Toon posts:

edimax br-6104 router waarvan enkel de eerste poort werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een edimax br-6104 staan naast men kabelmodem, cat5 kabels ,naar 2 pc's.... alle 2 windows xp.
De pc beneden kan nu perfect op internet, en zit nu op lan poort 1 aangesloten. Nu, mijn pc hier boven, die doet raar! Die blijft constant herhalen: bnetwork cable unplugged... (hij heeft wel internet tussen die 2 boodschappen)
Zodus ik denk dat hij elke keer van de router gesmeten wordt voor de ene of andere bizarre reden.
Als ik nu de kabel die naar mijn pc gaat in lan poort 1 steek, dan werkt het internet hier perfect maar beneden dan weer niet meer.
Iemand een idee om dit conflict op te lossen?
DHCP draait op de router, en op de pc's staat ingesteld dat ze automatisch een ip moeten krijgen.

Verwijderd

mischiein dat je netwerk kaartje botst of iets in die geest weet het oook niet maar bij mij komt er ook geen edimax meer over de drempel .

Vind het echt rommel

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
* Vaak een poortje kapot op de Edimax (probeer 3 en 4).
* Ingebouwde DHCP geeft vaak problemen: schakel uit en geef vaste IPs (+ Gateway, DNS) aan PCs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 18:52:
mischiein dat je netwerk kaartje botst of iets in die geest weet het oook niet maar bij mij komt er ook geen edimax meer over de drempel .

Vind het echt rommel
Waarom reageer je als je toch niets te zeggen hebt dan een flame?

Kijk eerst of het probleem zich voordoet met meerdere kabels. Kijk dan naar de poortjes op de router, wellicht zitten de contactpuntjes te ver naar beneden waardoor er slecht contact wordt gemaakt.
Als je zeker weet dat hardwarematig alles in orde is, stel je de computers in met statische instellingen. IP-adressen, DNS en gateway.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing was: edimax werkt niet samen met het type kabelmodem dat ik heb. (motorola)

Ben hem gaan ruilen voor een smc, en nu werkt alles perfect.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Bostoman> Dat lijkt me sterk. Al vele Edimax/Sweex routertjes achter een Motorola modem gezien (werkend). Ja, indien je Casema/Wanadoo hebt dan gaan er dingen fout (immer L2TP-protocol), maar dat is bij jou niet het geval. SMC zou dan immers ook niet werken. ;)

Maar goed, je probleem is opgelost. Mooi!
Pagina: 1