Progje om dataverkeer te monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Wij hebben hier bij mij in de buurt een draadloos netwerk. We zitten met 30 mensen aangemeld en we huren zelf een 512/512 1 op 1 lijn die we met zijn allen delen.

Nu is het nadeel dat er iemand telkens heel erg zit te downloaden en ik niet kan zien wie het is. We hebben allemaal afgesproken om niet meer dan 5 GB per maand te downloaden... maar er zitten mensen bij die de hele dag films aan het downloaden zijn en zo over hun downloadlimiet gaan.

Ik beheer de ip's enzo (allemaal in de range van 192.168.10.xxx) Bij ieder ip hoord een naam en we zitten allemaal op dezelfde netwerkgroep. Nu ben ik op zoek naar een programma die per ip in de gaten kan houden of er gedownload wordt en zo ja hoeveel..... Zodat ik zie welk persoon er aan het downloaden is....

Weet iemand een progje die dat kan?

DUmeter heeft niet de functies die ik graag wil hebben...

<edit>
Het mooiste zou zijn als ik het ongeveer zo zou kunnen zien:

192.168.10.2 ----- 5,6 kb/s
192.168.10.34 ----- 12,3 kb/s
192.168.10.103 ----- 30,2 kb/s

Dus bij het laatste ip zie ik dat hij/zij behoorlijk aan het downloaden is, dan zoek ik de naam bij het ip en kan ik haar vragen om rustig aan te doen...
</edit>

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 18-08-2003 19:21 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zie in Netstat Live van AnalogX (dat draait momenteel bij mij) een mogelijkheid om de info van een remote machine te zien... Kijk anders daar even in de faq

http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Tukk op 18-08-2003 17:18 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

dan bedoel je zeker de proxyserver van analogx?
aah oke, je hebt het prog er al bijgezet :)

[ Voor 36% gewijzigd door job op 18-08-2003 17:20 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Ik heb het ooit eens vrij simpel opgelost...

Iemand in en studentenhuis zat telkens te dllen, dus ik deed een ping -t. En inderdaad, zo nu en dan packetloss, en een enorm hoge ping...

Ik heb toen gewoon 1 voor 1 netwerk stekkertjes eruit getrokken, totdat mijn ping van 300 terug ging naar 20, en ik geen packetloss meer heb...

Dit heb ik op 3 willekeurige momenten gedaan, en ja, het was iedere keer dezelfde persoon :)

• Binnetie
Ik heb het progje gedownload, maar k begrijp nog niet helemaal hoe ik een bepaald ip kan bekijken, om te kijken wat de snelheid is...

• DinX
  • Laatst online: 09:17

DinX

Motormuis

Met netstat live kan je enkel pingen naar een remote host pingen en het aantal hops / ttl bekijken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Binnetie
Ik heb mijn bericht ff geedit, zodat jullie wat meer snappen wat mijn vraag is...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik neem aan dat de 512/512 verbinding wordt gedeeld door een router en niet via een proxy oid? :|

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
het is draadloos dus draadje eruit trekken gaat niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
misschien dat je een server kunt tussenhangen met linux en dan kijken hoeveel verkeer naar welke port gaat

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft die router toevallig snmp aan boord ? volgens mij kun je dan ook aardig ver komen

Iperf

• Binnetie
SyS_ErroR schreef op 18 August 2003 @ 19:25:
Ik neem aan dat de 512/512 verbinding wordt gedeeld door een router en niet via een proxy oid? :|
Nee, ik zal ff uitleggen hoe het zit:

In een stad 7 km bij mij in de buurt hebben ze ADSL, daar hebben we via BBeyond een 512/512 1 op 1 lijn aangevraag. De lijn gaat via een router die BBeyond heeft geplaats naar de mast met de zender. De zender stuurd het signaal naar mijn dorpje (dus 7 km hemelsbreed door de lucht) daar pakt een andere zender het op... Deze stuurd het signaal naar een een hub die vervolgens weer terug gaat naar de mast en dan naar de antenne die het signaal rondstraald over het dorp! Aan dezelfde hub hangt ook een server waar iedereen een eigen gedeelde map heeft. Bij de zenders hebben een ip in de 192.168.10.xxx range. Ook de mensen die aangesloten zijn hebben een ip in die range. Verder zitten we allemaal bij dezelfde netwerkgroep zodat we elkaar pc ook kunnen zien (wanneer je een hd deeld dan heh)

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 18-08-2003 19:35 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:42
Voor zover ik weet zijn hier geen progjes voor. Er moet namelijk gesniffed worden, en dan van elk IP een dataverkeer-grafiek gemaakt worden.
Het is natuurlijk wel makkelijk te doen als elke client informatie beschikbaar stelt in de vorm van SNMP. Maar dat lijkt me niet het geval bij office-PC's.

Maargoed, je moet dus sniffen. Als je alleen hub's gebruikt in het netwerk kun je dit overal doen. Gebruik je switches, dan zul je dit op de internet aansluiting moeten doen. (Bij de router, aan de LAN kant, intern dus)
Door een hub ertussen te plaatsen, waar je een PC op aansluit, kun je sniffen met een programma als Ethereal.
Je krijgt dan dus deze situatie:

Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/got/sniffer.JPG

Hiermee kun je precies zien welk verkeer er langkomt, en ook welke clients hierin erg veel dataverkeer genereren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 18-08-2003 19:36 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 16:46
Lightspeed Total Traffic Control kan dat allemaal.

Vriend van me draait het op z'n server. Kan echt alles:
Per IP, per protocol, alles kun je bekijken en beheren.

Ook snelheidslimieten kun je instellen, en weet-ik-veel-wat-nog-meer

Demo van zo'n report:
http://reports4.lightspee...fic/BusiestProtocols.aspx

Je kan daarmee heel simpel zien dat (bv) 192.168.1.8 veel kazaa verkeer heeft, en die poort dus beperken ;)

http://www.lightspeedsystems.com/products/ttc.asp

Masterlijk proggie, ik ga 'm ook installeren als ik mn nieuwe server ga bouwen hier ;)

edit: alleen beetje hoge sysrequirements.. (maar da's ook niet zo gek)

Passive Monitoring only
Intel Pentium III Processor running at 1.0 GHZ or greater (Pentium IV recommended)
1.0 GB RAM
60 MB hard disk space (for software), 2 GB (for database)
One Microsoft 2000/XP-compatible Ethernet, Token Ring or ATM network interface card.
(3Com or Intel server-class card recommended)

Fully Functioning Traffic Control Server
Intel Pentium III Processor running at 1.0 GHZ or greater (Dual Pentium IV recommended for heavy network loads or Gigabit Ethernet)
1.0 GB RAM (2 GB if you’re reporting on more than 20 Mbps of traffic)
Two Microsoft 2000/XP-compatible Ethernet, Token Ring or ATM network interface cards.
(3Com or Intel server-class cards recommended)

[ Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 18-08-2003 19:48 ]

• Binnetie
Kijk zo'n progje zoek ik, wel dat ie nogal aardig wat intern geheugen nodig is... maar dan halen we wel een reepje bij! Kan iemand misschien een screenshot plaatsen van het programma... dan weet ik wat ik kan verwachten...

• DJSmiley
Binnetie schreef op 18 augustus 2003 @ 20:07:
Kijk zo'n progje zoek ik, wel dat ie nogal aardig wat intern geheugen nodig is... maar dan halen we wel een reepje bij! Kan iemand misschien een screenshot plaatsen van het programma... dan weet ik wat ik kan verwachten...

Staat gewoon een soort online demo. Hoe de config zelf werkt heb ik zo geen screenshots van.

• Binnetie
Owjah daar ben ik aan het kijken, weet je ook of je er een demo van kunt downloaden? Of moet ik de demo via de site aanvragen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cutebritney schreef op 18 August 2003 @ 19:34:
Voor zover ik weet zijn hier geen progjes voor. Er moet namelijk gesniffed worden, en dan van elk IP een dataverkeer-grafiek gemaakt worden.
Het is natuurlijk wel makkelijk te doen als elke client informatie beschikbaar stelt in de vorm van SNMP. Maar dat lijkt me niet het geval bij office-PC's.

Maargoed, je moet dus sniffen. Als je alleen hub's gebruikt in het netwerk kun je dit overal doen. Gebruik je switches, dan zul je dit op de internet aansluiting moeten doen. (Bij de router, aan de LAN kant, intern dus)
Door een hub ertussen te plaatsen, waar je een PC op aansluit, kun je sniffen met een programma als Ethereal.
Je krijgt dan dus deze situatie:

[afbeelding]

Hiermee kun je precies zien welk verkeer er langkomt, en ook welke clients hierin erg veel dataverkeer genereren :)
Je kan ook gewoon de uplink van de switch mirroren op een poort en dan sniffen :)

• Blasterxp
  • Niet online
Het is niet te bekijken met Netscape 7.1 ...

En IE 5.5 :(

Beetje jammer ... Wat is er zo bijzonder aan die site (voor mensen die het wel kunnen zien? ) ?

• DJSmiley
jadjong schreef op 18 August 2003 @ 20:18:
[...]

Je kan ook gewoon de uplink van de switch mirroren op een poort en dan sniffen :)
Moet je wel een managable switch hebben... anders lukt dat geintje niet

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 20:45

luke_otto

pang pang luckyluke

Blasterxp schreef op 18 August 2003 @ 20:19:
Het is niet te bekijken met Netscape 7.1 ...

En IE 5.5 :(

Beetje jammer ... Wat is er zo bijzonder aan die site (voor mensen die het wel kunnen zien? ) ?
je kan heel veel dingen monitoren welk ip het meeste data verkeer heeft.
en welke poort het meeste gebuikt word

• Binnetie
DJSmiley schreef op 18 augustus 2003 @ 19:46:
Lightspeed Total Traffic Control kan dat allemaal.

Vriend van me draait het op z'n server. Kan echt alles:
Per IP, per protocol, alles kun je bekijken en beheren.

Ook snelheidslimieten kun je instellen, en weet-ik-veel-wat-nog-meer

Demo van zo'n report:

Je kan daarmee heel simpel zien dat (bv) 192.168.1.8 veel kazaa verkeer heeft, en die poort dus beperken ;)

http://www.lightspeedsystems.com/products/ttc.asp

Masterlijk proggie, ik ga 'm ook installeren als ik mn nieuwe server ga bouwen hier ;)

edit: alleen beetje hoge sysrequirements.. (maar da's ook niet zo gek)

Passive Monitoring only
Intel Pentium III Processor running at 1.0 GHZ or greater (Pentium IV recommended)
1.0 GB RAM
One Microsoft 2000/XP-compatible Ethernet, Token Ring or ATM network interface card.
(3Com or Intel server-class card recommended)

Fully Functioning Traffic Control Server
Intel Pentium III Processor running at 1.0 GHZ or greater (Dual Pentium IV recommended for heavy network loads or Gigabit Ethernet)
1.0 GB RAM (2 GB if you’re reporting on more than 20 Mbps of traffic)
Two Microsoft 2000/XP-compatible Ethernet, Token Ring or ATM network interface cards.
(3Com or Intel server-class cards recommended)
Waar kan ik een demo of wat dan ook downloaden? Of hoe kom je eraan, want overal op de site moet ik eerst contact opnemen met hun klantenservice!

• DJSmiley
Binnetie schreef op 18 August 2003 @ 21:56:
[...]

Waar kan ik een demo of wat dan ook downloaden? Of hoe kom je eraan, want overal op de site moet ik eerst contact opnemen met hun klantenservice!
Dan moet je ff met ze contact opnemen met hun klantenservice. Mijn versie is zegmaar "toevalllig gedownload" :X

Mail ze gewoon met de vraag of er een demo/trial is.

• Binnetie
hmz zo'n ster ben ik niet in engels...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 20:52

Valkyre

Kitesurf FTW!

wat je ook kan doen is het progje NETLIMITER op elke pc zetten, hiermee kan je de download en upload limiteren (voor progjes of het totale inet verkeer)

offtopic:
staat ook bij mijn zusje }) 5 kb/s upload gelocked })

ut werkt echt super handig, zolang maar niemand het uit zet is er niks aan de hand.

iRacing Profiel

• Binnetie
Ja dat progje ken ik daar was ik al mee aan het rommelen geweest. Het nadeel is dat ik dan elke pc moet voorzien van dat progje en dat er vast een paar slimmeriken tussen zitten die het weer uitschakelen...

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Binnetie schreef op 18 augustus 2003 @ 22:22:
Ja dat progje ken ik daar was ik al mee aan het rommelen geweest. Het nadeel is dat ik dan elke pc moet voorzien van dat progje en dat er vast een paar slimmeriken tussen zitten die het weer uitschakelen...
je kan ze eventueel waarschuwen dat als ze het uitzetten dat je hun kabel uit de switch haalt ofzoiest

iRacing Profiel

Verwijderd

Waarom altijd moelijk doen als het ook makkelijk kan. Hier een paccket sniffer / network analyzer voor windows/linux

http://www.webattack.com/get/ethereal.shtml

en je hebt de winpcap packet capture library nodig:
http://winpcap.polito.it/install/bin/WinPcap_3_0.exe

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 06:23 ]

• Yucko
  • Laatst online: 08:34

Yucko

One clown to rule them all !

Gohan-san schreef op 19 August 2003 @ 04:37:
[...]

je kan ze eventueel waarschuwen dat als ze het uitzetten dat je hun kabel uit de switch haalt ofzoiest
Het is een wireless netwerk omgeving :|

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:43
dan kan je toch hun mac-adres blocken in het access point ?

• DinX
  • Laatst online: 09:17

DinX

Motormuis

_zer0_ schreef op 19 August 2003 @ 07:58:
dan kan je toch hun mac-adres blocken in het access point ?
Dan veranderen ze dat toch gewoon :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

DinX schreef op 19 August 2003 @ 10:38:
[...]

Dan veranderen ze dat toch gewoon :?
Denk niet dat Pietje van tegenover weet hoe dat moet. (De kans dat ze het weten is in ieder geval zeer klein.)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

JaJoah schreef op 19 August 2003 @ 07:24:
[...]

Het is een wireless netwerk omgeving :|
owjah zie het nu staan, is maar 1 regeltje sorry.

misschien zou het eens handig zijn om iedereen bijelkaar te krijgen en zeggen dat een paar ervoor zorgen dat internet langzaam gaat.
misschien dat dat helpt

iRacing Profiel

• Binnetie
Ja dat kunnen we wel eens gaan doen.... maar het programma Total Trafic Control is ook mooi, alleen kan het nergens vinden... ik zou het graag willen uitproberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zag je deze op die site staan ?

Afbeeldingslocatie: http://www.lightspeedsystems.com/images/cdimage.gif

klik

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 20-08-2003 11:14 ]

Iperf

Pagina: 1