[WB800BB]Kapot...denk ik.

Pagina: 1
Acties:

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 23:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Ik denk dat mijn harde schijf naar zijn grootje is of dat heel snel gaat.

Het volgende is het geval. Soms draait mijn systeempje gewoon de hele tijd lekker, paar dagen achter elkaar. Maar dan opeens loopt de hele zaak zo vast dat alleen een reset helpt, en na de reset krijg ik het systeem amper aan het booten:

A read error has occurred, press ctrl+alt+delete to reboot

Of de bekende no system disk present.

Als dan een tijdje de stroom eraf is geweest dan wil ie meestal wel weer. Soms dus een tijd lang goed en andere keren crasht ie meteen al weer...

Mijn evenlog staat vol met items als deze:
donderdag 7 augustus 2003 IdeChnDr The device, \Device\Ide\IdeDeviceP0T1L0, did not respond within the timeout period.
donderdag 7 augustus 2003 IdeChnDr The device, \Device\Ide\IdeDeviceP0T1L0, did not respond within the timeout period.
vrijdag 8 augustus 2003 IdeChnDr The device, \Device\Ide\IdeDeviceP0T1L0, did not respond within the timeout period.
zaterdag 9 augustus 2003 IdeChnDr A parity error was detected on \Device\Ide\IdeChnDr0.
Kan iemand mij zeggen of dit ook echt aan de HDD ligt en of het probleem af ver genoeg is gevorderd voor een RMA?

Specs:

Gigabyte GA-8PE667
Intel p4 2,4
512 Mb RAM Samsung/samsung
GF4 Ti4200
Samsung 40 Gb SP4002H
Audigy
Logitech Cordless Desktop MX

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

moet je ff op de site van WD kijken, daar staat een diag. tooltje, dat weet je het zeker. (code oid is vaak ook nodig voor RMA-request)

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Die geeft geen problemen aan. (was ik vergeten te melden...) Je bedoelt dat LifeGuard tooltje?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

kapot jah ... dit had ik met een WD1200JB , die tooltje gaf bij mij aan dat de hdd goed was, terwijl dat niet zo was . 8)7

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Hmmm. zie nu pas dat ik mijn topic fout heb geplaatst :X ... zou eigenlijk bij Opslag en IO moeten staan...

Thnx @ pentium, ik ga western digital maar eens mailen, kijken wat ze ervan zeggen.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Willybubba schreef op 18 August 2003 @ 17:56:

Thnx @ pentium, ik ga western digital maar eens mailen, kijken wat ze ervan zeggen.
WD zegt dat je dat tooltje moet draaien waarschijnlijk. Doe dat dan ook :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Heb ik al gedaan... zie eerste reply ;)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Willybubba schreef op 18 August 2003 @ 18:02:
Heb ik al gedaan... zie eerste reply ;)
Whoops... Sorry :)

Probeer het eens met een andere schijf. Als dat het probleem oplost kun je er vanuit gaan dat het de schijf is...

Ik heb het wel eens eerder gezien met een WD. Duurt het ook lang voordat de BIOS hem vindt als je auto-detect doet?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Als ie net gecrasht is wel... of eigenlijk meer als ik die read error-fout krijg wel. Niet echt HEEL lang, maar toch langer dan normaal.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Defecte harde schijf? Wat doet dit in Processors, Moederborden en Geheugens :?

Move PMG->OM

Oslik blyat! Oslik!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hey das raar ik heb bijna dezelfde hdd en bijna zelfde probleem (ipv BB heb ik JB) ... Bij die test geeft ie dus ook geen fouten aan, d8 dat het aan de mobo lag maar denk nu toch maar dat het aan de hdd zelf ligt.. Maar ik zou wel willen weten waar je die eventlog zou kunnen vinden..

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 10:57

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Kijoki schreef op 18 August 2003 @ 22:19:
Hey das raar ik heb bijna dezelfde hdd en bijna zelfde probleem (ipv BB heb ik JB) ... Bij die test geeft ie dus ook geen fouten aan, d8 dat het aan de mobo lag maar denk nu toch maar dat het aan de hdd zelf ligt.. Maar ik zou wel willen weten waar je die eventlog zou kunnen vinden..
Wees eens een held, en gebruik de F1 toets in je windows en tik eens eventlog in.
Dit zit alleen niet in de win9x varianten.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

SpamLame

niks

Sparhawk schreef op 19 August 2003 @ 16:18:
[...]
Wees eens een held, en gebruik de F1 toets in je windows en tik eens eventlog in.
Dit zit alleen niet in de win9x varianten.
Of "Start" > "Run" > "eventvwr" > "Enter"

Verwijderd

Zo te zien een mobo met Raid, ik heb dezelfde mobo + P4.
Staat de HD in een raid config? Bij mij zijn op die manier 2 IBM's van 40GB overleden.
Pagina: 1