Toon posts:

Temp S-ata schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag ik ben sins kort een gelukkige gebruiker van de Maxtor 80GB 7200 rpm 8MB cash Sata maar ik zou graag de temp willen weten van me schijf heb al op google gekeken en de search gebruikt kan niks vinden speedfan leest hem niet uit en mbm ook niet

bij voorbaat dank

Verwijderd

De temp van je schijf?
Leg es uit.

ow haha temperatuur.
Zit dat tegenwoordig op een hardeschijf dan?
Er zijn wel tooltjes te downloaden waar je alle warmte sensortjes mee kan aflezen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 17:08:
De temp van je schijf?
Leg es uit.
kijk ik wil de tempratuur dus of ie 39 graden ofzo is wil ik heel graag weten kijken of ik hem beter moet coolen

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jah, dat zit tegenwoordig op een harde schijf, maar als MBM én SpeedFan het niet uit kunnen lezen, zit er simpelweg geen sensor in die HD of heeft je mobo niet de benodigde sensorchips. Welk mobo gebruik je?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ben de trotse bezitter van een msi kt4 ultra bsr

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 17:11:
Ben de trotse bezitter van een msi kt4 ultra bsr
Hmm, lijkt me toch wel dat daar de benodigde Winbond (oid) chips op zitten. Als je CPU-temperaturen e.d. wel uit kunt lezen in bijvoorbeeld SpeedFan kun je ervanuit gaan dat je HD geen temperatuursensor heeft. Mijn WD heeft dat ook niet, volges mij geen enkele WD-schijf :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 08:21

JustDutch

was ambtenaar :)

Van het MBM forum kun je het volgende over IDE-HD's halen (zal ook wel voor SATA gelden):

HDD temps (IDE)
Make sure you read the help file (MBM 5 options explained in detail > settings > general > basic > scroll down)
it either works (and you will see you HDD show up in the list of selectable sensors) or not. it's as simple as that. on WinNT based OS's you need admin rights to make it work, this is a "feature" of WinNT's. Raid setups often means your not gonne be able to see your HDD temp. Your HDD needs to be S.M.A.R.T compatible, however being S.M.A.R.T compatible does not automaticly mean that there is a temp sensor.

Forza Mucca

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

JustDutch schreef op 18 augustus 2003 @ 17:12:
Van het MBM forum kun je het volgende over IDE-HD's halen (zal ook wel voor SATA gelden):

HDD temps (IDE)
Make sure you read the help file (MBM 5 options explained in detail > settings > general > basic > scroll down)
it either works (and you will see you HDD show up in the list of selectable sensors) or not. it's as simple as that. on WinNT based OS's you need admin rights to make it work, this is a "feature" of WinNT's. Raid setups often means your not gonne be able to see your HDD temp. Your HDD needs to be S.M.A.R.T compatible, however being S.M.A.R.T compatible does not automaticly mean that there is a temp sensor.
Owja! Dat klopt! SMART moet ook zijn ingeschakeld, en op veel moederborden staat dit standaard uit om een of andere reden. De TS moet even in zijn BIOS de optie zoeken om SMART in te schakelen als dat nog niet gebeurd is, grote kans dat je dan wel temperaturen kunt uitlezen :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
o zal ik vanavond ff probeeren hopen dat het werkt en anders geen probleem denk dat ie wel cool blijft als me 2000+ 35 graden is
en me case 33 graden

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 20:38

Mojo

The Power Within

dan zou ik zeggen dat hij hem kan uitlezen; ik heb zelf een msi ms-6119 met een 550 Mhz pentium 3 en de enige temp die speedfan uitleest is die van de hdd! dan zou ik zeggend dat er geen sensor op zit, probeer het anders te meten met een thermometer oid, Ik heb zelf een hdd die zonder koeling erg warm werd en dat voelde je ook wel aan je vingers, als je hem goed kan aanraken na een tijdje dan is er niets aan de hand

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
sokje schreef op 18 August 2003 @ 17:16:
dan zou ik zeggen dat hij hem kan uitlezen; ik heb zelf een msi ms-6119 met een 550 Mhz pentium 3 en de enige temp die speedfan uitleest is die van de hdd! dan zou ik zeggend dat er geen sensor op zit, probeer het anders te meten met een thermometer oid, Ik heb zelf een hdd die zonder koeling erg warm werd en dat voelde je ook wel aan je vingers, als je hem goed kan aanraken na een tijdje dan is er niets aan de hand
\
met me ide schijf kon ik het wel maar sata niet heb je sata dan?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SMART staat vaak uit omdat het de performance verlaagd.

Verwijderd

Topicstarter
TimMer schreef op 18 August 2003 @ 17:19:
heb ook geen zin dat me schijfje langzaamer gaat werken of ietrs in de pc vind het nu lekker werken

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Installeer PC Wizzard, en je kan zien welke temperatuur je HDD'tje heeft.
http://www.cpuid.com/download/pcw2003.exe

Succes,
Peter "Shaggy" van de Beek.

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
Ik heb twee Maxtors 120GB 7200 rpm 8MB cash Sata in RAID0 staan.
Ik kon ook geen progjes vinden, waarmee ik de temp uit kan lezen.
Ze werden wel behoorlijk heet. (gemeten met mijn vingers)
Mijn oplossing: fan ervoor met een Zalman Fanmate op de laagste stand
en het probleem is opgelost. ;)
De levensduur wordt iig langer (denk ik) :P

Verwijderd

Een heel mooi freeware tooltje wat ik zelf ook gebruik is Dtemp. Simpelweg een icoontje in je tray met gelijk de temperatuur. Een paar instellingen voor een waarschuwing bij te hoge temperatuur. En als bonus kun je er zelfs je SMARTwaardes mee uitlezen :P

Werkt perfect met mijn Seagate Barracuda V s-ata :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 17:20:
[...]

heb ook geen zin dat me schijfje langzaamer gaat werken of ietrs in de pc vind het nu lekker werken
Type aub gewoon mijn ipv me ... Leest iets normaler.

En als antwoord op je vraag: Zoek naar DTemp mbv google. Is een simpel en gratis tooltje wat netjes de temperatuur laat zien.

Zie net dat mijn voorganger dat ook al heeft verteld ... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Juicy op 18-08-2003 19:02 ]

-

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52
TimMer schreef op 18 August 2003 @ 17:19:
theorethisch wel, in praktijk nog nix van gemerkt :D

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Juicy schreef op 18 augustus 2003 @ 19:02:
[...]

Type aub gewoon mijn ipv me ... Leest iets normaler.
Volgens mij zit je iets teveel achter de pc dat je je daar druk om maakt! :X

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Bartjuh schreef op 18 August 2003 @ 19:54:
[...]

Volgens mij zit je iets teveel achter de pc dat je je daar druk om maakt! :X
Het is gewoon een simpel verzoek. Dus die link naar teveel achter de computer zitten is tevens uit de lucht gegrepen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Aardig blijven tegen elkaar!

TS:

Let op dat je MBM wel instelt dat hij je temp scant van je HD. Ga naar settings->general->advanced->enable $2e... etc scanning

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jolige_Joffer schreef op 18 augustus 2003 @ 18:19:
Ik heb twee Maxtors 120GB 7200 rpm 8MB cash Sata in RAID0 staan.
Ik kon ook geen progjes vinden, waarmee ik de temp uit kan lezen.
Ze werden wel behoorlijk heet. (gemeten met mijn vingers)
Mijn oplossing: fan ervoor met een Zalman Fanmate op de laagste stand
en het probleem is opgelost. ;)
De levensduur wordt iig langer (denk ik) :P
(Firmware) raidcontrollers geven bijna nooit de temperatuur weer. Hoewel ik het toch wel heel knullig vind dat ik mijn schijftemperatur niet uit kan lezen met Dtemp.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1