Toon posts:

Mandrake 9.1 ISA nightmare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pasgeleden (weer eens) linux geinstalleerd.... 2 ISA kaarten in machine, 1 SB16 ISA en 1 3com ISA 509B netwerk kaart. Bios PnP uitgezet.

ISA soundcard herkent die niet direct, dus ff geskipt in het begin. De 2e netwerkkaart (heb 1 PCI en 1 ISA dus) specifiek aangegeven in de installatie (autoprobe enzo... werkt goed)

Het probleem: Als ik nu de soundcard (SB16) wil installeren met 'sndconfig' add die in de file /etc/modules.conf dit:
--------------------------------------------------------------------------
probeall scsi_hostadapter aic7xxx
alias eth0 3c59x
alias eth1 3c509

#alias sound-slot-0 sb
#alias synth0 opl3
#options sound dmabuf=1
#options opl3 io=0x388
#options sb isapnp=1
----------------------------------------------------------------
Resultaat is dat die na de modprobe bij het opstarten zegt dat die de SB16 gevonden heeft,
maar dan blijft wel m'n 2e (ISA) netwerkkaart hangen. Haal ik de soundcard-init weg, dan
werkt m'n netwerkkaart wel. Hoe los ik dit op? en waar kan ik eventueel de isapnp instellingen
van de 509 ISA netwerkkaart wijzigen?

Thanx alvast voor reacties!

Verwijderd

De ISA-pnp settings van de 3com kaart doe je met de 3com utilities flop. Ik denk namelijk dat ze op de zelfde IRQ staan of uitkomen die twee kaarten.
(SB16 en 3com)

ISA-3com kaarten staan geloof ik standaard normaal op IRQ 10 en niet-PNP. SB16 normaal op IRQ5 dacht ik.

Probeer in de BIOS IRQ10 te reserveren, en zet de 3com kaart met de setup/utility flop op NON-PNP en IRQ 10.

Of een variant hiervan, ;) je kunt waarschijnlijk meer dan 1 oplossing vinden..

In ieder geval, met de originele utility-flop of setup prgramma van 3Com die vast wel met Google te vinden is, kun je het instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Ik had die driverdisk nog op m'n HD staan. Helemaal vergeten. Hij stond inderdaad op IRQ10, maar wel plug&play. Dat had ik toendertijd ingesteld voor Bill's OS.. Maar who carez about Bill's OS, dus teruggezegd, PnP ISA=5 in modules.conf geragt en het werkt!

Top!

Verwijderd

OK, veel Linux plezier nog gewenst in 2003!