Toon posts:

Ultrastille voeding die genoeg koelt

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb via de search geen relevant en recent topic gevonden. Zal wel verkeerd gezocht hebben, maargoed... :>

Ik heb in mijn pc een voeding zitten die vreselijk veel kabaal maakt en daar wordt ik af en toe gestoord van. Zeker als mn CPU 100% bezig is en het dus lekker warm wordt begint dat ding flink hard te draaien :'(
Nu ben ik dus op zoek naar een superstille voeding die genoeg koelt. En dat tegen een redelijke prijs. 350W moet wel voldoende zijn lijkt me, ik draai geen speciale dingen die veel stroom trekken.

Nu is mijn vraag: Welke voeding kan ik dan het beste nemen? Ik heb wel een beetje in de pricewatch zitten neuzen, maar ik wil toch eerst even weten welke voeding de beste kwaliteits/prijs verhouding heeft. Het gaat er dus om dat ie niet te duur is, goed koelt en vooral erg stil is 8)

Bedankt.

JanWillem

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gebruik eens de keywords "Stille voeding".

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Ik had een tijdje geleden precies het zelfde probleem ben hierop uitgekomen :
http://www.silentpcshop.nl/PSU.asp

Erg stil, en dan moet je je voorstellen dat er bij mij 2 naast elkaar staan.
Vraag: weet je wel zeker at het alleen je voeding is ? videkaart, of chipkoeler wil ook nog wel eens VEEL uit maken!

Verwijderd

ik heb een antec truepower 550 watt en die is echt stil
idle draait te fan 1450 á 1500 tpm en stressed 1800 á 1900 tpm 20 á 23 decibel denk ik Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/winknudge.gif had eerst een Qtec 550 watt en die maak veel meer herrie @ full loaded 33 decibel

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, weet ik niet zeker. Wel weet ik zeker dat hij momenteel zeer veel herrie maakt:(
Maar ik vind 80 euri voor een voeding wel erg prijzig... zijn er geen goedkopere modellen die toch vrij stil zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Liever 5 jaar een merkvoeding van 100 euro dan om het jaar een cheap-ass voeding van 50 euro.

Maar ga eens via de pricewatch de sites van de voedingfabrikanten af .. Een zichzelf respecterende voedingfabrikant zet heus wel de relevante specificaties (alsook de geluidsniveau) op diens website B)

/overbodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.