Toon posts:

Overklokken AMD-K6 450

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om een AMD-K6 450 op te voeren en hem dan ook stabiel te laten draaien??? Als je nog tips heb hoor ik ze graag. Alvast bedankt

Oh ja ik heb een Epox MVP3G2 en een Aopen Big Tower met 300 Watt voeding (stroom is geen probleem)

Verwijderd

Denk nie dat je veel hoger komt.
grens ligt bij +/- 500 Mhz

mazzel.

Verwijderd

Oh ja,

Heb mijn K6-2 350 op 450 lopen :)
(4x112)(2.5 V)
moest wel eerst het metalen plaatje eraf halen, voordat ie em pakte.

heatsink zit nu direct op de core :).

cpu max 43C
mobo max 27C :)

mazzel.

P.S.
geef geen garantie dat het werkt :). je kan je CPU ermee slopen :(.
bij mij werkte het wel

Verwijderd

If you think something is limited,
it's only limited by your imagination

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

mazzel/sterkte

Verwijderd

Topicstarter
Dan is ie al cooler dan m'n amd k6 233 die is 51 graden moet de k62 cooler zijn dan zijn voorloper? Anders kan je nog wel wat hoger, want die van mij is nu nog standaard. (Met een flinke Cooler):-)

Verwijderd

Ik geef je ook niet meer dan 500mhz, probeer als het niet stabiel is je voltage omhoog te schroeven.

Verwijderd

sorry, ik bedoel 53C (MBM geeft het verkeert weer, moet er 10 graden bijtellen, ff vergeten)

ga trouwens niet verder dan 2.6/2.7 volt. hij wil dan wel eens "burnen"

moet m'n grotere heatsink nog ophalen.
post de nieuwe temp's nog wel

mazzel

Verwijderd

Ik weet niet wat je hebt, een K6-2 of K6-3, ik heb ze beiden op een identiek AsusP5A bord, de 350 loopt op 400 stabiel, met verhoogd core voltage, en de K6-3-450 krijg ik met geen mogelijk stabiel lopend op een hogere kloksnelheid...
http://dit.is/superseven

Verwijderd

Topicstarter
Sh*t ff vergeten te vermelden dat het een K6-2 is.

mazzl

Verwijderd

Nou dan heb je meer geluk met overklokken tot 500MHz, zonder heavy equipment coolers... ;)

Verwijderd

harry,

je kunt die k6-3 450 beter inruilen voor een k6-2 ofzo. k6-3 is namelijk bijna niet te overklokken zonder dat je proc doorfikt :(
heb dit namelijk al eens gehad bij een vriend van mij :(

mazzel

Verwijderd

Terrortubbie, die K6-3-450 is vanwege de tri-level cache al sneller dan een K6-2-450, dus dat is de reden dat ie van zichzelf al sneller is.
Tri-level cache betekent dat hij de tag-ram op je moederplank als derde cache gebruikt, dus des te meer cache geheugen je daar voor op je plank hebt, des te gunstiger is dat in zo'n geval voor de K6-3... ;)

Verwijderd

ok you win

ik ben niet zo in die dingen.
ben allang blij dat die van mij het doet :)

mazzel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op 504 MHz en dit was echt een piece of cake. Gewoon ff twee ventilators op een koelichaam schroeven bus op 112,5 x een factor 4,5. Cpu temp max 43 graden, maar dit is nog een end terug te brengen omdat het in de kast al 39 graden is en dat koelt niet zo lekker :). Als ik hem op factor 5 zet krijg ik niet eens beeld. Met een bus van 100 x 5,5 hangt ie bij het opstarten. Zou het helpen om de voltage een beetje op te schroeven?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Om hier even op in te haken, heeft er hier ook iemand ervaring met waterkoeling in combinatie met een K6-2. Ben namelijk van plan om zoiets in elkaar te zetten. :)
Pagina: 1