Toon posts:

ADSL -USB modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een tijdje aan zoeken geweest op GoT maar geen goed antwoord gevonden vandaar mijn vraag.
Ik heb een externe USB modem, met een splitter, kan ik bij de splitter een andere computer aansluiten zodat ik of op de ene computer internet heb of op de andere.
Of is ADSL IP afhankelijk en moet ik met een netwerk gaan werken?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Ik zou zelf een extra netwerkkaart in de computer doen die dan als router kan fungeren. Dat is de makkelijkste oplossing.

Nadeel: die pc moet altijd aanstaan om ook de andere computers van internet te kunnen voorzien.

Dan kan je altijd nog een normale ADSL router aanschaffen :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Vidra schreef op 18 augustus 2003 @ 20:30:
Ik zou zelf een extra netwerkkaart in de computer doen die dan als router kan fungeren. Dat is de makkelijkste oplossing.

Nadeel: die pc moet altijd aanstaan om ook de andere computers van internet te kunnen voorzien.

Dan kan je altijd nog een normale ADSL router aanschaffen :)
daar had ik ook aan gedacht maar wilde niet dat 1 computer steeds aanstaat om de andere van internet te voorzien

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Router kopen waar je je usb-modem op kan aansluiten..
Voorbeeldje

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
FlipFluitketel schreef op 18 augustus 2003 @ 20:58:
Router kopen waar je je usb-modem op kan aansluiten..
Voorbeeldje
of die hele USB modem wegpleuren en een simpel elcheapo modem/routertje kopen: Sweex heeft ze voor nog geen 80 EUR al compleet...

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 18 augustus 2003 @ 21:02:
[...]

of die hele USB modem wegpleuren en een simpel elcheapo modem/routertje kopen: Sweex heeft ze voor nog geen 80 EUR al compleet...
Dat is ook een oplossing, ik wil eerst onderzoeken mijn idee werkt. Dus gewoon de splitter splitsen en de USB modem aansluiten op de computer die ik wil gaan gebruiken. Overigens op beide computers zit al reeds een netwerkkaart.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dat kan. Zolang je maar op een van beide pc's je modem aansluit, is er geen probleem. Wel op allebei even de software installeren en het moet gewoon werken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 16:12

jvdb1975

tsja.........

Ik heb sinds gisteren een Sweex modem/router/firewall aangeschaft. Draaide binnen 10 minuten. Ben erg tevreden over deze oplossing. kostte me trouwens maar 75 euro...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Zou moeten werken, je kunt wel geen 2 modems op dezelfde lijn aansluiten. Dus 1 USB modem, 1 lijn en 2 computers ;-) je moet dan wel iedere keer wisselen (of een router kopen). Normaal gezien heb je op de 2de computer ook geen support ;-)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1