Toon posts:

HD's op zijn kop monteren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

door wat ruimte problemen,kabellengte etc. zaten 2 HD's van mij vlak boven elkaar gemonteerd. Nu begon ik de laatste tijd steeds vaker crashes te krijgen voorafgegaan door een rare/nare/onheilspellende tik uit een van mijn drives. Bij het voelen van de warmte van de drives waren die best wel erg warm. Ik heb ze nu dus anders gemonteerd met een tussenruimte van ongeveer 1 cm boven en onder beide drives. Nu is er een iets verbeterde luchtstroom en lijken ze een stuk koeler te blijven.

Nu mijn vraag? Is het kwalijk drives op zijn kop te monteren? Het systeem draait echt 24/7 dus hopelijk schaadt het de duurzaamheid niet,.

Groeten Richard

Verwijderd

Met de nieuwe harde schijven is het geen probleem om ze ander te monteren.

mijn hele PC staat op ze kant. dat doet hij al twee jaar. (voor een 80386SX met 100Mb Harddisk)

HR

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwe harde schijven is het geen probleem om ze ander te monteren
Ene drive is zo'n 2,5 jaar uit en andere hoogstens 1 jaar,..

Richard

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:01
Volgens mij kun je ze op alle manieren installeren zolang het maar niet op zijn kop was, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou gewoon even op de site van de fabrikant kijken wat zei adviseren.

Hop,hop,hop!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
...op wie z'n kop? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Als je je harddisk al jaren op zijn kop hebt hangen, en later je weer eens bedenkt, gaat ie wel kapot. Gewoon op de kop hangen is geen probleem.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Het maakt geen RUK uit. Er zitten toch aan beide kanten van de platters koppen. Dus intern is er geen verschil tussen boven en onder.
Heel vroeger (1992 en eerder) maakte het wel uit. Dan moest je de hd ongeveer houden zoals je hem low-level had geformateerd.
Nu maakt het geen bout meer uit.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

boeit idd niet ik heb mijn hd's in alle standen hangen staan liggen of vliegen en ze werken allemaal perfect al jaren :+

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jah, in een of ander Fujitsu systeem waar ik laatst eens inkeek, zat ie voorin onderaan in de kast, tegen de wand aan, gewoon 90 graden gekanteld dus. Werkt prima.
Pagina: 1