Microsoft Force Feedback wheel

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ik kan 2dehands een MS force feedback stuur kopen van iemand.
ik ben mij bewust van alle vorige topics over force feedback maar daar kon ik geen bevredigend antwoord in vinden. Heb ook alle reviews gelezen, maar heb nogsteeds vragen.

Ik wil graag weten wat de ervaringen zijn betreffende het MS ffb stuur. Wat is de mening over dit stuur? Zou je een andere kopen de volgende keer? of heb je misschien al een ander stuurtje gehaald?

kom niet met losse opmerkingen aanzetten aub, ik heb echt wel gelezen dat de guillemot gaaf is, en dat de act-labs beter is. Maar waarom dan? heb gewoon vergelijkingsmateriaal nodig en ja ik ga dit weekend ook allerlei stuurtjes zelf proberen, maar de nodige vooroordelen en voorbereiding kan geen kwaad :)

nog een losse vraag over de act-labs ... die klemmetjes achter het stuur schijnen niet lekker te werken (stroef ofzo), klopt dat? of is het gewoon weer een kwestie van smaak?
als er nog mensen zijn die een objectieve vergelijking kunnen maken tussen het actlabs en het MS stuur. Act-labs optie blijft natuurlijk altijd interessant 8-)

Verwijderd

Koop een Logitech met Forse Fietsbek

Als je een beetje mazzel heb kan je die ouwe
nog wel vinden, die nieuwe Logitech is iets minder.

Succes!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
met dit soort "wijze raad" kan ik dus niks :( (zoals ik al gezegd had)
argumenteren waarom ... vergelijkingen enzo

Verwijderd

De techniek is anders.

Bij Logitech wordt gebruik gemaakt van 'kabels' terwijl Microsoft daar 'radars' voor gebruikt.

Verschil: Logitech geeft een beter en natuurgetrouwer FF beeld dan MS.

Verwijderd

Ik heb een M$ force stuurtje :)

Werkt prima genoeg kracht en ik heb hem toen gekocht om 3 reden

1) is M$ dus werk goed met direct-x geen aparte software
2) heeft makkelijk en solide bevestigings manier
3) kwam samen met de gullemot als beste uit de duur test (dus bleef het langste werken)

Oh ja ik vind hem lekker in de hand liggen
en mijn maat 45 pst prima op die pendalenplank :)

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ik heb nu ook maar de M$ gekocht.
wat me in de eerste instantie opvalt is het gewicht van de pedalen unit (een veertje!). Maar staat als een huis op mijn zeilvloer. Verschuift totaal niet!
Sja pedalen hebben weinig tegendruk en het stuur ... de tandwieltjes voel je he :(.

Vind het tot nu toe het prettigst sturen zonder FFB. Maar dat zal gewoon gewenning zijn. :+

Ik ben het eens met de review van CT 2000/3, de force feedback is erg krachtig. Het bevestingsmechanisme is geniaal en degelijk. En de klepjes achter het stuur kunnen niet breken (zoals bij guillemot) omdat het gewoon knoppen zijn.
2dehands is dit apparaat een aanrader wat mij betreft!

Verwijderd

Ik vind zelf die radar techniek van Microsoft niet lekker aanvoelen, errug onnatuurlijk en als je van simulaties houdt ook een tikkie onnauwkeuriger. Logitech is naar mijn mening t beste stuurtje (die ouwe heb ik t dan over, die nieuwe heeft wat probleempjes met bevestigen enzo las ik). Werkt ook goed als je FF uit zet, handig voor sommige sims of spellen die dit gewoon niet ondersteunen. Als je bij de Microsoft de FF uitzet heb je geen centrering meer en das erg onhandig.

Ik heb ook met de Guillemot FF gespeeld en de indruk die ik daarvan had was bijna t zelfde als die van MS. Enige voordeel, je hebt dat kewle pookje.

Ik zou dus zeggen, als je graag een stuurtje wil en er toch regelmatig mee wil gaan racen, helemaal als je meer van sims dan arcade racers houdt, koop dan een echte goeie (Logitech naar mijn mening), als t gewoon voor af en toe casual racen is kan je ook die MS nemen als de prijs goed is.
Pagina: 1