[domeinnaam]Naam overkopen/claimen?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ey,

Ik wil een site opstarten. Leuk en aardig, maar de naam was het grote probleem natuurlijk. Toen we eindelijk de ideale naam hadden heb ik gekeken of hier een website aan verbonden was, en nee, ik krijg geen pagina whatsoever. Ik dacht dus dat het domein vrij was. Het domein bleek echter al geregistreerd te zijn sinds 1997! Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de eigenaar, maar zijn tel. nr. is niet meer in gebruik. Ik ga morgen contact opnemen met Tiscali, die het domein geregistreerd heeft in opdracht van de eigenaar die niet te bereiken is. Het domeinnaam is naar mijn weten nooit gebruikt, en zal ook wel niet gebruikt gaan worden, de laatste wijziging is doorgevoerd in 2002, en dat zou goed de naamsverandering van World Online naar Tiscali geweest zijn (was dat 2002..?).

Ik heb al gezocht op GoT, maar weinig recente topics gevonden. Hoe zit het nu precies? Ik heb in princiepe geen recht op de naam, ik heb immers geen handelsmerk. Als ik hem toch zou inschrijven bij de kamer van koophandel (zat hier al over te denken nl..) maak ik dan meer kans? Of moet ik dan alleen maar meer betalen? (denk et laatste :P).

IK MOET DAT DOMEIN GEWOON HEBBEN, maar die eigenaar is niet te bereiken! Heb ik hierdoor misschien meer kans? Et domein is niet vervallen, dus er zal wel gewoon betaald zijn.

Et word zo een beetje een wanhopig verhaal, maar ik wil gewoon even globaal weten hoeveel kans ik maak als ik de eigenaar niet kan bereiken, en misschien hebben mensen hier wat meer ervaring :)

Alvast bedankt!

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

tegenwoordig lijkt het me geen probleem om jouw naam in een domein te hebben. Zijn toch genoeg extensies? .nl/com/.tv/info/bz/ ..

anders mailen naar zijn email@domein.nl ?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05
Het kan ook dat ze het domein natuurlijk puur alleen voor e-mail gebruiken.

Kan je niet achterhalen van wie dat tel nummer was? of bij welk adres het hoorde?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

als het een "gewild" domain is, zal zo'n domain-melker em wel hebben (vroeg opkomen, later voor veel geld verkopen, www.gt3.com was goed voorbeeld). dan is je kans toch echt klein. Maar wat brazza zegt, keuze zat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het zou misschien ook wel eens handig zijn als je de domeinnaam noemt, misschien dat iemand er dan een verklaring voor weet, zoals buitenlands merk wat gewoon een zootje domeinen heeft opgekocht zodat niemand ze kan overpikken ofzoiets ( zie www.netschaap.nl op google )

• BuG2FiX
  • Laatst online: 29-03 21:35
als je je bij de kvk inschrijft geeft dat echt niet meer recht op die domeinnaam oid. dan nog, al zou je redelijke bezwaren kunnen aanbrengen (bijvoorbeeld dat je al honderd jaar die naam draagt of dat het een familienaam is) dan zul je doorgaans eerst een rechtzaak moeten beginnen. de kosten daarvan wegen niet op tegen het voordeel dat je krijgt.

ik zou toch eens kijken naar andere mogelijkheden, bijvoorbeeld een .tv domein oid. alleen kijken of er een pagina komt als je de domeinnaam intypt is natuurlijk niet genoeg, een simpele WHOIS query had je al meteen geholpen. ik ben wel benieuwd naar de naam, hoe uniek kan dat zijn?

• Roa
hehehehe, iedereen wil de naam dus wel weten. Naja, het is de naam voor een gamesite. Meer zeg ik niet. De eigenaar is ene H. Oosterhout, het sturen van een e-mail werkte niet (delivery failure) en zijn tel. nt. doet het dus niet meer. Ik ga zo Tiscali bellen om te kijken of zij me in contact kunnen brengen met meneer Oosterhout. En anders maar overstappen op een alternatief :'(

(de rede dat wij deze zo graag willen is omdat het zo'n paar weken duurde voordat we em bedacht hadden. En hij is vrij goed voor een gamesite imo)

• BuG2FiX
www.gamesite.nl ? ;)

moeten we nu gaan gokken?

laat het wel even weten wat het is/was want ik ben wel benieuwd nu.

[ Voor 43% gewijzigd door BuG2FiX op 19-08-2003 12:12 ]

• Roa
Goed, kheb dus net minstens een half uur aan de telefoon gehangen met Tiscali, ik blijf het een kutbedrijf vinden. Eerst sta ik zo'n 20 minuten in de wacht, en om de 30 sec. word mij toch echt verzekerd dat ik de eerstvolgende ben (eerstvolgende MY ASS!). Als ik dan eindelijk de juiste persoon aan de lijn hebt, gaat zij het één en ander uitzoeken. Wat blijkt? De domeinnaam is nooit echt gebruikt, is ivm een actie geregistreerd. Die actie was nog in de World Online tijd, EN de domeinnaam was eigendom van Tiscali. Hier zag ik mijn kansen dus toenemen. Na nog weer even in de wacht gezet te zijn, krijg ik de vriendelijke dame weer aan de lijn. Helaas gaat de naam gebruikt worden voor toekomstige acties. Hij komt dus voorlopig niet vrij.

KUTKUTKUT

Ohja, de naam willen jullie zeker nog wel weten? ;)
www.GameZone.nl, khad et al helemaal uitgedacht: cube.gamezone.nl, et was gewoon een goeie naam. :'( R.I.P. GameZone.

Nu moeten we het project maar omdopen...

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

www.GamesZone.nl? 8P

//EDIT: Nevermind is al bezet. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Oyster op 19-08-2003 13:59 ]

Verwijderd

Er is maar 1 manier en dat is de domeinnaam overkopen, je kunt het niet meer claimen in jou situatie, ook niet als je je nu alsnog gaat inschrijven onder die naam.

• Roa
Als je mijn post leest, zie je dat ik hem ook niet kan overkopen, Tiscali wil hem graag zelf hebben. Ik heb niet de financiele middelen om Tiscali te 'overtuigen'

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Dan kies je een andere naam. Gameszone vind ik nou niet bepaald een originele naam. Dat deze naam al bezet was had je bij het bedenken allang kunnen voorzien. Altijd een 2e paard hebben om op te wedden. Dat wordt dit weekend dronken worden voor een brainstorm sessie 8)7

Verwijderd

Roa schreef op 19 augustus 2003 @ 14:24:
Als je mijn post leest, zie je dat ik hem ook niet kan overkopen, Tiscali wil hem graag zelf hebben. Ik heb niet de financiele middelen om Tiscali te 'overtuigen'
Wat ik er dus mee wilde zeggen is, er is geen andere mogelijkheid.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Tja, thegamezone.nl, gameszone.nl zijn al in gebruik blijkt. Vraag is dan of je naam herkenbaar/uniek genoeg is om echt goed te zijn.
Dan kan je beter een naam verzinnen die niet zo erg lijkt op eventuele concurenten. Bij de naam die je in gedachten had, komen dus makkelijk 'typefouten' voor, waardoor je potentiele bezoekers op een andere (gelijksoortige) site uitkomen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

hier stond iets achterhaalds >:)

[ Voor 94% gewijzigd door Luppie op 19-08-2003 14:55 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Roa
Tis ook niet zo'n probleem, en we hebben een 2e (wel vrij) paard achter de hand, dus het komt allemaal wel goed :)

Toch, allemaal bedankt voor de morele steun enzo! ;)

(wat mij betreft mag deze dicht..)
edit:
laat em toch nog maar even open :P

[ Voor 12% gewijzigd door Roa op 19-08-2003 16:05 ]

• BuG2FiX
gamezone.nl ? NOFI maar ik vind het niet echt indrukwekkend.

gamezone.com bestaat al behoorlijk lang en heeft ook alle subdomains in gebruik; xbox.gamezone.com etc.

ik zat even te kijken maar alles wat met 'game' begint lijkt wel bezet.

zelf www.gamepaleis.nl ! haha

[ Voor 65% gewijzigd door BuG2FiX op 19-08-2003 15:11 ]

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Laat ik je ook even helpen:
gamedomain.nl
gameguru.nl
nopainnogame.nl :)

Allemaal vrij en binnen 2 minuten bedacht.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

placeofgames.nl
gameplace.nl
theunltimemategames.nl

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Suc6 Roa,
zelf zou ik nooit op een domein gaan bieden.. bij mijn keuze van gitaarwerk.net heb ik lang over gedaan, en uiteidenlijk niet zo een beste keuze geweest misshcien.. domeinnaam kost niet zoveel, nu is dat dan niet zo erg. Maar stel je voor als je 200€ gaat lappen voor een domeinnaam, en dan nog je hosting erbij, wordt geen grapjes dan meer.

mocht het niet gaan lopen, of juist teveel gaan lopen zodat je site bandbreedte slurpt, zal je behoorlijk wat centjes achter de hand moeten hebben, of een goeie sponsor.

Wellicht kan dat ook een idee zijn, ... proberen een sponsor te zoeken.

vroeger deed ik samen met iemand en die werd gesponsort een keer door :
-grafix.net
-edgenetwork.com (edgegaming.net)

het schijnen te vinden van een sponsor voor gamesites schijnt niet een geweldige opgave te zijn. Misschien lukt je dat en dat het bedrijf voor jouw domeinnaam investeerd. Het is dan wellicht niet zo een 'bijzonder' domeinnaam, maar dat is misschien wel de kracht erin.

Zet alles goed op een rijtje en maak een 'plan' en wellicht kan je een sponsor vinden??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Overkopen mag tegenwoordig toch niet meer? Iemand wilde een keer een domein van mij hebben, dus ik zag al $ tekens in m'n ogen. Totdat iemand vertelde dat onze landelijke domein beheerder een regel had ingevoerd dat je die domeinen niet meer voor grof geld mocht verkopen.

Je kunt ook nog naar de rechter stappen ;)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gamezoneS.nl misschien :P

weet niet of ie al bezet is maar eh.......

Uit de lookup is gebleken dat het domein gamezones.nl nog vrij is. U kunt dit domein bij ons registreren.

dus gamezones.nl lijkt me een hele mooie :7

[ Voor 53% gewijzigd door DutchTSE op 19-08-2003 15:43 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gamezones is inderdaad een mooie... :)
nu nog een hosting sponsor krijgen :P

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
of je eigen servertje starte :)

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 19 August 2003 @ 15:46:
gamezones is inderdaad een mooie... :)
nu nog een hosting sponsor krijgen :P
Tegen een fles Bacardi is veel mogelijk.... hé gitaarwerk... :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 15:55:
[...]

Tegen een fles Bacardi is veel mogelijk.... hé gitaarwerk... :P
:D heej, ik dacht dat dat 1 iemand maar wist :D
(en men email werkt nog niet :P )

ok, weer back on topic :)

kan je trouwens er ook niet achter komen wanneer dat ene domeinnaam vrij komt ?? btw.. probeer eens een dotster.com te informeren, die lui zijn redelijk behulpzaam.. ze hebben mij toendertijd ook met zulke kwesties geholpen. Voor .nl geldt wel weer andere dingen..

[ Voor 37% gewijzigd door gitaarwerk op 19-08-2003 16:02 ]

• Roa
We weten dat gamezones.nl nog vrij is. Ik vind het persoonlijk wel een mooi alternatief, maar mijn mede-oprichter vind het wat minder. We gaan vanaaf waarschijnlijk een debat houden.

Over het hele sponsor ding. Ja, uiteindelijk is ons doel om een goede gamesite op te zetten met proffesionele diensten, maar dat doel hoeft niet binnen * tijd bereikt te worden. Pas als we echt sponsors nodig hebben zullen we sponsors gaan zoeken. Zo kunnen we gewoon eens kijken wat de bezoeker wil. Daarnaast willen we de bezoekers niet doodgooien met reclame. Wij zaten voorheen bij www.gamelimits.nl (door mij geschreven :P) alleen werden wij de gang van zaken daar zat, hoewel we beide een grote vinger in de pap hadden, was er 1 grotere vinger, en die konden we niet uitkopen.

Dit volgende is een grote test in het vertrouwen van mijn mede-tweaker:

Mogelijke domeinnamen:
DailyGamer
GameGrounds
GameZones

Tja, wat is nu de beste keus!
gamezone.com bestaat al behoorlijk lang en heeft ook alle subdomains in gebruik; xbox.gamezone.com etc.
Ja, maar gamezone.com is een verkoop site, en dat zijn wij niet.
U kunt dit domein bij ons registreren.
En waar is dat?

Over hosting gesproken, 10 gig transfer, 2 gig webspace, unlimited subdomeinen, en dat voor het luttele bedrag van 10 euro pro monat (excl.) Leek mij wel een goeie deal...(alleen het opstarten gaat wat duurder worden (lees: zo'n 70 euro)

Verwijderd

Roa schreef op 19 August 2003 @ 16:04:
...

Over hosting gesproken, 10 gig transfer, 2 gig webspace, unlimited subdomeinen, en dat voor het luttele bedrag van 10 euro pro monat (excl.) Leek mij wel een goeie deal...(alleen het opstarten gaat wat duurder worden (lees: zo'n 70 euro)
waar?

• Roa
http://nl.downloaden.com/betaald2.htm
Geavenceerd: 2x1000MB webruimte/ongelimiteerd aantal gebruikers (e-mail, ftp, web,databases,aliassen, forwarders,...)/10GB dataverkeer per maand = +/-1.000.000 hits @ 10kb.
Kostprijs: €10,-/maand (€117.60,-/jaar)
Die subdomeinen heb ik even nagevraagd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Roa op 19-08-2003 16:24 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door RSpliet op 19-08-2003 16:26 . Reden: te sloom typen ;) ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
IK MOET DAT DOMEIN GEWOON HEBBEN,
Welkom in de werkelijkheid....zo werkt dat dus niet :P

Senile! Senile Oekaki

• Roa
_bas_ schreef op 19 August 2003 @ 16:28:
[...]

Welkom in de werkelijkheid....zo werkt dat dus niet :P
Zeker nooit graag iets willen hebben? Tis een uitdruking, bij wijze van spreken, jeweetwel, net zoals jou post waarschijnlijk een poging tot humor was.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb je al een beslissing genomen Roa?? :) ik ben wel benieuwd

• Roa
Goed, we zijn eruit, het is DailyGamer geworden.

Ik twijfel alleen nog een beetje over dat hosting bedrijf. Tis zo goedkoop, daar moet wel wat achter zitten... :/

Ook zit het hele eerst betalen en dan met je 'krediet' bestellingen plaatsen mij een btje dwars...Ik wil gewoon fijn een acceptgiro als het tijd is om te betalen, ik wil niet zelf van alles hoeven te verlengen...

[ Voor 40% gewijzigd door Roa op 22-08-2003 17:10 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

In de trant van dailymp3 dus ;Y)

• Roa
Ja, maar dan cool ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

-knip- werkt niet :(

[ Voor 81% gewijzigd door gitaarwerk op 22-08-2003 18:04 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 15:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Roa schreef op 22 augustus 2003 @ 16:57:
Goed, we zijn eruit, het is DailyGamer geworden.

Ik twijfel alleen nog een beetje over dat hosting bedrijf. Tis zo goedkoop, daar moet wel wat achter zitten... :/

Ook zit het hele eerst betalen en dan met je 'krediet' bestellingen plaatsen mij een btje dwars...Ik wil gewoon fijn een acceptgiro als het tijd is om te betalen, ik wil niet zelf van alles hoeven te verlengen...
zit zo beetje die site te lezen (als het over die CMB network gaat, 10 euro p/m), maar deze stukjes zijn toch iets "te" als ik het zo lees:

Wij zijn aangesloten op 417 onafhankelijke internationale backbones, en hebben een directe verbinding met zowat elke groote internet provider ter wereld

kunt zich voorstellen dat deze investering zich vertaalt in een uitstekende
uptime van ons netwerk - afgelopen jaar 99,9999%

CMB heeft haar netwerk op 85 locaties

De webservers draaien meestal onder Apache. Er is slechts de hoognodige software geïnstalleerd om de server zo min mogelijk te belasten. Hierdoor zien wij een gemiddelde idle time van meer dan 99,99%. U bent er dus van verzekerd dat uw website zeer snel op te vragen is door bezoekers.

beetje "vaag" allemaal..

zo goedkoop, waarom zitten hier de grote jongens dan niet? (gezien de ruimte/datalimit enzo?)

edit, de ergste die ik nu lees:
CMB behoudt zich het recht te allen tijde en zonder vooraankondiging wijzigingen,
verbeteringen en/of veranderingen aan te brengen in de informatie, prijzen, voorwaarden, namen, afbeeldingen en logo's of diensten.

(ja, het is nu 1000 euro per maand, betalen maar :P)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2003 18:12 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Roa
Idd, het beviel me gewoon niet, die gratis hosting dienst was bij een vriend van me opeens verdwenen. Ik heb dan ook al een beter alternatief :)

Verwijderd

dit is een provider waar ikzelf zeer over te spreken ben

www.fastnetworks.nl

• Roa
Kan je misschien ook zeggen waarom, want opzich heb ik hier niet zoveel aan (hoewel het er interessant uitziet)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Ik weet niet wat je middelen zijn maar ik zou alle 3 de domeinnamen namen als je een beetje serieuze plannen hebt. Maak van 2 site gewoon een redirect en je hebt veel meer kans op bezoekers, en minder kans op concurrenten met goede domeinnamen.

• Roa
Daar hebben wij de financiele middelen niet voor :P

Pagina: 1