PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
alles behalve dat ip !!??
ja dat werkt..
snap het niet. ander systemen kunnen dat ip wel pingen is nl een qp-server
oftewel mail en router
ja dat werkt..
snap het niet. ander systemen kunnen dat ip wel pingen is nl een qp-server
oftewel mail en router
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
ben nu bij een klant ik ga verder.. k lees vannavond thuis wel de reactie..
greetz Roger
alle suggesties zijn welkom!!
greetz Roger
alle suggesties zijn welkom!!
Verwijderd
Probeer eens de NIC op de pc die je niet kan pingen eraf te gooien (gewoon in apparaatbeheer) en dan windows restarten en drivers van flop opnieuw installeren. Hielp bij mij ook
Suc6
Suc6
ik heb een soortgelijk probleem, nog iets vager.
we hebben thuis een netwerk met 5 computers eraan, 5X 100 mbit en 1x 10 mbit. daartussen een switch. via een van deze computers wordt internettoegang verzorgd door middel van een softwarerouter. het ipadres van deze computer is 192.168.1.1 . verder zijn de computers genummerd 192.168.1.x
allemaal met als subnetmask 255.255.255.0
de meeste computers werken perfect. alleen die van mij doen vaag. ik heb win2k.
internetten gaat prima, als ik als gateway 192.168.1.1 instel, maar ik kan verder geen gebruik maken van het netwerk. ik zie anderen niet en kan de workgroup niet doorzoeken. daarnaast kan ik ook mezelf vaak niet zien.
soms kan ik ook niemand pingen.. hij komt dan met fout 65
wat kan hier aan de hand zijn??
we hebben thuis een netwerk met 5 computers eraan, 5X 100 mbit en 1x 10 mbit. daartussen een switch. via een van deze computers wordt internettoegang verzorgd door middel van een softwarerouter. het ipadres van deze computer is 192.168.1.1 . verder zijn de computers genummerd 192.168.1.x
internetten gaat prima, als ik als gateway 192.168.1.1 instel, maar ik kan verder geen gebruik maken van het netwerk. ik zie anderen niet en kan de workgroup niet doorzoeken. daarnaast kan ik ook mezelf vaak niet zien.
ik heb gehoord dat Win2k moeilijk doet op een win'98 netwerk, dat het ik met een lanparty ook gehad. ik zou zeggen maak twee profielen aan (of hoe het ook heet) en stel bij de ene in dat je kan internetten en de ander in dat je op het netwerk kan kloten, is misschien niet de beste oplossing, maar toch...Op donderdag 30 november 2000 14:48 schreef aatos het volgende:
ik heb een soortgelijk probleem, nog iets vager.
Somebody is watching you!
Pagina: 1