PC Hapert bij spelen van zware games

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem tijdens het spelen van games nl. dat er om de paar seconden een hapering optreedt. Bij sommige spellen valt het niet zo op, maar als ik flightsim 2002 draai dan heb je om de 2-3 seconden een hapering of blijft ie een seconde hangen. Het maakt niet uit of ik hem op een lage-of hoge resolutie speel.

Bij Mafia gebeurt er precies hetzelfde, maar dan is het alleen een hapering en niet dat ie even blijft hangen. Aan me Specs kan het niet liggen want die zijn hoog genoeg. Jullie kunnen natuurlijk niet ruiken wat me Specs zijn dus bij deze:::
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
AMD 2600+@2250 MHZ
ECS K7VTA3 V5.0F
256MB PC2100(CheepAss)
256MB PC2700(TwinMos)
40GB HD
5.1 C-Media Dolby Surround Kaart
Geforxe MX440SE 128MB DDR AGP4X Videokaart
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

P.S. Ja ik weet dat ik 2 verschillende snelheden geheugen in me PC hebt zitten. Komt omdat ik het zonde vondt om de PC2100 in de kast te laten liggen. Eerst werkte het ook niet maar later toen ik het er nog een keer instopte werkte het wel.

P.S.(2) Ja, hij heeft die hapering ook als ik me Proc op 2075MHZ(standaard snelheid) laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal er eens 1 schijfje geheugen uit. Misshcien draaien deze twee samen toch niet zo goed.
Installeer de nieuwste drivers van nvidia, dat kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

gebruikd je FSAA oid?

[ Voor 50% gewijzigd door Paulus0013 op 18-08-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer de VIA 4-in-1 drivers!! Zonder deze ben je zowieso hopeloos verlorenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik gebruiIk heb onlangs nog de nieuwste drivers van nVidia gedownload, dus dat zal het niet zijn. Als het het geheugen zou zijn zou iemand me dan kunnen vertellen hoe ik ze wle kan laten werken(als het kan dan). Misschien met andere timings ofoz waar ze het altijd over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat die driver niet gewoon op de CD die ik bij het mobo meegeleverd kreeg. En wat zijn dat dan die 4 in 1 drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27
www.viaarena.com voor de via 4 in 1 drivers
zonder deze ben je EGT verdoemd (ff geen gein nu)

en omdat je een nvidia based mobo heb ook ff je nvidia chip update
die kom je overal tegen, maar je zegt zelf dat je dat al hebt geupdate

Bovendien zou ik ff 1 geheugenreepje eruit halen en de andere gewoon op standaard timings laten werken... Kijk of dat effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die VIA 4-in-1 driver is een driver voor je mobo.

Lees er hier meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op 18 augustus 2003 @ 16:43:

Bovendien zou ik ff 1 geheugenreepje eruit halen en de andere gewoon op standaard timings laten werken... Kijk of dat effect heeft
Kijk je bent me te snel af. Maar idd zoals ik ook al zei heb je gelijk.

Jij zegt het alleen iets "zwaarder".. LOL @ verdoemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

jozy schreef op 18 August 2003 @ 16:43:

Sorry hoor, maar wat ijl je allemaal. Eerst zeg je datie Via 4in1 moet installeren, daarna ook noges dat ie een NVIDIA based mobo heeft :?
Doe ff rustig en denk na, en zie wat je verkeerd typt :P

Wat de TS even moet proberen/aangeven:
• Inderdaad de VIA 4 in 1 drivers installeren, deze zijn geen noodzaak, maar voorkomen meestal zulke problemen.
• Hoelang draait het systeem al op deze manier? Sinds wanneer heb je hier last van?
• Laatste DirectX versie al geprobeerd? (Versie 9.0b zitten we nu.)

Aangezien je de laatste NVIDIA stuurprogramma's al geinstalleerd hebt, hoeft dat natuurlijk niet, draai wel eens een keer een rondje Windows Update, dat verhelpt ook nog wel eens problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-08-2003 16:55 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36

icecoolsniper

never run from a sniper!

Draaien er geen achtergrondservices ofzo die niet zouden moeten draaien? Scan eens op spyware met ad aware.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zal weinig invloed hebben. Het is wel aan te raden om de nieuwste moederbord drivers te installeren. Dat moeten bij jou idd de besproken vai 4 in 1 drivers zijn. Download versie 4.48 en ik denk dat je problemen over zijn. Is het dan nog niet over haal dan de langzaamste reep geheugen eruit en game nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2100+ palomino core met een geforce 4 ti 4600 van asus en ik heb precies het zelfde!! aan gezien dat het de komp van mijn vader is moet en kan ik me maar vermaken met rommetjes van gba en zo. ik heb het altijd als ik veel er op geinstalt heb, in het begin na het formatten doet ie het nog gewoon 8)7
ik merkte ook bij 3dmark2003 dat ie meer stotterde omde 2-3 sec bij geluid dan zonder geluid dus had ik mijn live 5.1 van creative ingeruild voor een audigy 2 maar dat hielp niet :'( please let any body come with an answer!!

specs:
- a7v333 asus mobo
- 2x 512mb geheugen pc2700
- audigy 2
- 60 gb 7200rpm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Hoe snel draait je geheugen? Op 266 Mhz of op 333 Mhz, aangezien je waarschijnlijk een XP 2600+ 333 Mhz hebt.

Ik vraag het maar even, als het op 333 Mhz je geheugen effe op 266 Mhz zetten aangezien je ook PC2100 ram gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanke014 schreef op 18 August 2003 @ 21:27:
Hoe snel draait je geheugen? Op 266 Mhz of op 333 Mhz, aangezien je waarschijnlijk een XP 2600+ 333 Mhz hebt.

Ik vraag het maar even, als het op 333 Mhz je geheugen effe op 266 Mhz zetten aangezien je ook PC2100 ram gebruikt.
ik denk da dat nie help want ik heb het zelfde prob(zie mijn eerste post in deze topic) en ik heb er twee geheugen van pc2700 in zitten. Dit probleem deed ook voor toen ik er maar een in had zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

ECS is nogal kieskeurig met RAM, ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn ECS mobo.

Je moet bijna 2 identieke modules hebben wil alles goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanke014 schreef op 18 augustus 2003 @ 21:53:
ECS is nogal kieskeurig met RAM, ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn ECS mobo.

Je moet bijna 2 identieke modules hebben wil alles goed werken.
en ik heb een asus met twee dezelfde merken hoe kan da dan?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

Ook goede drivers geinstalleerd? Dus alle drivers geinstalleerd, inclusief de chipset drivers. Ook effe het geheugen testen met memtest, het zou eventueel kunnen dat een module brak is.

Kijk ook even wat de temps van je CPU, mobo enzovoort is. Dit zou ook eventueel invloed kunnen hebben op de performance.

[ Voor 25% gewijzigd door vanke014 op 18-08-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluids drivers kunnen nog wel eens problemen geven, deinstaleer die, eens en kijk dan of het werkt , download nieuwere versie enz.

kill de drivers van je toetsenbord en muis eens, bij mij hielp dat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ergens anders stond hier net een vergelijkbare vraag. Als er onverklaarbare haperingen optreden ligt dat vaak aan het zoeken naar iets wat er niet is, zoals een netwerkverbinding, een CD-ROM drive. Ook kunnen drivers van je geluidskaart problemen geven doordat ergens een buffer niet goed is ingesteld/overflowt en gecleared moet worden etc.etc. Probeer inderdaad zo min mogelijk dingen actief te hebben tijdens het spelen, schakel eventueel stuk voor stuk alle in de background lopende processen uit en kijk welke verschil maakt.

Als het niet (duidelijk) softwarematig is zou je altijd nog kunnen denken aan timingproblemen omdat je verschillende soorten geheugen hebt. Sowieso moet je in beginsel altijd oppassen met het combineren van twee soorten geheugen, ook al hebben ze dezelfde specificaties maar niet hetzelfde merk, tenzij het allebei topmerken zijn en je zeker weet dat de specificaties strikte toleranties hebben.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

--MeAngry-- schreef op 18 August 2003 @ 16:54:
[...]

Sorry hoor, maar wat ijl je allemaal. Eerst zeg je datie Via 4in1 moet installeren, daarna ook noges dat ie een NVIDIA based mobo heeft :?
Doe ff rustig en denk na, en zie wat je verkeerd typt :P

Wat de TS even moet proberen/aangeven:
• Inderdaad de VIA 4 in 1 drivers installeren, deze zijn geen noodzaak, maar voorkomen meestal zulke problemen.
• Hoelang draait het systeem al op deze manier? Sinds wanneer heb je hier last van?
• Laatste DirectX versie al geprobeerd? (Versie 9.0b zitten we nu.)

Aangezien je de laatste NVIDIA stuurprogramma's al geinstalleerd hebt, hoeft dat natuurlijk niet, draai wel eens een keer een rondje Windows Update, dat verhelpt ook nog wel eens problemen.
VIA 4in1 levert toch echt wel aardig wat extra performance op (1000p 3dmark). Dus in die zin is het wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

vanke014 schreef op 18 August 2003 @ 21:27:

Of zijn CPU 266 FSB of 333 FSB draait wil nog niet zeggen dat zijn geheugen ook automatisch op die speed loopt. FSB is niet hetzelfde als de geheugen-bus nml.

FSB= CPU <> Northbridge (bus) 200,266 of 333 Mhz (DDR)
Geheugen= Geheugenbanken <> Northbridge 200 t/m 400 en hoger (veel moederborden ondersteunen stapjes van 1 Hz.
Front Side Bus word in verband gebracht met het geheugen, wat dus eigenlijk onjuist is.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

Madrox schreef op 19 August 2003 @ 03:09:
[...]

Of zijn CPU 266 FSB of 333 FSB draait wil nog niet zeggen dat zijn geheugen ook automatisch op die speed loopt. FSB is niet hetzelfde als de geheugen-bus nml.

FSB= CPU <> Northbridge (bus) 200,266 of 333 Mhz (DDR)
Geheugen= Geheugenbanken <> Northbridge 200 t/m 400 en hoger (veel moederborden ondersteunen stapjes van 1 Hz.
Front Side Bus word in verband gebracht met het geheugen, wat dus eigenlijk onjuist is.
Dat weet ik, maar aangezien hij ook PC2100 draait en ook PC2700 zou het handig zijn om het op 266 Mhz te draaien in plaats van 333 Mhz. Omdat ik niet denk dat cheapass 266 Mhz op 333 Mhz wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
check voor de gein ook even je agp instellingen in je bios. dat haperen kan ook duiden op texture swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
vanke014 schreef op 19 August 2003 @ 11:08:
[...]

Dat weet ik, maar aangezien hij ook PC2100 draait en ook PC2700 zou het handig zijn om het op 266 Mhz te draaien in plaats van 333 Mhz. Omdat ik niet denk dat cheapass 266 Mhz op 333 Mhz wil draaien.
Inderdaad. Over het algemeen is cheapass geheugen niet echt kritisch als het gaat om de randen van de specificaties. Lijkt me sterk dat het stabiel op 166MHz wil lopen, welke kans bij een bekend merk veel groter is.

Het heeft misschien niets met jouw probleem te maken, maar je moet gewoon niet aan verschillende soorten geheugen beginnen. Je loopt vrijwel altijd tegen problemen aan als asynchrone klokken, timingsproblemen, etc.

Je CPU op 333MHz zetten en je RAM op 266 is nou ook niet echt bevorderlijk voor de performance. Het verschil tussen 266/266 en 333/266 is maar heel erg klein omdat er zoveel waitstates inzitten doordat het asynchroon loopt, en dat in combinatie met hoge CAS-timings doet een hoop van de hogere FSB van die Athlon 2600+ teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

ik wil niet lullig doen maar hij heeft een KT266a chipset
dus ik denk niet dat het aan de mem speeds zit hoor
die zijn gewoon 266 :P sneller kan ook haast niet op dit bordje zelfs niet met voltmods (dit is wat ik er van lees ;) )
dus ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken

heb je al eens een schone win instal geprobeert ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014

vanke014

Shunt schreef op 19 augustus 2003 @ 11:32:
ik wil niet lullig doen maar hij heeft een KT266a chipset
dus ik denk niet dat het aan de mem speeds zit hoor
die zijn gewoon 266 :P sneller kan ook haast niet op dit bordje zelfs niet met voltmods (dit is wat ik er van lees ;) )
dus ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken

heb je al eens een schone win instal geprobeert ?
Ik zie toch echt op de ECS website een KT333 chipset staan hoor. Een schone win install kan wat dingen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

weard google zegt 266 en ecs 333 :P
agja
nou dan vervalt mijn stuk overm mespeeds
maar ik zou tog maar eens een verse windows instal proberen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ook niet lullig zijn shunt, maar ik heb een via kt333 chipset en geen 266. En je hebt meer soorten Shunt, ja de 266 bestaat ook maar die(had je zelf ook wel kunnen bedenken) de fsh van mijn proc niet. Ik ken verders ook geen 2600 die op een 133 mhz loopt. Ik denk dat ik nu wel weet wat ik eraan kan gana doen. K*t geheugen eruit halen andere geluidskaart kopen. EN misschien dat ik die gare mx440 se ook maar moet wegdoen en moet ruilen tegen een FX(die ene die ik nu heb is trouwens ook pas 1 maand oud). Iemand nog interesse???? Zal wel weer een paar honderd euro kostten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Maxow

Hidden Sound System

het probleem van de topicstarter heb ik ook gehad... ik ben er achter gekomen dat DUmeter, of een ander programma dat om de 2 à 3 seconden update een klein beetje cpu gebruikt waardoor het spel even stopt... even uitschakelen en je hebt nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:23
ik heb het programma Stat 'n Perf draaien als alternatief voor DUmeter maar ik heb nergens last van. Met DUmeter ook nooit last gehad trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Maxow schreef op 20 August 2003 @ 11:10:
het probleem van de topicstarter heb ik ook gehad... ik ben er achter gekomen dat DUmeter, of een ander programma dat om de 2 à 3 seconden update een klein beetje cpu gebruikt waardoor het spel even stopt... even uitschakelen en je hebt nergens meer last van.
Dan zou dan wel enorm markant zijn, omdat 99% van de residente applicaties als DUMeter en andere dingen die het systeem in de gaten houden, een priority van idle hebben, en gewone applicaties zoals spellen altijd priority normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programma niet echt draaien, dus dat zal het wel niet zijn. Ik begin nu ook een beetje te denk aan me case temp van 43 graden. Da's ook wel heel hoog.
Moet nog ff een fan aan de voorkant erin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 10:25:Ik ken verders ook geen 2600 die op een 133 mhz loopt.
Ik wel, je hebt 2600+ Athlons met een FSB van 266. Die draaien intern op een snelheid van 2.133 GHz en hebben een multiplier van 16. Ze zijn echter nauwelijks gemaakt en dus bijna niet te krijgen.

Je kunt het beste die PC2100 eruit trekken en vervangen door een reepje PC2700, dat kost je niet meer dan een paar tientjes. Dan draait je geheugen gewoon goed op 333MHz. Vervolgens doe je die GF4 MX weg en vervang je 'm door een Radeon 9700, die nu te krijgen zijn voor onder de tweehonderd euro. Geluidskaart moet je naar je eigen smaak aanschaffen.

Een paar honderd euro voor geheugen en videokaart is wel overdreven iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:23
temperatuur valt best mee, als ik aan het gamen ben dan word hij meestal wel warmer dan 43 graden. Heb je het probleem ook als je je pc laat afkoelen en het spel start net nadat je opgestart bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik he aanzet is me case temp gelijk al 41 graden. ik denk dat daardoor de videokaart en/of me geluidskaart te warm worden waardoor er lichte strorinkjes optreden. Dit in combinatie met het pc2100 wibra geheugen zou denk ik dus voor die irritante hapering kunnen zorgen.

Een geluidskaart,videokaart en geheugen kosten wel een paar honderd euro. 200-300 Euro is toch ook al een paar honderd euro :) .

Of is die case temp van 41 graden wel normaal.

Oohja en idd. er is inderdaad een 2600+. Maar dit is wel een vet(door AMD zelf) overclockte proc. En volgens mij was het ook niet echt een daverend succes. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:06:
Zodra ik he aanzet is me case temp gelijk al 41 graden. ik denk dat daardoor de videokaart en/of me geluidskaart te warm worden waardoor er lichte strorinkjes optreden. Dit in combinatie met het pc2100 wibra geheugen zou denk ik dus voor die irritante hapering kunnen zorgen.

Een geluidskaart,videokaart en geheugen kosten wel een paar honderd euro. 200-300 Euro is toch ook al een paar honderd euro :) .

Of is die case temp van 41 graden wel normaal.

Oohja en idd. er is inderdaad een 2600+. Maar dit is wel een vet(door AMD zelf) overclockte proc. En volgens mij was het ook niet echt een daverend succes. :7
Ik heb precies het zelfde probleem als jij alleen ik heb er een 2100 palomino core die idle 65 graden word, ik denk dat het daar door kom dat ik geen zware spellen kan spelen. Ik moet het nu doen met roms van de gba of de n64 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jouw probleem is is dat je koelpasta niet goed tussen je cooler en je core zit en daardoor wordt de warmte niet goed weggeleid. Ik had onlangs hetzelfde probleem. Alleen mijn proc werd toen 71 graden. Toen heb ik er een coolermaster aero 7+ opgezet, en nu koelt ie em op 1800 toeren op 52-53 graden, en op 3600 rpm is ie 50-51 graden.Maar volgens mij zijn die temps ook nog wel te hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:24:
Wat jouw probleem is is dat je koelpasta niet goed tussen je cooler en je core zit en daardoor wordt de warmte niet goed weggeleid. Ik had onlangs hetzelfde probleem. Alleen mijn proc werd toen 71 graden. Toen heb ik er een coolermaster aero 7+ opgezet, en nu koelt ie em op 1800 toeren op 52-53 graden, en op 3600 rpm is ie 50-51 graden.Maar volgens mij zijn die temps ook nog wel te hoog.
Nee dat is niet waar, ik heb het probleem proberen optelossen door er nog 3 anderen koelers te proberen en hij werd net zo warm. maar afgezien van dit probleem(waar deze topic over gaat) loopt ie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee dan is je processor dus echt rot, want anders kan ie van ze leven niet zo warm worden, of het kan ook nog zijn dat je sensor niet goed is/zit. Maar in ieder geval ik denk dat ik nu wel voldoende support heb gehad van de GoT members, bedankt allemaal, ik heb nu wel een aantal mogelijke oplossingen. Maar nog steeds weet ik niet 100% zeker wat er aan de hand is. Heeft iemand dit probleem dus ook gehad en weet diegene wat de oorzaak is ..... post is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:04:
. Heeft iemand dit probleem dus ook gehad en weet diegene wat de oorzaak is ..... post is.
Volgens search op GOT komt dit heel vaak voor. (zoek maar op "haperen")
Oplossingen die ik gezien heb zijn vaak toch bepaalde drivers installeren.

Een zeldzaam ander geval als oplossing is een goede antivirus scanner.
En Xp service pack draaien & admin wachtwoord zetten. Anders heb je zo extra programma's binnen die extra dingen zitten doen en dus jouw waardevolle processortijd wegsnoepen.

Enne hapert hij ook zonder geluids kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 20-08-2003 17:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Wel eens met de slider van Geluids Hardware Acceleratie gespeeld?
Mijn oude GB 7ZX-h (KT-133, ik weet is ouder dan jou chipset.. Maar ook die van jou stond er om bekend Haperingen te geven in games, Zoek maar een in de search met Sblive! + VIA chipset)
had dezelfde probs... Ben daarom zoals je in mij sig ziet op een Nvidea based mobo overgestapt.

(run> Dxdiag > sound)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Maxow

Hidden Sound System

nare man schreef op 20 August 2003 @ 11:20:
[...]

Dan zou dan wel enorm markant zijn, omdat 99% van de residente applicaties als DUMeter en andere dingen die het systeem in de gaten houden, een priority van idle hebben, en gewone applicaties zoals spellen altijd priority normal.
Mja, het klinkt wel raar, maar het is serieus zo hoor. Op een LAN wilde ik ook een keer tegen iemand een spel spelen, dat bij die persoon dus ook zo haperde, ik vroeg of hij DUmeter ofzo draaide, waarop hij me vertelde dat dat het geval was, hij zette het uit en nergens meer problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ff je vsync veranderen. Volgens mij is het dan opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Rody op 24-08-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik had dat probleem ook, bij mij lag het aan DU meter, na ik die uitzette was alles OK.
Pagina: 1