Toon posts:

Een pagina laden door middel van het goede liedje te spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat ik in een flashpagina een andere pagina kan openen door middel van een password, dit is niet zo moeilijk te maken maar ik wil graag dat dit gebeurt door middel van het spelen van geluiden. Dus dat door een combinatie van verschillende knoppen in te drukken het password in te voeren is.

Dit komt er dus op neer dat ik een liedje kan spelen in een flash pagina, maar hij pas de pagina laadt als je het goede liedje speelt :9~ . Ik heb lang gezocht op het net maar kan hier niks over vinden. Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit in actionscript voor elkaar kan krijgen, lijkt me echt supervet!

Verwijderd

euh,

check is ff op www.flashkit.com (klinkt overigens als een ordinair if...then commando volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gekeken op flashkit maar kon hier ook niks op vinden. Volgens mij is het nog een vrij lastig iets, mij kennis van actionscript is ook niet zo vergevorderd. Ik zocht dan ook naar een standaard scripje, of iemand die zoiets als dit wel eens eerder heeft gedaan en mij dit kan uitleggen. Maar bedankt voor je reactie

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
je stopt in een array de correcte volgorde van knopjes

bij elke knop die gedrukt wordt voeg je die toe in een andere array, op het einde vergelijk je beide arrays...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Ik zou het anders doen als robbedoeske

Je stopt de juiste combinatie in een array, en houd een teller bij
Bij een druk op een toets vergelijk je hem met array(teller), issie juist, teller omhoog, issie fout, teller op 0.
Als de teller bijvoorbeeld 20 (het einde van je liedje) bereikt dan kan je de pagina doorsturen. Als je dan een fout maakt kan je gewoon van vooraf aan beginnen, itt robbedoeske zijn idee

ff voorbeeldcode (dit is geen actionscript, maar java, sorry)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
teller = 0;
Array juisteVolgorde = new Array();
juistVolgorde = {5,6,8,9,7,4,6,5,1,2,3};

(bij het indrukken van een toets)...
if (keyascii == juistVolgorde[teller])
{ teller++; } else { teller = 0; }
if (teller == juisteVolgorde.length)
{ forwardToPage(); }

[ Voor 30% gewijzigd door Denhomer op 18-08-2003 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen maar dit gaat mij net ietsje te ver. Ik heb nog nooit eerder met arrays gewerkt en ik heb het net geprobeerd in flash maar lukt me voor geen meter. Kan iemand mij misschien wat precieser uitleggen wat ik in action script moet doen. Ik ben echt een noob op dat gebied.
Pagina: 1