[XP] IE en MSN = Inet -- IRC, Kazaa = geen Inet

Pagina: 1
Acties:

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Topicstarter
Net WinXP opnieuw geinstalleerd, en ik heb slechts 1 probleem.

IE en MSN kunnen beide op internet, zonder problemen, maar andere programma's kunnen NIET op inet (vb Kazaa Lite, mIRC).

Sommige andere dan weer wel (vb Ad-Aware6, Quake3).

mIRC, Kazaa, WinMX blijven pogingen doen om te connecten, maar tevergeefs, terwijl bvb Ad-Aware zonder problemen toegang heeft.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ? :?

Maak verbinding via Router (LAN), die overgens al maanden goed werkt, dus daar kan het probleem al niet zitten.

Lanverbinding naar andere pc's werkt goed, net als DNS, Traceroute, enz.

De programma's zelf (kazaa, irc) zijn geconfigureerd zoals vroeger (maar er is weinig dat je verkeerd kan instellen waardoor ze niet meer op inet kunnen)

Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. Heb de beide wizards voor 'thuisnetwerk' reeds verschillende keren doorlopen, uiteraard met de juiste instellingen.
(1e wizard via 'eigenschappen Deze Computer'; tabblad 'computernaam' ; 'netwerk-id')
(2e wizard via 'eigenschappen Netwerkomgeving'; 'thuisnetwerk instellen' bij 'taken')

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Windows firewall toevallig aan staan? :)

Verwijderd

klinkt inderdaad alsof je winxp firewall aanstaat

kijk anders voor de zekerheid je router ffe na

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Topicstarter
WinXP firewall staat idd af, en de router hoef ik niet te resetten want andere client-pc's kunnen wel op Kazaa/IRC, en ik krijg ook gewoon men ip via DHCP...

snap er niets van :/

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...mmm...

Zet je netwerk eens opnieuw op misschien is er wat miss met de diepere instellingen van het netwerk.

Oftewel, netwerk kaart unbinden ( uitschakelen en protocollen verwijderen ). Dan netwerk kaart uit hardware beheer gooien en herstarten..dan moet hij zichzelf opnieuw installeren!

There is no place like ::1