Toon posts:

[Armada 6500] CD boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Armada 6500 liggen met daarop win 2000 (Engels).
Nu wil ik win XP (NL) installeren.. Het vervelende is dat hij niet vanaf de CD wil booten..

Ik heb in de BIOS deze volgorde ingesteld:
ATAPI CD-ROM
FLOPPY
HD

Het vervelende alleen is dat er helemaal geen Floppy-drive inzit.. Hij pakt dus elke keer weer de HD.. Kheb zowel de XP CD geprobeerd (legaal) en de Win98SE.. En beide CD's wil hij niet booten..

Ik heb ook in de BIOS ingesteld dat er helemaal geen HD inzit om zo te kijken of die wel de CD wil booten.. helaas geen succes. Ook de 'C' knop indrukken tijdens het starten had geen nut.

Is er misschien een Compaq programma waarmee je van CD kan opstarten ofzo?
Of weet iemand een andere oplossing?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

had ik ook bij een pc , druk gewoon op f8 geloof ik en nog een 2e keer en selecteer dan "starten vanaf cd"

werkt bij mij ( heb wel geen compaq ) , proberen kan geen kwaad

[ Voor 27% gewijzigd door LyP0 op 19-08-2003 00:49 ]

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bij Win 2000 kom je dan met F8 in het advanced Options Menu, maar daar staat nergens Boot with CD of wat dan ook tussen.. ook nogmaals op F8 drukken had geen zin..?!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik moet wel 2 x f8 , bij eerste keer krij ik tekst en bij de 2e kan ik iets selecteren

ik voel me lekkaah !!!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

reset de cmos en hij zal waarschijnlijk weer standaard van cd booten

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
LyP0 schreef op 19 augustus 2003 @ 00:55:
ik moet wel 2 x f8 , bij eerste keer krij ik tekst en bij de 2e kan ik iets selecteren
Er verandert bij mij helemaal niets als ik nogmaals de F8 indruk, of een andere F-knop...?!
lSltAlKeR schreef op 19 August 2003 @ 00:56:
reset de cmos en hij zal waarschijnlijk weer standaard van cd booten
Hoe te doen met een laptop??

Wel al de default waarden in de bios terug gezet...

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Ik kan wel evt. XP vanuit 2000 installeren.. is het dan mogelijk dat ik daarna 2000 eraf gooi?

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds niet gelukt..

Zal ik dan toch maar XP naast 2000 installeren en dan later kijken of ik 2000 kan verwijderen?

Hoe zit het dan eigenlijk met die Compaq CD? Schijnt dat je met deze CD wel normaal van CD kan booten...?! Ik heb ook hier en daar gelezen dat sommige mensen weten hoe het moet, maar wegens zwijgplicht het niet zeggen... Iemand als mans genoeg om het toch gewoon te zeggen? >:)

Verwijderd

Is oud, maar voor de search maar eventjes.

Laptop aanzetten vervolgens de bios enteren dmv: FN + F3.

Vervolgens primary slave e.d. allemaal op "auto" zetten ipv op none. Vervolgens in het boot deel dmv de knop F5 en F6 de cd-rom als primary boot deviece zetten. Opslaan en herstarten maar, wel zorgen dat je cd bootable is.
Pagina: 1