Toon posts:

ATI 9800se All in Wonder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig bekend met deze kaart?
Mycom biedt hem nu i.c.m. een systeem aan voor 209 euro.
Kan er eigenlijk bijna niets over vinden en op de Ati site staat hij er ook niet bij.
(Zou wel leuk zijn als hij ook viel te modden voor die prijs........)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 19:26 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er loopt hier al ergens een draadje over de 9800SE, schijnt een leuke kaart te zijn die met Software Mod is aan te passen naar 9800Pro snelheden, zoals het lijkt.
Niet in alle gevallen omdat er 2 verschillende PCB's zijn in de 9800SE.
Een All-In-Wonder is niets anders dan een kaart waar een TV-IN bij op zit, en een IR-module met AB. 9800SE is vergelijkbaar met een 9600Pro ongeveer.

Edit:
Dit draadje bedoelde ik dus...9800SE Flashen en ervaringen...

[ Voor 17% gewijzigd door Brede P op 18-08-2003 19:28 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
De SE versies zijn volgens mij niet te modden...

[ Voor 4% gewijzigd door Laurenz op 18-08-2003 19:28 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 18 augustus 2003 @ 19:27:
Er loopt hier al ergens een draadje over de 9800SE, schijnt een leuke kaart te zijn die met Software Mod is aan te passen naar 9800Pro snelheden, zoals het lijkt.
Niet in alle gevallen omdat er 2 verschillende PCB's zijn in de 9800SE.
Een All-In-Wonder is niets anders dan een kaart waar een TV-IN bij op zit, en een IR-module met AB. 9800SE is vergelijkbaar met een 9600Pro ongeveer.

Edit:
Dit draadje bedoelde ik dus...9800SE Flashen en ervaringen...
Eigenlijk bedoelde ik eerder...... is dit wel een SE?
Aangezien Mycom hem afprijst van 459 naar 209 en er bij Ati niets bekend is over dit model.......
(en ze het plaatje van een 9800PRO AIW gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 19:33 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De gewone 9800SE is voor ongeveer 200 euro te krijgen als ik me niet vergis, dus tja, i.c.m. een systeem, zouden ze een keertje kunnen stunten en hem iets goedkoper aanbieden.
Qua prijs klopt het dus wel redelijk. Misschien een typefoutje, en bedoelen ze gewoon een 9000AIW.

Edit:
Volgens de website van Ati zou er niet eens een 9800SE bestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Brede P op 18-08-2003 19:36 ]

Verwijderd

Om de 9800 Se te vinden voor 200€ zal je toch wel heel har dje best moeten doen, ik heb de mijne kunnen kopen voor 256€ en dat was nog een pak lager dan wat de meesten vroegen (+-350€-400€)
De kaart is perfect te modden met de softhack (hier is em in iedergeval geslaagd, en naar ik hoor bij anderen ook)
Een all in 9800se voor 200 lijkt me heel sterk, zou eht geen typfout zijn en zou het geen 9200se zijn ?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Iemand al een idee of die 9800SE all in wonder bij mycom echt een 9800se is? Want 209 Euro is niet duur :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
In het mycom foldertje (van gisteren) staat de AIW9800SE ook voor 209euro. Ik moet wel zeggen dat er altijd erg veel typefouten in het foldertje staan. Zo zou deze kaart op 380/680 draaien (zelfde als 9800pro), terwijl op de mycom site een snelheid van 325/580 wordt aangegeven.

edit: het lijkt me onwaarschijnlijk dat een echte 9800se is omdat een normale 9800se (dus geen aiw) al minimaal 250euro kost. Het lijkt me echter ook onwaarschijnlijk dat ze hiermee een aiw9200 bedoelen aangezien die al verkrijgbaar is vanaf 100euro. Mycom is meestal vrij goedkoop, dus dat verschil zou te groot zijn imo.

edit: ik heb nog eens nagevraagd en de aanbieding geld alleen zolang de voorraad strekt én als je een complete pc erbij koopt. Niet echt interressant dus, tenzij je toe bent aan een nieuwe pc (maar waarschijnlijk ben je dan uiteindelijk toch goedkoper uit bij een andere inet shop)

[ Voor 58% gewijzigd door Herr Muller op 19-08-2003 20:42 ]

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07-2025

Dark4ever

Huh?

Ik heb deze kaart dus gekocht... en is het mogelijk om deze te modden naar een 9800 Pro of naar een 9800 ????
iemand een idee hoe ik da kan doen (graag via softhack... en is het makkelijk om te doen... want z'n goeie tweaker ben ik nou ook weer niet :D ?)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Op de sticker die op de TV-tuner zit staat ATI AIW 9800pro. Het is een gewone bulkversie met kabels en de remote wonder. ze waren alleen de drivers vergeten. Maar het is echt een hele mooie kaart.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
Op deze kaart zit wel 3.3ns geheugen en geen 2.0ns zoals op een echte 9800 pro.

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 19:51
Ik heb die kaart ook geinstalleerd maar ik heb nu problemen
als ik de drivers in stalleer die ik van mycom heb mee gekregen
nadat ik die heb geinstalleerd moet ik opnieuw opstarten en dan
vlak voor het inlog scherm geeft hij een zwart beeld en kan ik niks
meer doen als reseten en op starten in veilige modus en de drivers
te de-installeren. en dan wil die zonder videokaart drivers wel weer
normaal opstarten. Weet iemand een oplossing voor dit probleem ???
goede drivers kan ik niet vinden :? ligt dit aan windows (xp pro) of aan
de videokaart???

Alvast bedankt TheTransporter

Verwijderd

Ik kon absoluut geen drivers mee krijgen van Mycom (ook niet op het beruchte gebrande CDtje). Heb nog een tijdje lopen bakkelijen met die gast maar hij wou er niet aan beginnen. Mischien weet ik nu waarom :)

Iniedergeval. Ik heb gewoon de catalyst 3.7 van ATI gedownload en die werken gewoon. Nja, op hele rare licht balken door mijn TV out beeld heen dan na, maar dat lijkt me geen driver kwestie.

Overigens wordt er in de thread over catalyst 3.8 op dit forum gesproken over dat er speciale configuratie gedaan moet worden om de 9800se te ondersteunen. Helaas weet niemand waarom dit dan moet. Ik ga 3.8 binnenkort gewoon zo proberen (zonder de config aanpassing).

Btw... welke Mycom heb jij zover gekregen dat ze je wel het driver CDtje gaven en op welke datum was dat?

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 19:51
De mycom in hoofddrop kan je die link van catalyst 3.7 geven want ik kan
die echt niet vinden ik heb net mijn computer helemaal geformateerd
en opnieuw geinstalleerd maar als ik nu weer de drviers installeer die ik heb
mee gekregen krijg ik weer het zelfde zwarte beeld. :( Dat cdtje heb ik afgelopen
vrijdag mee gekregen

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
IK heb deze kaart gehad en binnen twee weken weer verkocht. Hj was niet te modden. Er zijn mensen waarbij die wel te modden viel. Installeer de Omega drivers en stel in Force Radeon 9800 capabilities. Zo wordt je 256Bits 4*1 pipelines 9800SE een 256Bits 8*1 pipelines 9800Non Pro. Nu kun je verder gaan overclocken.

Krijg je allelei stipjes en strepen en schaakborden in beeld tijdens 3DMark of games dan is je mod mislukt, omdat je kaart het niet kan. Dan heb je pech en draai je hem voortaan als 9800SE (Dirvers uninstallen en opnieuw erop zetten)

Wil je de originele drivers gebruiken. Dan kun je met Rivatuner de Ati2MAG.sys file patchen zodat je kaart als 9800 NP wordt gezien. Ik de draadjes in DOC verdere uitleg hierover.

Verwijderd

Wil je de originele drivers gebruiken. Dan kun je met Rivatuner de Ati2MAG.sys file patchen zodat je kaart als 9800 NP wordt gezien.
Wat vreemd zeg. Met een ATI AIW 9800SE icm een asus p4c800 deluxe, PIV 2.8 en Windows XP SP1 (legaal, voor als dit wat uitmaakt) kon ik gewoon de originele drivers installeren en die doen het gewoon. Met originele drivers bedoel ik dan de Catalysts 3.7, gedownload van de ATI site en op 'build bij ATI' geclicked.

Omdat ik het nu werkend heb, en deze verhalen hoor, ben ik wel een beetje bang om 3.8 te installeren.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46
:S Volgens mij is deze kaart gewoon voor 238 euro te krijgen. kijk maar in de pricewatch die van club3d is een euro duurder.
Alleen deze snap ik niet : http://www.tweakers.net/pricewatch/67237. Een Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 9800 128MB voor 237 euro...
edit:
Nader onderzoek wees uit dat het ook hier om een SE versie gaat

[ Voor 10% gewijzigd door Zeus op 15-10-2003 18:37 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46
he wat vaag! check dit Ik zou hem kopen :D. (de reden dat ik dit post is omdat ik opzoek ben naar een 9800 NP. Maar die zijn lastig te vinden :\

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

wat is je limiet qua geld dan, want zo moeilijk zijn ze volges mij nou ook weer niet te vinden?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:31 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Althalus schreef op 15 October 2003 @ 18:39:
he wat vaag! check dit Ik zou hem kopen :D. (de reden dat ik dit post is omdat ik opzoek ben naar een 9800 NP. Maar die zijn lastig te vinden :\
Dit is de 128bit versie, jmmr

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw bij tweakers.net en ik heb gisteren deze kaart ook gekocht bij MyCom in Rotterdam.
Mijn vraag aan jullie is:
Kan ik tv kijken op me pc?
Want die jongen daar zij tegen mij van deze kaart is goed als je lekker aan het chatten ofzo bent kan je tegelijkertijd ook lekker van je programma genieten.
Zo ja wat moet ik dan allemaal hebben?
Welke programma's?

(Het is zeker niet dat je die kabel van de tv achter je pc stopt en dan met het bij hoorende software tv kan kijken?)
(ik heb er geen software of driver bij gekregen)

Help Me Aub...

Alvast Bedankt, :'( :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 02:55:
Hallo ik ben nieuw bij tweakers.net en ik heb gisteren deze kaart ook gekocht bij MyCom in Rotterdam.
(ik heb er geen software of driver bij gekregen)
Dat is een vies mycom truukje. Om vooralsnog onduidelijke redenen houden ze de driver CD achter. In het begin was het argument dat de CD er gewoonweg nog niet was, maar ondertussen is de kaart al enkele maanden oud en lijkt me dat dat argument niet meer opgaat (correct me if I'm wrong).

Er zit volgens mij duidelijk een luchtje aan dit zaakje...

Verwijderd

Ja Ok Dankjewel voor de Informatie.

Maar welke programma kan ik gebruiken om met die kaart tv op me pc te kunnen kijken?
Plus ik heb er een afstandbediening bijgekregen hoe kan ik die gebuirken(de software daarvan wil ik ook graag).

Als jullie me zouden kunnen helpen zou ik erg blji zijn.

Alvast bedankt,

;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Je moet gewoon de drivers d/l'en.. volgens mij kan je die sw wel van de Ati site halen..

Verwijderd

Hallo

Als ik Tv wil kijken met de ATI Multimedia Center en ik klik vervolgens op TV doet die het niet ik krijg een fout van:

"The Tv Player Failed To initialize the video.

Check the Windows Device Manager to ensure that the correct video driver has been installed and is working properly berofe attempting to restart TV."

Precies dit staat er.
Wat kan ik het beste doen?

Bedankt

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:04
Sorry voor een kick van zo'n oud topic,
maar het ziet er naar uit dat Vobis deze kaart standalone voor 209 euro verkoopt.(link)
Is dit nog steeds die verkooptruuk en is deze versie te modden naar een 9800 Pro? :)

• Frash
-Klein beleefd kickje

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik heb twee weken geleden gebeld naar Vobis in Apeldoorn met de vraag of ze de kaart op voorraad hadden, maar de verkoper wist niet welke kaart ik bedoelde, maar wist wel te vertellen dat ze de producten die op de website stonden niet altijd verkochten omdat de site heel weinig wordt bijgewerkt :O

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:51:
[...]

Dat is een vies mycom truukje. Om vooralsnog onduidelijke redenen houden ze de driver CD achter. In het begin was het argument dat de CD er gewoonweg nog niet was, maar ondertussen is de kaart al enkele maanden oud en lijkt me dat dat argument niet meer opgaat (correct me if I'm wrong).

Er zit volgens mij duidelijk een luchtje aan dit zaakje...
Geloof me, geen mycom truukje, die kaarten mogen eigenlijk alleen icm met een systeem gekocht worden.
Aangezien er veel kaarten over zijn is deze actie, geloof me ik werk er :)
Je kan gewoon de softmodded drivers downloaden, aangezien ik er dus zelf ook 1 heb @ 9800XT snelheden.
(bij de losse verkoop van die dingen krijgen we dus geen cd's met drivers binnen vandaar)

Verwijderd

Hercules 9800SE AIW, 256bit, 380/680Mhz, kost 225 euro bij Alternate. Daar heb ik hem dus ook vandaan, softmod succesvol en loopt nu op 385/730Mhz.

• Frash
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:34:
Hercules 9800SE AIW, 256bit, 380/680Mhz, kost 225 euro bij Alternate. Daar heb ik hem dus ook vandaan, softmod succesvol en loopt nu op 385/730Mhz.
Hmm alleen jammer dat ze niet in Rotterdam zitten, heeft iemand wat informatie over degene die bij Vobis verkocht wordt?
Dat is helemaal een spotprijsje met Softmod ;)

offtopic:
Is 385/730Mhz beter of slechter dan een 9800 Pro?

Verwijderd

Je kunt hem gewoon via internet bestellen he, www.alternate.net.
Pagina: 1