Toon posts:

us robotics router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
raar ik heb een router aangesloten alles werkte maar van de ene dag op de andere dag doet hij het niet meer ik kom alleen op het internet met mijn hooft pc maar de laptop niet ,ook heb ik een 169 ip op de laptop en 62 ip op de hoofd computer ,heb de router al gereset en windows er opnieuw opgezet maar hij werkt nog steeds niet alle links lampjes zijn wel goed op de router

8)7

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
Dit is wel een beetje heel weinig informatie.

Kan je nog bij je router komen via de webbrowser? Heb je te lang de resetknop ingedrukt gehouden zodat alles weer op fabrieksdefault is gegaan?

Ipconfig/release en ipconfig/renew op laptop gedaan? Heeft die in een ander netwerk gehangen. Hier kunnen we niet veel mee.

Verwijderd

Topicstarter
kan niet in het menu komen van de router

Verwijderd

Een 62 ip op de hoofd PC? Lijkt erop dat de router nu in bridge-mode staat, waardoor je hoofd PC het IP adres van de provider krijgt. Een 169.254 adres krijg je als er geen DHCP beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
had er niks aan gedaan en de router hield er mee op heb 62 ip ja op de pc en de laptop 169 ip raar sat ik het menu niet inkom

Verwijderd

62 = chello

169 = verkeerde DHCP (of staat niet aan)

Ipconfig/release en ipconfig/renew (op laptop)

En eventueel router ff resetten ..

(kan die router wel omgaan met een chello Motorola modem: L2TP ??) Want dan gaat het ook niet lekker ...

8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan raar hij heeft altijd gewerkt heb hem ook gereset

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

haal je router van internet af.
stel je pc in met een fixed ip adres. wat moest je vroeger intikken om in je router te komen?? 192.168.1.... zoja, kies dan een fixed ip in die range. en je je kan je router weer benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
gewoon alleen direct op de chello modem zonder router?

Verwijderd

Topicstarter
damster dit begrijp ik niet helemaal fixed ip?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

nee je router direct op je pc aansluiten en dus los koppelen van je modem.
stel je pc in met een vast ip adres in de range van de router.
en natuurlijk het juiste subnet en als gateway het ip van je router.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 18-08-2003 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan kom ik niet in het menu v d router

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Kan je op IP adres van de router, als je in de zelfde range/ subnet bent, wel pingen? Zoniet dan kan het zijn dat de router een ander adres heeft. Probeer dan een ip range scanner uit om te achterhalen waar wel je router is, als je router nog werkt dat moet hij een reactie geven. Ik gebruik voor dit soort dingen superscan 3.0.

Probeer dan dat adres in te tikken.
Als dat niet lukt, voer een poortscan uit op je router. Als het goed is moet hij poort 80 open hebben.

Standaard heeft de usr router een default ip van 192.168.0.123 (dacht ik)

[ Voor 10% gewijzigd door endeavor334 op 19-08-2003 21:58 ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

probeer het eens op de volgende manier.
clean je ip adressen op al je pcs ff allemaal op automatisch zetten zonder gateway etc

trek je utp kabels uit je router

doe alleen de utp kabel van je modem op de wan poort en wacht een tijdje (20 minuutjes) druk op de resetbutton van de router.

typ het adres 192.168.0.123 in dan dien je het USR scherm te zien en staat alles op de default setting

Dan moet hij het gewoon wel doen (wel op je pcs ff de ipconfig /release ipconfig /renew doen)

Verwijderd

Topicstarter
pcs? wat is dat

Verwijderd

Topicstarter
192.168.123.254 dat is het adres v d router maar heb gepingt maar hij zegt time out elke keer

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
dan staat er router dus niet op dat adres.

Volgens de handleiding zou dat het standaard adres zijn, bij mij is dat niet zo. Mijn standaard adres was 192.168.0.123.

Probeer eens een ip-range in de range 192.168.0.1 tot 192.168.0.254. Best wel eens kans dat 192.168.0.123 wel response geeft.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

PCs je computers maar was te lui om de shift toets in te drukken toen ik typte

zorg eens dat je router het adres krijgt van je ISP en niet dat die ene pc van je die heb. de router instellen op DHCP (zal de afkortingen allemaal wel ff op de officiele manier type)

je PCs instellen op automatisch IP krijgen, als Gateway het IP adres van je router en indien je wilt kun je de DNS entries van je ISP ook op je PC instellen

Dan moet ie het gewoon doen, desnoods ff nieuwe firmware ophalen en installeren

Verwijderd

Welk model heb je de 8000 of de 8000A
Voor de 8000A is het inderdaad 192.168.123.254
Resetten: stroom eraf - 30 sec wachten - resetknopje ingedrukt houden - stroom erop - wachten totdat systeemlampje snel gaat knipperen - resetknopje dan pas loslaten - stroom eraf - 30 sec wachten - stroom erop. Je hebt nu de fabrieksinstellingen terug en als het goed is ook je ip.
Je kabel is hopelijk toch wel goed he.

Verwijderd

even een klein schopje geven om eens te informeren of topicstarter nu zijn issue heeft opgelost of dat er nog problemen zijn.....

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ...die router is dood en ik kan er niet in .
Maar heb wel gemerkt dat het systeem led niet meer aan gaat en de rest van de led's wel.
Dus dacht ik ga er een nieuwe firmware inlezen ,maar vermits ik er niet in kan hoe flash ik die router ???????????
Is er een mogelijkheid om die te flashen via een serieel poort die deze router naast de printeraansluiting heeft ????

Ik denk dat die gaar is en heeft maar 1 jaar gewerkt moet wel zeggen probleemloos ;maar ja daar ben ik vet mee .
En onder garantie gaat wel maar je moet je kasbonnetje wel hebben ...en ja die heb ik dus niet meer . :(
Dus hoop ik via deze weg iets te vinden .

Thx,
Mauro :(
Pagina: 1