Heb twee tabellen voor een website. Eén tabel gebruik ik voor het plaatsen van nieuws, een andere tabel gebruik ik voor het opslaan van comments/reacties op de nieuws-items. In principe werkt alles nu goed.
Echter, ik ben nog nie zo goed in query's moet ik bekennen
.
Wat ik wil?
Als ik met een select-statement alle nieuws-items uit de tabel 'lommers_nieuws' haal, dan wil ik ook graag de count() van de reacties, betreffende het nieuws_item. Deze moeten dus komen uit de tabel 'lommers_nieuws_comments'.
met de volgende query probeer ik dit te realiseren:
Bij deze query komen netjes alle news-items terug, dat werkt dus perfect. Alleen bij de count() krijg ik steeds hetzelfde getal, en wel het getal van het totaal aantal comments op alle niews-items. Wat doe ik verkeerd?
Zie hieronder een overzicht van de twee tabellen.
Echter, ik ben nog nie zo goed in query's moet ik bekennen
Wat ik wil?
Als ik met een select-statement alle nieuws-items uit de tabel 'lommers_nieuws' haal, dan wil ik ook graag de count() van de reacties, betreffende het nieuws_item. Deze moeten dus komen uit de tabel 'lommers_nieuws_comments'.
met de volgende query probeer ik dit te realiseren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT n.id , n.datum , n.titel , count( nc.news_id ) FROM lommers_nieuws n , lommers_nieuws_comments nc GROUP BY n.id |
Bij deze query komen netjes alle news-items terug, dat werkt dus perfect. Alleen bij de count() krijg ik steeds hetzelfde getal, en wel het getal van het totaal aantal comments op alle niews-items. Wat doe ik verkeerd?
Zie hieronder een overzicht van de twee tabellen.