Toon posts:

pc doet het alleen in dos en bios 8)7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok specs:

Amd duron 900 (cooler waar temperatuur 40graden is na 6uur bios ;) )
256 ddr kingston
ecs k7s5a
120gb maxtor 5400rpm
4x2x32 lg brander
300 aopen voeding

Het probleem:

Ik heb tijdje geleden dit systeem samengesteld. Niks aan de hand , liep als een trein. Na de verhuizing wil ik dit dingetje weer in orde maken voor de verkoop, maar toen kwam ik zoals gewoonlijk weer een probleem tegen ( :+ ) . Ik formateer de boel en alles (dit is goed gebeurt) , druk de win xp bootable cd erin, en ik begin de installatie.. De cd gaat lezen en hij gaat wat dingen laden. Na "druk op knop zoveel voor systeemherstel" , zou ie verder moeten gaan met videokaart dingen laden enzo, maar na "druk op knop zoveel voor systeemherstel" krijg ik gewoon blauw beeld met boven aan "win xp setup" en onderaan een lege grijze balk. Hier hangt de pc gewoon. Het gebeurt steeds op precies hetzelfde moment.

Het gekke is dat ik in het bios of in dos gewoon uren kan zitten klooien zonder dat ie ook maar even hapert ofzo :?

Ik heb toen de onderdelen op een ander motherboard + geheugen + processor geprobeerd en toen kon ik gewoon de normale xp installatie-procedure doorlopen.

Het geheugen heb ik vervangen maar probleem bleef.
CDrom speler heb ik vervangen maar probleem bleef.

Het moet volgens mij dus echt aan het motherboard of cpu liggen. Maar de temperaturen ervan blijven laag genoeg (toch :? )

Maar zoals ik al zei, in dos kan ik alles doen..

Ook heb ik al een biosupdate uitgevoerd, maar dit hielp niks...

( Mennn,, wat een ontiechelijk lang verhaal maarja :P )

Verwijderd

Ik heb CPUs gezien die in Protected mode niet meer liepen , wel in real mode (=DOS)

Probeer:
memtest 86
linux install CD

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

waarom druk op knop voor systeemherstel???

je doet toch clean install, als ik jou was zou ik eens de partities verwijderen en dan opnieuw installeren...

als ie tijdens de eerste install een fout heeft gemaakt, dan zal ie die fout ook bij systeemherstel blijven geven, dus gewoon ff helemaal opnieuw beginnen.

en dan laat XP maar de partitie aanmaken en formatteren, dus alleen met fdisk de partitie verwijderen XP doet de rest

[ Voor 48% gewijzigd door DoingK op 18-08-2003 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 18:10:
Ik heb CPUs gezien die in Protected mode niet meer liepen , wel in real mode (=DOS)

Probeer:
memtest 86
linux install CD
maar windows moet er toch op kunnen :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
DoingK schreef op 18 August 2003 @ 18:22:
waarom druk op knop voor systeemherstel???

je doet toch clean install, als ik jou was zou ik eens de partities verwijderen en dan opnieuw installeren...

als ie tijdens de eerste install een fout heeft gemaakt, dan zal ie die fout ook bij systeemherstel blijven geven, dus gewoon ff helemaal opnieuw beginnen.

en dan laat XP maar de partitie aanmaken en formatteren, dus alleen met fdisk de partitie verwijderen XP doet de rest
druk ik niet op :) nadat ie dat "gescanned" heeft, zal ik het zo maar zeggen, freezed ie..

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

heb je al op de MS site gekeken?
kan me herinneren dat daar een aantal oplossingen stonden voor dit probleem

heb je USB muis en keyboard eraan hangen?
klik hier

edit: als je zoekt daaro kan je nog wel meer vinden :D
edit2: klik ook eens hier :P

edit3 voor ThaSarge: jajajaa :P :P :P :P maar legacy support kon de oplossing zijn, en edit 2 heeft een andere search naar andere oplossing :P hehe

[ Voor 61% gewijzigd door WPN op 18-08-2003 19:33 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
Peluso, i815 is een Intel chipset voor P3 procs :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb alles ps2.. muis en tobo dan..

het gekke is dat ie het gewoon heeft gedaan :?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 18:04:
Na de verhuizing wil ik dit dingetje weer in orde maken voor de verkoop, maar toen kwam ik zoals gewoonlijk weer een probleem tegen ( :+ ) . Ik formateer de boel en alles (dit is goed gebeurt) , druk de win xp bootable cd erin, en ik begin de installatie.. De cd gaat lezen en hij gaat wat dingen laden. Na "druk op knop zoveel voor systeemherstel" ,
waarom systeem herstel als je hem toch gaat verkopen?

krijg je ook een blauw scherm als je geen systeemherstel doet?
(al eerder gevraagd)

je kan wel schoppen maar je moet het tochwel zelf doen, zijn al wat suggesties gegeven. heb je dat uitgeprobeerd? zo nee doe dat ff en kom dan met resultaten.

Verwijderd

Heb je misschien het voltage veranderd van de CPU? Kan ook onbewust gebeurd zijn (brakke CMOS-batterij waardoor de boel gereset is naar default).

Ik heb zoiets gehad met mijn 2400+. Die stond op een te laag voltage, bleek later (1.50 ipv 1.65v). Ik kon prima in het BIOS rondkijken en dingen veranderen, kon prima in DOS booten en kon zelfs de Win98 setup draaien. Alleen bij de XP Professional setup bleef-ie telkens op willekeurige punten hangen...ik zou daar dus ook maar eens naar kijken, just to make sure.

Verwijderd

Je moet volgens mij op F5 rammen, ook al staat het niet onderin. Dan op "standaard PC" (geen standaard pc met i-step...). Ik heb dit ook gehad met mijn WinXP cdtje zonder SP1. Probeer anders een ander WinXP cd tje met SP1 erop.

Verwijderd

Oops, foutje.... dubbele post

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 13:34 ]

Pagina: 1