Dvd speelt niet via usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15002

Topicstarter
Ik heb een dvd brander,Nec ND 1100A, gekocht en daarbij een externe behuizing met usb2 aansluiting. Het probleem is nu dat ik geen enkele dvd film afgespeeld krijg. Ik kan dus wel branden, cd's afspelen etc. Enkel films kijken gaat niet.

Het programma dat ik gebruik voor het kijken van dvd's is AsusDvd. Ik krijg dan de foutmelding: De aanvraag wordt niet ondersteund. Als ik het via windows mediaplayer probeer krijg ik: deze pin wordt niet ondersteund.

Als ik de brander uit de externe behuizing haal, en intern aansluit via IDE, werkt alles overigens uitstekend.

Ik werk met windows XP, amd barton 2500, 512 mb 400mhz geheugen en ati 8500 videokaart en een asus A7V8X-X moederbord. Op mijn laptop heb ik het zelfde probleem.

Met de search kwam ik dit probleem niet tegen. Het is mijn bedoeling om een externe dvd brander te hebben en niet ingebouwd zodat we deze op alle computers in huis kunnen gebruiken. Het leek een aardige niet te kostbare oplossing, maar dat blijkt het niet te zijn. Wie weet een oplossing zodat ik wel films kan kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 15002 op 18-08-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog niet? Ik zou graag voor vrijdag iets te weten komen over dit probleem, tot dan kan ik namelijk ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je uberhaupt al een keer geprobeerd om een ander progsel te gebruiken (WinDVD, powerdvd, mediaplayer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:46

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Probeer eens powerdvd, en dan niet direct de dvd afspelen maar de files die erop staan openen in powerdvd.
Kun je ze dan wel afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

heb je de nieuwste usb 2.0 drivers geinstalleerd? Je kunt ook ff zoeken naar een dergelijk topic op het tech deel van microsoft.com (weet zo ff niet hoe dat heet)

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AsusDvd is het zelfde als powerDvd, verder heb ik Interactual player gebruikt en de mediaplayer. Bij allen het zelfde. Speelt wel als ik de player gewoon aan de IDE kabel hang maar niet als het via de externe behuizing gaat. Nieuwste usb drivers zijn geinstalleerd. Ik vind het maar een vreemd probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:46

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Vae Victis schreef op 20 August 2003 @ 18:37:
Probeer eens powerdvd, en dan niet direct de dvd afspelen maar de files die erop staan openen in powerdvd.
Kun je ze dan wel afspelen?
Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:03

houthakker

Poehé

1. Kijk eens of je een regio kunt instellen, ik heb het idee dat door die behuizen je dvd speler niet meer echt als een "volwaardig" legaal video afspeel aparaat word gezien.

2. kijk eens of je met een dvd rip programma, de dvd bestanden naar je hd kunt kopieren, en dan wel kunt afspelen.

3. Had je overigens een aparte driver nodig voor de behuizing? of word bij USB de behuizing apart weergegeven. Wellicht dat je de fabrikant en type van de behuizing kunt posten, en een andere driver kunt gebruiken.

Specs

Topicstarter
Ook de aparte files zijn niet af te spelen, ik hoor wel steeds ongeveer een fractie van een seconde het geluid maar dan schakelt ie over naar de volgende file, weer wat geluid en overschakelen.
houthakker schreef op 20 August 2003 @ 22:20:
1. Kijk eens of je een regio kunt instellen, ik heb het idee dat door die behuizen je dvd speler niet meer echt als een "volwaardig" legaal video afspeel aparaat word gezien.

Helaas, geen regio-instelling te vinden. Op de speler zelf staat regio-vrij.

2. kijk eens of je met een dvd rip programma, de dvd bestanden naar je hd kunt kopieren, en dan wel kunt afspelen.

Ja hoor, de bestanden

3. Had je overigens een aparte driver nodig voor de behuizing? of word bij USB de behuizing apart weergegeven. Wellicht dat je de fabrikant en type van de behuizing kunt posten, en een andere driver kunt gebruiken.
Ik had geen aparte driver nodig, volgens de handleiding is dat niet nodig als je xp en sp1 hebt geinstalleerd (wat ik heb gedaan) De bijgeleverde drivers zijn enkel nodig voor win98, winME en nog wat windowsversies. Onder hardware in het systeem zijn de NEC dvd-rw toegevoegd en een usb apparaat voor massaopslag.

Copieren van de bestanden naar de harde schijf gaat probleemloos, of ze zijn af te spelen weet ik nog niet, het duurt nog even voordat ie daar mee klaar is. Laat ik je nog weten.

Topicstarter
Trouwens het volgende wordt door AsusDVD weergegeven:

Player Information :
Player Region Code : Not Specided
Current Focus Drive : H:
Title Region Code : Not Available

Display Information :
Video Mode : Not Available
Display Mode : Not Available
FourCC Code : Not Available
Surface Type : Not Available

Video Attribute : Not Available

Audio Attribute : Not Available

SubPic Attribute : Not Available

Hardware Information :
3DNow! Technology : In Use
Enhanced 3DNow! Technology : In Use
IA MMX Technology : In Use
IA Streaming SIMD Extensions : In Use
Video Accelerator : Not Detected
Multispeakers Audio Device : Not Detected
S/PDIF Output Device : Not Detected

Volgens mij is dat toch niet goed. het lijkt erop dat er gewoon geen goede detectie is.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik denk dat de dvd-speler als 'removable storage' aangesproken word; en niet als 'dvd-speler/schrijver'

dus tenzij je de losse files toch op 1 of andere manier kan afspelen gaat het denk ik niet werken

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 21 August 2003 @ 21:43:
ik denk dat de dvd-speler als 'removable storage' aangesproken word; en niet als 'dvd-speler/schrijver'

dus tenzij je de losse files toch op 1 of andere manier kan afspelen gaat het denk ik niet werken
Ik vrees dat je gelijk hebt, ik denk dat ik het hele zaakie maar weer terug ga brengen, dit is ook niets. Tenzij iemand een idee heeft hoe ik dat herkennen van de dvd voor elkaar kan krijgen. Toch vreemd dat ik er wel best mee kan branden (cd-tje geprobeerd, ging uitstekend)

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 23:48
Als je een harddisk in die externe USB-behuizing monteert, en de harddisk is niet benaderbaar (niks geen files te zien) dan ligt het aan je USB-behuizing. Ruilen dus.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Topicstarter
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd. Dat gaat dus wel goed. Alles werkt echt uitstekend, ik kan alleen geen DVD's bekijken. Vreemd toch?

• houthakker

houthakker

Poehé

Weet je het merk van die Case, misschien kun je anders een drivers proberen van een ander merk, bv Q-Tec, Freecom die hebben allemaal van dat soort drives, en bij bij de faq nog niet zulke vragen tegengekomen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, het is opgelost. De versie van PowerDVD die ik gebruikte bleek was te installeren wat niet goed was. Daardoor konden er geen DVD's meer afgespeelt worden. Ik heb een demo van de 5.0 versie geinstalleerd en alles is weer ok. PFFFFFFFFFFFF, duurde ff voordat ik aan die mogelijkheid dacht. :) Nu het volgende: weet iemand een goede (en gratis) DVD player. Ik kan nu wel met de windows media player afspelen maar die vind ik wat beperkt en altijd maar weer die windows crap bij het opstarten, liever niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

kijk hier:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/playback.html

Hier staan een aantal players, maar je moet dan nog wel zelf voor een encoder zorgen, maar die kun je dan hier weer 1 gratis vinden:
http://www.digital-digest...oads/encoding_plugin.html
onder de naam Free DVD Filters

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tnxalot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26
Anoniem: 15002 schreef op 22 augustus 2003 @ 19:21:
Nou, het is opgelost. De versie van PowerDVD die ik gebruikte bleek was te installeren wat niet goed was. Daardoor konden er geen DVD's meer afgespeelt worden. Ik heb een demo van de 5.0 versie geinstalleerd en alles is weer ok. PFFFFFFFFFFFF, duurde ff voordat ik aan die mogelijkheid dacht. :) Nu het volgende: weet iemand een goede (en gratis) DVD player. Ik kan nu wel met de windows media player afspelen maar die vind ik wat beperkt en altijd maar weer die windows crap bij het opstarten, liever niet dus.
Ik gebruik WinDVD van InterVideo en het werkt perfect.
Het is geen duur programma: EUR 5,00 bij Hacom.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1