de oude weren officieel op 150 kb sec gelocked en de nieuwe op 100 kb sec
ik haalde ervoor met DA 332 en nu 164 dus ik merk het wel degelijk dat ze langzamer zijn bij het downloaden upload is hetzelfde

en dat ze stabieler zouden moeten zijn geloof ik nog niet helemaal omdat ik er alweer eens twee dagen uit heb gelegen :(

.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Voor zo ver ik weet gebruikt Chello bij UPC (in Arnhem, Velp enz.) alleen maar COM21 modems.
En mijn ervaringen er mee zijn heel fijn.
Gaan lekker via een Netwerkkaart en niet via een seriële bus, want dat suckt mega...

Ook een voordeel is dat je een vast IP hebt bij deze dingen... :))))

Ik weet niet in welke regeo Chello andere modems gaat installeren, maar ze mogen hier laten zoals het is...

Kan iemand wat info achterlaten over de andere modems???

Thnxz

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• xss
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Ik zit hier in Amsterdam, wat voorheen A2000 was. Mijn download is gelockt op 1,5Mb, wat neer komt op een max van 196KB en van de A2000 newsserver haal ik dat vaak genoeg(alle dingen die je daar kan vinden :)). De upload is gelimiteerd to 128 Kb, wat dus neerkomt op 16KB. De upload is wat aan de krappe kant, maar ik kom van ISDN af, dus 128Kb is nog altijd het dubbele. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad sinds het geinstalleerd is. Daarvoor had het nog wat voeten in de aarde. Chello die z'n afspraken niet na kwam, zodat ik voor Jan 1u1 een snippermiddag had genomen enzo en das pas weer twee weken later komen voor de 2e afspraak :(.
Anyway, het draait nu allemaal en ik ga pas weer van de kabel af als de boys van Cistron met xDSL komen :). Want Chello/A2000 zuigt wat betreft service en kennis van zaken.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ik woon dus ook in Helmond.
Heb als een van de eerste ook een terayon gekregen.
Ik moet zeggen, het bevalt me redelijk, het heeft zijn voordelen en nadelen. Voordeel is toch wel veel stabieler, heb er nog nooit afgelegen, met lancity lag ik er eens in de 2 dagen toch wel een paar uur eraf. en veel disco. Maar nadeel is toch wel dat ze veel langzamer is. :(

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Verwijderd

Sjit!!! Ik wil de ander kabelmodem niet. :(

Ik heb er een keer 1 nachtje uitgelegen met mijn lan-city. Maar ik wil niet gelocked worden op 150kb/s (Nu ben ik volgens mij helemaal niet gelocked!!!).

Ik ga maar eens faken of ik het heel druk heb als Chello belt :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

He all

Ik heb net 2 dagen kabel modem en het bevalt me goed :)
Nog geen disco gehad (phew! :))
Ik weet niet of ik de nieuwe nu heb, maar er staat in ieder geval zo'n mooi logo op met "COM 21" ofzo en is lekker zwart van kleur.
Ik geniet van mijn kabel modem. Het is het echt waard! Vooral voor die games! :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Chello pleurt maar op met z'n nieuwe modems. Ik zit hier in Eindhoven met een Lancity, en heb in de laatste 3 maanden NOOIT er uit gelegen. Als ze zonodig nieuwe modems moeten geven, dan wil ik wel dat de snelheid gehandhaaft wordt en niet dat je er op achteruit gaat. Ik ga maar effe een boos :) mailtje sturen.

Martijn

Verwijderd

GVD!!!

ik laat ze mooi niet binnen!
Ze hadden gewoon een brief gestuurd dat ze langs zouden komen.. geen afspraak!
Ik heb er nog nooit afgelegen in 3/4 jaar! (1 keer, maar toen was de hele backbone down :) )

Verwijderd

Om even op Harley's post in te gaan.. met die meerdere pcs op 1 kabelmodem, ik heb er hier ook 5 opstaan (alles draait op een linux-server) alleen daar moet zo'n installateur niet achterkomen! Het is heel verstandig om je pcs te verstoppen, denk dat jij geluk had Harley.

Bij een de buren van een maat van me (studentenhuis) zou ook een chello aansluiting komen, monteur staat voor de deur enzo, zeggen die jonges: kan je ons ook ff helpen?? we willen graag het hele netwerk op de kabel!! Zegt die installateur: sorry, daar kan ik niet aan beginnen, en die aansluiting komt er dan ook niet!!! Belt ie met 't hoofdkantoor, dat er bij dat adres nooit een kabelaansluiting mag komen, omdat er anders misbruik van gemaakt gaat worden!!!! Nou daar ben je mooi klaar mee..... :)

Zelf heb ik er alleen niet zo'n last van, want zoals ik al zei, draai ik hier linux, en daar snappen ze werkelijk de ballen van! je had die kop van die vent moeten zien, toen ie zag dat het OS linux was :P die gast viel bijna om! Zei dus tegen die gast: wees maar niet bang hoor: ik regel 't verder zelf wel ghehe :) )

Anyway: het is dus misschien toch wel handig ff de andere pcs te verstoppen/van 't netwerk te halen, je weet 't maar nooit....

p.s. Bavaria is vies, Dommelsch rulez :P

Verwijderd

Phazer, dat hangt er helemaal vanaf wie die kabelmodem komt omruilen. Die gast die hier in omg. Eindhoven alles aansluit is best cool.

Die liet me even zien waar je Films vandaan haalt, welk ftp programma het best is, en vertelde dat ie er zelf 3 computers aan heeft hangen.

Vooral zijn grappen over amerikanen (=UPC) zijn erg grappig :) :) :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:22
naja cool ??? echt niet hij heeft aan een vriendin van me gevragen of ze meeging want hij wist de weg niet in eindhoven
en dat terwijl hij er zelf woont ( ik kom overal achter >:) ) en aangezien ze niet lelijk is :) ;) wist iedereen waroom zei mee mocht en ze is ook zo slim geweest om het niet te doen :)
en verder ik denk dat ik dan geluk heb gehad ja met dat netwerk maar ik geef er nix om hun houden zich ook niet aan de afspraken dus waarom zou ik dat wel doen >:)
en dan het volgende als we nou eens met alle chello gebruikers een klacht sturen dat we dezelfde snelheid terug willen ???? :)

.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik zit in de Regio A'dam en heb een LanCity .. en HOU die LanCity... 'k ga er gewoon met een dubbelloops voor liggen ...gna gna... geen Chellomonteur die enige poging onderneemt ...... nee ik hoop dat ze hier niet komen ... heb nog nooit (in 2 jaar) problemen ermee gehad!!!
Pagina: 1