Toon posts:

Problemen met video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag een AVI bestandje in WMP wilde openen, kreeg ik de foutmelding dat het bestand beschadigd kon zijn/dat het bestandstype niet werd ondersteund. Andere video bestanden, zoals MPEG, konden ineens ook niet meer afgespeeld worden. Ook Winamp, RealPlayer enzo kunnen ineens niet meer met videos overweg. Ik heb m'n DivX codecs opnieuw geinstalled, en WMP geupgraded naar versie 9, maar alles zonder succes. Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Verwijderd

Ik heb sinds Zaterdagmiddag precies hetzelfde.

Toen ik met MM FLash een animatie wilde exporteren als een AVI bestand crashte het programma. Sindsdien slaan WMP of Adobe Premiere keihard vast bij het openen van een avi/mpeg bestand. :(

Vreemd is wel dat het wel lukt wanneer ik de bestanden dubbelklik vanuit de verkennner maar dan nog slaan de programma's om het minste of geringste vast.

Iemand een idee? :?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
probeer BSPlayer eens... (ff googlen)

Dit programmatje (freeware) speelt alles zonder problemen af, kan zijn dat het zo wel werkt 8)7

I browse with Vivaldi

Verwijderd

BSplayer (ik gebruik het ook) speelt de filmpies zonder problemen af.
Maar ik kan bv. nog nog steeds niet mijn vakantie video afmaken met Premiere.

IIG Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Alternatieven zijn altijd mooi, maar ik heb toch liever een oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 21:37:
Alternatieven zijn altijd mooi, maar ik heb toch liever een oplossing.
Misschien helpt de bestanden eerst te openen in virtualdub. Deze checkt of de avi-container nog ok is. Zo niet dan fixt die dat, ff opnieuw saven en hopelijk kan adobe de avi-bestanden ook weer aan.

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd, werkt niet.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

check met gspot of het bestand intact is of codecs geinstalleerd zijn
misschien dat bijvoorbeeld ffdshow in de pad zit.
misschien kun je zelf achterhalen wat er gebeurde voordat "het zomaar opeens niet meer werkte"

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
BSplay kan 't ook niet afspelen, welke file dan ook en Gspot zegt dat er niks aan de hand is.

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Wat is de exacte foutmelding die je/jullie krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
"Windows Media Player cannot play the file. The file is either corrupt or the Player does not support the format you are trying to play."

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Hmmm,

ik neem aan dat de juiste Codec's geinstalleerd zijn.

* Heeft het bestand ooit wel gespeeld in WMP?
* WMP hangt nogal op DirectX. Is daar de laatste tijd iets mee gebeurd?
* Probeer deze link eens: Troubleshooten van WMP

Verwijderd

Dit probleem had ik wanneer ik WMP via de Windows Update site installeerde. De oplossing van mij was om WMP als .exe file te downloaden van de Microsoft site en hem op die manier opnieuw te installeren, daarna kon ik alles weer afspelen. :|

Verwijderd

Topicstarter
DirectX 9b installeren werkte.

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat het het bij mij en GrAwl om een verschillend probleem gaat.

Het ligt in iedergeval niet aan de avi's, hebben het altijd gedaan.
Codecs aanwezig. DirectX 9b aanwezig
Ik krijg geen meldingen bij het openen van een avi/mpeg, het programma crasht.
Het begon toen ik de olijke end user aan het uithangen was crashte MM Flash en even later Adobe premiere.

Het probleem zal denk ik dieper zitten dus ik zal moeten speuren naar de oplossing. (8>

Thanks for the help!

Mzzl Mario
Pagina: 1