Radeon 9800SE en 9700

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 10:19
Hallo,

Mijn probleem is als volgt:
Ik wil een nieuwe videokaart, nu loop ik te twijfelen tussen een Ati Radeon 9800SE (BBA) en een Radeon 9700(BBA), nu wil ik weten welke beter is. Ik zag in een andere topic(Ati Radeon 9700 of 9700 Pro (ik kom er niet uit)) staan dat de 9800SE v2 minder pipelines had, maar hogere klokfrequenties. De prijzen liggen niet ver uit elkaar (€ 205 en € 239). Ik ben geen overclocker dus wat raden jullie mij aan?? :?

alvast bedankt

Verwijderd

Het is natuurlijk mijn eigen mening, maar ik zou een 9700 kopen. Over het algemeen is een verschil als het ontbreken van pixelpipelines ingrijpender dan lagere klokfrequenties. Een chip of geheugen kun je nog overklokken, een chip kun je niet wijzigen (of je moet aangewezen zijn op een softwaremod, waarvan de werking nog twijfelachtig is ook).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Er is er geen een 'beter'. Jij zou er 1 voor jouw doel beter kunnen vinden, echter ik zou de andere voor mijn doel beter kunnen vinden. Als je gewoon jouw eisen goed vaststelt, je budget, en je spec. kennis van die kaarten, dan staat je nog maar 2 dingen te doen: Reviews lezen, en beide kaarten @ winkels in actie zien met een demo of spel. Video en audio is heel persoonlijk, de 1 gaat voor features, de ander voor snelheid, een 3e voor goeie 2D kwaliteit...

Oftewel, wat er aan te raden is: zelf reviews lezen, en de kaarten in actie zien. Dan kom je heus tot een keus waar je geen spijt van gaat krijgen :)

LinkedIn
Instagram

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb zelf een 9700 overclockt naar een 9700 Pro en die is stukken sneller als de 9800 SE dus ik raad die aan.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Met een 9700 pro weet je zeker wat je koopt, maar...als je van avontuur en spanning houdt ;p dan kun je dus proberen om een 9800SE te flashen naar een 9800 Pro waardoor deze alle functies van een 9800pro krijgen..... :-)

Beide dus een goede koop......

There is no place like ::1

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ReemF schreef op 18 August 2003 @ 22:59:
Er is er geen een 'beter'. Jij zou er 1 voor jouw doel beter kunnen vinden, echter ik zou de andere voor mijn doel beter kunnen vinden. Als je gewoon jouw eisen goed vaststelt, je budget, en je spec. kennis van die kaarten, dan staat je nog maar 2 dingen te doen: Reviews lezen, en beide kaarten @ winkels in actie zien met een demo of spel. Video en audio is heel persoonlijk, de 1 gaat voor features, de ander voor snelheid, een 3e voor goeie 2D kwaliteit...

Oftewel, wat er aan te raden is: zelf reviews lezen, en de kaarten in actie zien. Dan kom je heus tot een keus waar je geen spijt van gaat krijgen :)
Says all :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.