[OOP] Naam Voor een Interface

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zit met een heel dom probleem.

Ik heb een interface (ik ga niet zeggen welke taal doet er niet toe)

met enkel:

execute(Object naam, Object[] parameters)

nu ben ik al enkele uren aan het twijfelen hoe je de interface best te noemen - what's in a name you ask? wel ik heb graag dat mijn interfaces duidelijk genoemd zijn.

het probleem zit hem dat RPC maar ook zowat elke programmeer taal MET reflectie deze 'interface' kan hebben. Ik had eerst "ILogicLanguage", maar RPC (wat ook al geimplementeerd is) is geen Taal maar een "contract". "ICanExecuteOnObject" is dan weer iets te verboos.

Geen typische vraag voor GoT maar jullie hulp is meestal meer berust op ervaring/studies. Moet wel in het engels ;)

Ik denk dat het heel simpel is maar dat ik de boom door het bos niet zien kan ;)

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Executable of Function/Functor?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Waarom doet ie me vaag denken aan IDispatch?

Professionele website nodig?

• hobbit_be
hmm IProcedureCallDispatcher wel lang maar wel duidelijk.

tja nooit begrepen wat een 'functor' is, maar denk niet dat dat een interface is voor het object die deze execute's uitvoert (ie een functor is de 'client', i think ;) )

edit voor MisterData: nee aangezien dat zou 'imply' (sorry nederlands is weer effe weg ) dat het object can executed worden terwijl dat niet het geval is. IDispatch(er) is duidelijk dat het een 'manager' object is - alleen zegt IDispatch niet veel op zich (ie je kan ook bepaalde dingen 'dispatchen') ;)

[ Voor 44% gewijzigd door hobbit_be op 18-08-2003 17:51 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 20:35
IExecutableObject ?

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Hmm... meest voor de hand liggende interfacenaam is natuurlijk IExecutable, aangezien dat 't enige is wat je ermee kunt doen.

En andere hoek van inval is om te kijken of de objecten die zo'n interface implementeren toch onder dezelfde noemer te scharen zijn. Als 't user-interface messages zijn, dan zou je kunnen overwegen om de interface ICommand of zoiets te noemen.

• hobbit_be
ik begrijp plots vanwaar al de IExecutable vandaan komt: was vergeten iets erbij te zetten!! (had beter c/p)

het is dus in feite :

execute(Object aObject, String aMethodName, Object[] aParameters);

al een wonder dat curry aanvoelde wat mijn post wou zeggen. Skuzzies aan alle anderen, het is inderdaad heel logisch om het dan IExecutable te noemen.

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
tja nooit begrepen wat een 'functor' is, maar denk niet dat dat een interface is voor het object die deze execute's uitvoert (ie een functor is de 'client', i think )
In C++ is een functor precies wat jij hebt: een functie object. Het kan gebruikt worden om min of meer functioneel te programmeren (functies meegeven als parameter).

[ Voor 22% gewijzigd door marcusk op 18-08-2003 18:00 ]

• hobbit_be
Ben ik even die functor wat gaan onderzoeken maar dit is toch wel degelijk het object dat uitgevoerd kan worden. Niet het object dat ervoor zorgt dat iets uitgevoerd word.

execute(aFunctorObject, Params[]);

Toch weer iets bijgeleerd ;)

edit: eigenlijk niets dan een functionpointer eigenlijk voor de C/C++ mensen onder ons. in mijn geval moet de fucntionpointer worden 'berekent' door het Object+Methodname te 'onderzoeken'. Maar komt door me f**** up eerste post.

[ Voor 33% gewijzigd door hobbit_be op 18-08-2003 18:08 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

hobbit_be schreef op 18 August 2003 @ 17:56:
al een wonder dat curry aanvoelde wat mijn post wou zeggen.
offtopic:
Dat getalletje achter m'n naam is dan ook m'n IQ :Y)

Professionele website nodig?

Pagina: 1