Toon posts:

VNC <-->VNC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een NT WKS met Winroute Pro en Internet via ADSL.
Nou is het (leuke) hiervan dat ik in bel op hun netwerk en daar een vast IP krijg

Deze opstelling heb ik ook bij een vriend neergezet nu wil ik als het echt nodig is via een 192.168.0.x computer naar zijn 192.168.0.x computer met VNC is dat nu mogelijk of wordt het allemaal erg omslachtig om door Winroute->ADSL->ADSL->Winroute in zijn computer te komen
Want ik weet nu echt niet meer wat in nu in Winroute moet invullen voor poortmapping omdat je via een tweede netwerk gaat snap 1 van jullie het nog wat ik hier neer drop

jaja zonder icoontjes

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:33

MetalStef

gietijzer

192.168.0.x is een zogenaamd vrij IP-adres. Dat mag iedereen dus gebruiken op zijn eigen domein/netwerk, maar niet daarbuiten.

Je verbinding met het internet heeft waarschijnlijk een ander IP-adres dan 192.168.0.x en dat van je vriend ook. Dat andere IP-adres zou je wel moeten kunnen gebruiken.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
Dat 192.168.0.x een vrij intern IP is weet ik ook maar ik wil wel via die computer door winroute door het netwerk van me ISP naar zijn interne computer maar weet niet of dat kan

en nog steeds zonder icoontjes

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dan moet je gaan tunnelen of zow...

maar ik dnek niet dat dat met Winroute kan... daar moet je een zwaarder firewall pakketje voro hebben.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Wat je moet weten is het poort nummer wat je moet doorsluizen. Dat is in de poortmappings van WinRoute.

Voor VNC is dit 5900 plus het scherm nummer (default 0)

Aan de kant waar de VNC server staat moet je dus poort 5900 doorsturen naar het IP adres van de machine waar het draait.

Aan de andere kant hoeft niets te gebeuren want je gebruikt toch NAT (toch?)

Je connect nu met je client aan het internet IP adres (of pimpy hostname) van de gateway van de server.

duidelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Thkx gaat het vanavond testen

leeg
Pagina: 1