Office XP PRO unattended install

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Is dit op geen enkele manier mogelijk?

Bij het uitvoeren van setup.exe /a krijg ik namelijk een leuk venstertje dat adminstrative installation points blablabla enkel ondersteund worden voor Enterprise versies... alleen heb ik dus de Pro versie

ben namelijk een windows2003-tje aan het slipstreamen en meteen belangrijke software mee-installeren zou handig zijn

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robbedoeske schreef op 19 August 2003 @ 01:14:
ben namelijk een windows2003-tje aan het slipstreamen en meteen belangrijke software mee-installeren zou handig zijn
Office op een Server?
Uhm, bij setup /a gaat het dus al mis.

[ Voor 30% gewijzigd door blackd op 19-08-2003 09:39 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Robbedoeske schreef op 19 augustus 2003 @ 01:14:
Is dit op geen enkele manier mogelijk?

Bij het uitvoeren van setup.exe /a krijg ik namelijk een leuk venstertje dat adminstrative installation points blablabla enkel ondersteund worden voor Enterprise versies... alleen heb ik dus de Pro versie

Er zijn een aantal belangrijke zaken: Er is een local machine gedeelte van de installatie en een current user gedeelte van de installatie. De laatste zal altijd pas gebeuren op het moment de een gebruiker voor het eerst aanlogt op een machine. Dus volledig slipstreamen kan wel, maar geeft altijd richtin gebruiker nog een schermpje dat er wat instellingen gedaan moeten worden.
Een goed pakket om dit te doen (het slipstreamen) is bijvoorbeeld WISE (http://www.wise.com) volgens mij zit er een vergelijkbaar pakket op de installatie CD van Windows 2000 of Windows XP.
Je roept dan uiteindelijk het MSI bestand aan m.b.v. een MST file (een transform file) die alle noodzakelijke info bevat voor alle in te vullen velden tijdens de installatie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
blackd schreef op 19 August 2003 @ 09:37:
[...]
Office op een Server?
Idd ja, da's mijn probleem toch :) Maar goed, ik zit hier op win2k3 ja, puur om hem tot in de details te leren kennen, en ondertussen gebruik ik ook enkele serverfeatures ervan op m'n netwerk. Maar ik werk dus ook gewoon op deze bak en heb dus office nodig
[...]
Uhm, bij setup /a gaat het dus al mis.
Idd, bij die uitleg die daar gegeven wordt staat het niet vermeld maar office xp pro geeft de melding dat administrative installation points enkel ondersteund worden in de enterprise versie
c70070540 schreef op 19 August 2003 @ 09:43:
[...]

Er zijn een aantal belangrijke zaken: Er is een local machine gedeelte van de installatie en een current user gedeelte van de installatie. De laatste zal altijd pas gebeuren op het moment de een gebruiker voor het eerst aanlogt op een machine. Dus volledig slipstreamen kan wel, maar geeft altijd richtin gebruiker nog een schermpje dat er wat instellingen gedaan moeten worden.
Dat wist ik nu ook wel hoor, slipstreamen kan enkel met service packs natuurlijk. De rest is eigenlijk een OEM-install die je creëert, maar ok die kan in de meeste gevallen geheel unattended gebeuren
Een goed pakket om dit te doen (het slipstreamen) is bijvoorbeeld WISE (http://www.wise.com) volgens mij zit er een vergelijkbaar pakket op de installatie CD van Windows 2000 of Windows XP.
Je roept dan uiteindelijk het MSI bestand aan m.b.v. een MST file (een transform file) die alle noodzakelijke info bevat voor alle in te vullen velden tijdens de installatie.
Je vorige uitleg was niet helemaal wat ik wou (eigenlijk eerder wat ik al wist) maar goed, zal toch maar eens kijken naar die windows installer dan of ik daarmee wat kan doen :)

En anders doe ik gewoon een unattended install van office 2000 en daarna de upgrade naar xp

[ Voor 4% gewijzigd door Yoeri op 19-08-2003 09:52 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Nou, succes dan maar.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1