Memtest probleem op P4C800-Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Mijn xms corsair pc3500 wilde niet op 460mhz 1:1 timings 2-2-2-5 en 3.2v draaien dus ik dacht misschien ram naar klote dus ik teste even met memtest mijn ram...maar op 98% bleef hij steken en de timer die onderaan in beeld staat die dee ook al zo raar omdat normaal met memtest de seconden normaal moeten blijven lopen maar bij mij staat het soms wel 20 sec stil en dan gaat hij weer verder :?
Dus ik nieuwste bios erop alles op default vddr mod eraf en mem op 266mhz singechannel gedaan (Turbo mode ook af) en hij bleef nog steeds hangen dan op 56% dan op 98% :?

Nogal vreemd dacht ik dus ik 6 andere ram reepjes getest varierend van kingston tot samsung en pc2100 tot 3200 maar hij blijft steeds hangen op bepaalde punten in test???

Toen heb ik alle reepjes geheugen getest op mijn andere pc's en ze doorstonden allemaal memtest 5 loops totdat ik het stopzette (Ik had de nodige tijd om te testen)

Maar wat zou hier nou het probleem van kunnen zijn...hebben andere asus p4c800 gebruikers dit probleem ook???

Of ligt het aan het moederbord...want alles lijkt goed te werken todat ik memtest start (En ik heb zelfde memtest gebruikt op andere pc's)

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Alleen wanneer ik memtest stopte (als dat al lukte want keyboard en muis lockte) dan kreeg ik een auto reboot.

Ik heb het mobo teruggebracht naar Mycom -> nieuwe gekregen, meteen ge-update, en alles was weer in orde.

Verwijderd

Ja,

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem+ Memtest hangt op precies 98%. Ik heb de ASUS P4c800 Rev 1.0.

Verwijderd

Memory timings iets minder strak instellen, de i875P chipset heeft wat probleempjes met lagere timings. Sterker nog: met hogere latencies haal je vaak nog betere benchmarkscores.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 19:10 ]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Heb je wel alles gelezen..ik heb alle timings en settings geprobeerd.

En ik heb mobo bij europc vandaan maar die willen hem niet terug nemen...omdat hij doet wat hij moet doen.
Maar ik heb soms ook reboots en ook soms dat hij wel 7/8 minuten over doet om in windows te komen.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Allemaal tekenen aan de wand. Je mobo is overleden....
Mijn Abit IC7-G ging precies hetzelfde doen, en die wil nu niet eens meer opstarten.

Ik had alles afzonderlijk getest en dat werkte prima, maar wanneer ik het in m'n Abit stopte vastlopers, niet eens willen starten etc. etc.
De mijne liep in memtest trouwens altijd vast bij memtest #5 en dan op 4%.
Als ik de timings heel los zetten (dus 2-8-4-4) dan ging die tot 11% ofzo.

/edit:
zet in je BIOS eens legacy USB op disabled of uit en probeer dan nog eens
Heb je misschien een extra USB apparaat aangesloten, en werkt het sindsdien niet meer?

[ Voor 19% gewijzigd door MrDirect op 18-08-2003 20:30 ]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Nou..hij is net dood gegaan >:) ...ik zat UT2003 aan het spelen en opeens flikkert scherm in standby mode...dus ik start opnieuw op en niks, clear cmos en nog steeds niks andere vga erin en weer niks...hij gaat alleen aan en lampje van hd gaat continue branden finnen gaan draaien..maar hij geeft geen peeps hoor ook die akelige vrouwenstem niet...dus het lijkt mij een geldige reden om hem terug te sturen (Als ik dat tin er goed af krijg :*) )

Verwijderd

Kijk, en dat probleem ben ik gelukkig voor geweest :)

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Nou..ik kun hem terug sturen en tin is er ook allemaal af dus het zal wel goed komen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 08:40:
Kijk, en dat probleem ben ik gelukkig voor geweest :)
Door tijdig je MOBO te vervangen?

Is het nu zo dat het moederbord van JVLK kapot is gegaan door fout geheugen? (of door foute instellingen...)

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Nope...niet door fout geheugen, komt door fout moederbord want ik weet echt wel wat het niet doet en wel doet in mijn pc ;)

Verwijderd

Zelfde probleem gehad, bij mij bleek de usb muis (logitech optical) het probleem te veroorzaken. Met de muis op de ps2 poort heb ik geen problemen meer... :?

Verwijderd

Wel veel shit trouwens met dat mobo'tje. Denken jullie dat de huidige 875 setjes wel werken?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 12:12:
Wel veel shit trouwens met dat mobo'tje. Denken jullie dat de huidige 875 setjes wel werken?
JA. Je hoort namelijk alleen de negatieve verhalen. En de 865/875 borden zijn nu heel populair.

edit:
Silicon_Beast: Ik ga er geen nieuwe post aan verspillen. Lees reviews/tests/specs/Site van fabrikanten na en creeer een eigen mening.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 01-10-2003 12:51 ]

{signature}

Verwijderd

Hebben jullie in het algemeen nog voorkeuren naar merk? gewoon Asus of MSI of nog anderen?

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Ik gebuik altijd Asus of Abit.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Asus.

Waarom ? Geen crap condensatoren, veel OC functies, support ook nadat ie nieuw in de winkel te koop is en ECHT 100% stabiel.

[ Voor 29% gewijzigd door KBDE op 04-10-2003 19:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit gaat offtopic.

Voor de oplossing verwijs ik jullie naar webpep :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.