Beeld flitst steeds even op zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Dit valt dus onder de categorie "zo vreemd heb ik ze nog nooit gehad", vandaar mijn post. Ik zal proberen het probleem dat ik heb in het kort samen te vatten.

Ik heb een PC, tijd geleden nog met een TB 1333 Mhz CPU erin. Ding draaide prima, tot er iets misging met de voeding, mijn CPU stierf en ik op zoek moest naar andere onderdelen. Omdat ik in de tussentijd een folder moest ontwerpen nam ik de hier reeds klaarstaande PC voor mijn vriendin, hing mijn harde schijf eraan en ging daarop aan de slag.

In de tussentijd kocht ik bij de Aldi zo'n computertafel en sloot daar alles op aan. Ik gebruikte hetzelfde stekkerblok, hetzelfde stopcontact, alleen een iets andere locatie. Sindsdien merkte ik op de PC van mijn vriendin, die ik zo mooi in gebruik had genomen, dat af en toe het beeld even op zwart ging. De monitor blijft gewoon aan, maar het beeldsignaal is gewoon even weg. Was niet al te vaak, al vond ik het een vaag probleem. Ik dacht, eerst die folder, dan zien we wel verder.

Vanavond heb ik de harde schijf weer teruggehangen in mijn nieuwe PC (met 480W Antec voeding, XP2500+ en alles wat er al inzat) en die aangesloten in plaats van mijn vriendin's PC. Wat wil het vervelende toeval (of niet, gok ik), nu begint deze PC ook te flitsen. Bovendien is het hier veel vaker (echt om de minuut tot paar minuten) en soms als het beeld terugkomt staan er icoontjes (van de desktop) door het actieve window heen) of een handje (cursor ofzo?) uitvergroot in beeld.

Er gaat iets fout met het videosignaal, maar wat precies? De monitor kan ik uitsluiten denk ik, aangezien het beeld ook echt verneukt wordt soms. Dat kan de monitor niet doen. Mijn eigen videokaart is een met een passieve Zalman koeler gekoelde GF4-Ti4200, die op standaard frequentie draait (250/446, tis een 128 Mb). De GPU in mijn vriendin's PC was een GF4-MX440 of 460 ofzo.

Kan het eraan liggen dat mijn PC nu van plaats is verwisseld? En zo ja, waarom is het op deze PC veel vaker? In de tijd dat ik deze post heb getikt (ik tik vlot) is het alweer zo'n 8 keer gebeurd. Kan het daar niet aan liggen, wat is dan het probleem?!

Verwijderd

Ik heb het thuis ook met enige regelmaat. vaak gebeurt het als ik lekker zit te browsen dan lijkt het of me PC vast staat dan klik ik op een ander venster.

Monitor zwart voor een ogenblik en dan weer terug en dan is de muis pointer verneukt naar een handje idd.

Bijzonder vreemd.

Ik heb overigens geen hardware problemen (gehad) of verplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 08:48 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

BoAC

Memento mori

Hm een kennis had dat ook gehad met een GF4 (verder type onbekend) Het lag daar dus aan de drivers van NVidia. Misschien ff een andere versie gebruiken. Toen hij namelijk de driver had vervangen door een andere was het over. We dachten eerst dat het aan de monitor-voeding zou liggen of aan de voeding van de PC maar blijkbaar niet.

Misschien dus ff een hint ;)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik heb dit ook af en toe met mijn Hercules 3d Prophet 8500LE.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
BoAC had gelijk, geloof ik, het lijkt inderdaad te hebben gelegen aan de drivers.

Na het plaatsen van dit topic kreeg ik een ingeving, ik dacht, laat ik het AGP voltage eens wat verhogen. Van 1.5V naar 1.6V (althans, dat stond er bij AGP Voltage Regulator) en booten. Nou, toen herkende Windows geen videokaart meer en ook mijn monitor was ineens een PnP monitor ipv een LG 795FT+. Ik de drivers geupdate naar de nieuwste, geen effect.

Toen met Detonator Destroyer maar alle drivers weggehaald en gereboot. Toen vond Windows ineens mijn videokaart weer en installeerde automatisch de nieuwste drivers. Sindsdien geen flits meer gezien. Wat een genot. :)