For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dat ligt aan de raid controller en de management software die erbij komt. Deze software ondersteunt hoogst waarschijnlijk wel om events te loggen. Potentieel ondersteunt deze ook om 'alerts' te sturen in de vorm van een email, sms, of een 'page'.
Hoe dit werkt op jouw server kan je waarschijnlijk wel op IBM's support website vinden denk ik, anders zou ik ze even bellen.
Hoe dit werkt op jouw server kan je waarschijnlijk wel op IBM's support website vinden denk ik, anders zou ik ze even bellen.
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Verwijderd
idd bij adaptec (Adaptec Storage Manager) zit er een programma dat de hardware monitored (is eigenlijk hetzelfde als de firmware).
Waarschijnlijk heeft IBM ook zo'n progje.
Misschien kan je het ook wel via
opvragen
Waarschijnlijk heeft IBM ook zo'n progje.
Misschien kan je het ook wel via
code:
1
| cat /proc/scsi/<naam van controller>/<device nummer> |
opvragen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 15:17 ]
Heb op de IBM site al wat gevonden: een dumplog.sh script waarmee je de controller kan uitlezen. Daarbij ook een clearlog.sh om de log weer leeg te gooien. Het betreft overigens een x345 server.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!