Toon posts:

[XP] Sneller booten zonder progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb eens wat rond gesnuffeld op internet, maar kan het niet meer vinden :|

Ik heb ooit us een 2tal regeltjes gevonden die je geloof ik en AUTOEXEC.BAT moest zetten om XP een paar seconden sneller te laten rebooten. Kan iemand me helpen? Ik heb nog veel ervaring met BootVis :Z, ging niet goed bij mij, dus daarom zou ik graag op een andere manier willen proberen.

Bedankt!

Verwijderd

autoexec.bat wordt zover ik weet niet eens gelezen door winxp, net als config.sys. Maar ik kan het mis hebben :D. Bootvis heeft tot nu toe bij mij altijd wonderen verricht, soms letterlijk de helft van de tijd eraf gehaald. Je moet alleen niet services gaan uitschakelen, want dan zit je eindeloos te kijken naar -Please WAIT for bootvis to launch-

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om precies te zijn moet je de TASK SCHEDULER service niet uitschakelen, dan werkt bootvis zonder problemen :)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm... gek genoeg is de bootvis tool momenteel bij MS unavailable?
En niet iedereen is erg blij met bootvis, zie een van onze oosterburen >
Thema: Bootvis = die größte Sch**** !!
:P
http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=460033

Bootvis heeft bij mij altijd wel een beetje zin gehad, maar de helft van de tijd er af? Nee, dat niet :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik wil het zonder BootVis doen, want er is ooit een code geweest die je (of geen autoexec.bat, maar iets anders) gewoon 2 regels in kon zetten en dattie sneller ging.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm... Ik ben het toch wel een beetje eens met die Oosterbuur :/

Kdacht dus, kom laat ik het bootvis eens optimizen....

En vervolgens liep XP vast elke keer net na het opstarten :/
Volgens Event Viewer was het idd een nog niet eerder voorgekomen fout bij mij, dus ik weet redelijk zeker dat t aan bootvis lag..
Nja, gelukkig had ik nog een redelijk verse Ghost :Y)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 19 August 2003 @ 11:09:
Mhm... Ik ben het toch wel een beetje eens met die Oosterbuur :/

Kdacht dus, kom laat ik het bootvis eens optimizen....

En vervolgens liep XP vast elke keer net na het opstarten :/
Volgens Event Viewer was het idd een nog niet eerder voorgekomen fout bij mij, dus ik weet redelijk zeker dat t aan bootvis lag..
Nja, gelukkig had ik nog een redelijk verse Ghost :Y)
Zo ongeveer hetzelfde :). Dus vandaar dat er ergens die regels staan, die zoek ik dus net. Altans, nog niet gevonden tot nu toe.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Uhm dit soms:

http://www.petri.co.il/make_xp_boot_faster.htm

pssst eerste hit bij google :X

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 19-08-2003 14:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb zelf eerst bij mij geprobeerd, dat werkte. Daarna bij de persoon waar het moest, maare, daar werkt het niet echt! Alleen heb ik SP1 en hij niet. Misschien dat het daar aan ligt? Beide pc's komen van Aldi (Die van hem is iets ouder dan de mijne). Maar zou het aan de SP kunnen liggen? De mijne (met SP1) is 2x zo snel klaar met booten.
Pagina: 1