Toon posts:

ASUS WL500G router netwerkconnectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net met pentium4 (windows2000) en het kabelmodem aan bovengenoemde router verbonden. Via mijn ACER Travelmate 800 LGI (Windows XP) heb ik nu keurig draadloos internet.

Helaas lukt het me maar niet om mijn P4 draadloos te laten herkennnen via mijn laptop. Andersom lukt ook niet. Alles volgens het boekje ingesteld, maar toch zit er iets fout.
Werkgroepen op beide computers hebben identieke naam. Via netwerkkabel op router herkennen ze elkaar wel, zodat het systeem als LAN goed functioneert.

Wie kan mij helpen met wat suggesties ??

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Vuurmuur ingeschakeld soms? (vuurmuur tussen lan en wlan)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen vuurmuur ingeschakeld. Leek me in dit stadium nog niet wenselijk

Verwijderd

Topicstarter
Zal alles nog maar eens uitschakelen en opnieuw opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Verrek. Het werkt nu wel. Daar snap ik geen sikkepit van. In ieder geval bedankt wfvn.

Johnny

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Okee.... maar toch nog even iets meer informatie is wel prettig...

Je hebt het volgens het boekje gedaan. Laat ik nou ook die WL-500g hebben MET dat boekje maar geen trek hebben om die uit te kast te halen.
1) Heb je de statische of dynamische IP's in je draadloze netwerk (dus IP via dhcp?)
2) Zo nee, welke ip's heb je dan gegeven? en welke subnetmasks?
3) Zelfde vraag als 1, alleen nu voor je netwerk MET draad
4) Zelfde vraag als 2, alleen nu voor je netwerk MET draad

Overigens: Je hebt net 2 postings na elkaar gemaakt. Dat wordt gemiddeld genomen niet gewaardeerd hier op GoT.
Je kan je bericht wijzigen met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-icoontje rechtsbovenin je posts.

okee, die antwoorden geven is niet meer nodig dus...

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 18-08-2003 22:00 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

wfvn schreef op 18 August 2003 @ 22:00:
Overigens: Je hebt net 2 postings na elkaar gemaakt. Dat wordt gemiddeld genomen niet gewaardeerd hier op GoT.
Je kan je bericht wijzigen met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif -icoontje rechtsbovenin je posts.

okee, die antwoorden geven is niet meer nodig dus...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 21:59:
Verrek. Het werkt nu wel. Daar snap ik geen sikkepit van. In ieder geval bedankt wfvn.

Johnny
Johnny,
Ik zit met dezelfde situatie (pc op LAN en 2 laptops op Wlan) en exact hetzelfde probleem. Ik heb al eens alle instellingen gereset maar geen resultaat. Als ik de laptops op het LAN (met kabel dus) aansluit werkt het wel.
Weet jij de oorzaak al? Wat heb je precies gedaan waarna het wel werkte??

Thanks!!
Pagina: 1