[AI][PC][MAC]Verwijderen PC-ai van Mac

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Topicstarter
Ik stuur mijn pc-ai (adobe illustrator) bestanden altijd naar de drukker als bijlage in de mail.

Alleen ik hoor van de drukken dat ze mijn bestanden niet meer kunnen verwijderen van de Mac??? en dat ze dat probleem alleen bij mij hebben.

Ik vroeg me af, of iemand dit wel eens mee heeft gemaakt, ik vind het namelijk nogal lullig voor de drukker dat ie met al mijn bestanden blijft zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door RRX op 18-08-2003 17:35 ]

mijn T.net systeemspecspagina

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
Lijkt me meer een vraag voor Software Algemeen :)

En misschien ligt het aan de mailclient van de drukker.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

welke versie van Illustrator gebruik je?

ik had namelijk met Illustrator 10 files problemen (branden op cd resulteerde in postscript errors), openen op mijn macje ging niet (ook illustrator 10) -> postscript errors.

misschien is het dat?

(mijn oplossing: Illustrator 9 gebruiken ;))

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 17:43 . Reden: oplossing toegevoegt ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hij heeft het gewoon over het niet kunnen verwijderen van een bestand.. lijkt me weinig met postscript te maken hebben.

Maar wat ik weet is dat Mac's enorm zaad met attachments omgaan. Ookal gebruik je bv op de mac ook gewoon Outlook Express. Dat het lullig is voor de drukker sja.. maar om nu de helpdesk te spelen voor een drukker is weer een ander uiterste. Je kunt nog proberen het als platte tekst te sturen met attachment of gewoon je illustrator bestand op een server te zetten dat ze het kunnen downloaden. Ligt er maar net aan hoever je wilt gaan.

Maar ik heb in het verleden echt enorm veel problemen gehad met bepaalde attachments op de Mac. Fonts versturen per mail, dat is al helemaal een ramp.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Heeft ie wel onder option-i oid gekeken of ie niet op schrijfbeveiligd staat :? Weet niet hoe lame je drukker met z'n appletje omgaat :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het versturen van bestanden via mail is absoluut een onwenselijkevorm van bandbreedtemisbruik.
binnen het smtp-protocol geven grotere bestanden een extra overhead door controle-header en repsonses (boven een bepaalde grootte wordt een mail opgedeeld in multi-part message)

effectief kan een via mail attached bestand qua bandbreedte het dubbelle verbruiken, het versturen van dit soort zaken via ftp of desnoods http (PUT) lijkt me absoluut wenselijk en voordelig

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:47

Blauw

De Schreeuw

Neem gewoon een accountje en zet in je mailtje een download linkje waar ie het bestandje vandaan moet halen. Grote bestanden via mail is inderdaad zeer irritant en lastig :)

Verwijderd

ik wilde met mijn illustrator opmerking meer aangeven dat Illustrator 10 files wazig doen als je ze van medium wisselt (ofwel brand of kopiert). Mijn gok was dan ook dat de topic-starter Illu.10 gebruikt en daardoor een onleebaar bestand genereert voor de mac, en dat deze vervolgens moeilijk/niet weg te halen is.

en met mail lijkt me het euvel van Illu 10 juist aanwezig.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

crisp

Devver

Pixelated

mail, bestand, mac --> SA :)

Intentionally left blank

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 17:42:
welke versie van Illustrator gebruik je?

ik had namelijk met Illustrator 10 files problemen (branden op cd resulteerde in postscript errors), openen op mijn macje ging niet (ook illustrator 10) -> postscript errors.

misschien is het dat?

(mijn oplossing: Illustrator 9 gebruiken ;))
Illustrator 9
OzBoz schreef op 18 augustus 2003 @ 18:14:
Hij heeft het gewoon over het niet kunnen verwijderen van een bestand.. lijkt me weinig met postscript te maken hebben.

Maar wat ik weet is dat Mac's enorm zaad met attachments omgaan. Ookal gebruik je bv op de mac ook gewoon Outlook Express. Dat het lullig is voor de drukker sja.. maar om nu de helpdesk te spelen voor een drukker is weer een ander uiterste. Je kunt nog proberen het als platte tekst te sturen met attachment of gewoon je illustrator bestand op een server te zetten dat ze het kunnen downloaden. Ligt er maar net aan hoever je wilt gaan.

Maar ik heb in het verleden echt enorm veel problemen gehad met bepaalde attachments op de Mac. Fonts versturen per mail, dat is al helemaal een ramp.
Het was ook niet echt bepaald mijn bedoeling om als helpdesk te spelen, maar de drukker had dat probleem alleen met mijn bestanden. Daarom begon ik toch te twijfelen of het probleem niet aan mijn kant lag.

En, niet geschoten, is altijd mis, het kon maar zo zijn dat iemand met ervaring @ mac gebied misschien een hele simpele oplossing had ;).

De volgende keer, lijkt het mij misschien inderdaad een goede oplossing om het even online te zetten, ik had dat deze keer niet gedaan omdat de vorige keer ook daarmee problemen ontstonden. Als ik een directe link gaf naar een bestand: "http://www.server.ext/bestand.ai" (oid) konden ze dat ook niet openen. Dus ik krijg zo langzamerhand ook een beetje een hard hoofd :P
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 18:19:
Heeft ie wel onder option-i oid gekeken of ie niet op schrijfbeveiligd staat :? Weet niet hoe lame je drukker met z'n appletje omgaat :)
Ik zal het ze eens vragen ;)
RM-rf schreef op 18 augustus 2003 @ 20:31:
het versturen van bestanden via mail is absoluut een onwenselijkevorm van bandbreedtemisbruik.
binnen het smtp-protocol geven grotere bestanden een extra overhead door controle-header en repsonses (boven een bepaalde grootte wordt een mail opgedeeld in multi-part message)

effectief kan een via mail attached bestand qua bandbreedte het dubbelle verbruiken, het versturen van dit soort zaken via ftp of desnoods http (PUT) lijkt me absoluut wenselijk en voordelig
zie laatste allinea van mijn reply @ OzBoz
Jozzz schreef op 18 augustus 2003 @ 20:34:
Neem gewoon een accountje en zet in je mailtje een download linkje waar ie het bestandje vandaan moet halen. Grote bestanden via mail is inderdaad zeer irritant en lastig :)
zie laatste allinea van mijn reply @ OzBoz

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1