Database over internet delen op "willekeurige" pc

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
De volgende opstelling:
-op een website heb ik een verwerkingsscriptje voor een database
-de database staat op een willekeurige pc welke verbonden is met internet

Nu wil ik dus de database delen via internet, echter wil ik geen iis server installeren

nu ben ik dus op zoek naar een manier om enkel de database te delen, via internet, waarbij de webpagina de benodigde lees en schrijf acties kan voltooien in de database, verder hoeft de database vanaf internet niet te benaderen zijn

iemand suggesties?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:44

JohnD

Bernd

mysql server draaien op die pc?

moet werken zonder dat er een webserver loopt. je kan gewoon verbinding maken met een php scriptje naar die PC toe.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40

ripexx

bibs

Ik volg je even niet?

Je hebt een db welke door db server wordt gehost, of werk je met een of ander access bestand.

Wat wil je nu precies want het is echt vaag wat je hier neerzet. :? Kom eens met wat meer info en een duidelijke uitleg :)

buit is binnen sukkel

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-08 13:14
Je schrijft dat de database vanaf internet niet te benaderen hoeft te zijn. Ik ga er dus vanuit dat de website met het verwerkingsscriptje dus op die pc met de database draaien (anders komen ze dus niet aan de database). Om die website te benaderen vanaf internet (ik neem aan dat je dat wilt) heb je een http server nodig. Is dit wat de bedoeling is?

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
pc A: webserver met verwerkingsscript (iis)
pc B: client die script na login op Pc A start
pc C: pc met database welke toegankelijk moet zijn voor pc A

alle pc s zijn verbonden met het internet

pc B logt in bij A, A connect naar pc C

Nu zal pc C, pc B toe moeten staan te lezen en wijzigen in de database van pc C
Op Pc C wil ik geen webserver draaien, ik ben op zoek naar een manier om toegang te verschaffen of te delen via internet tot Pc C, zonder het draaien van een complete webserver.

hoop dat dit wat duidelijker is :)

Verwijderd

Legio opties, bv. vanaf PCA een VPN leggen naar PCC en daarna bv. een ODBC erdoor leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 21:46 ]

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07
ik zie echt het probleem niet...

pc A: Apache + PHP instaleren en connecten naar pc C (gewoon met de ingebouwde mysql_connect())
pc B: gewoon een willekeurige pc met een browser
pc C: MySQL instaleren, en een account maken voor de website (oa ip opgeven van pc A (hoeft niet, maar is wel zo veilig))

[edit]
op pc A kan uiteraard ook gewoon IIS (+ASP) draaien, neem aan dat die ook gewoon naar MySQL kan connecten (had er ff overheen gelezen)

[ Voor 21% gewijzigd door Mafioso op 18-08-2003 21:48 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40

ripexx

bibs

PC B staat los van het gehele verhaal. Wat jij wilt is dus een aparte web en db server net zoals op GoT. Je verschillende dingen doen, maar het simpelste zal zijn om een ODBC en socket verbinding naar server C te maken.

Op PC A schrijf je een VB of C# script welke na het inloggen wordt gestart. Hier zijn legio manieren voor te verzinnen. Ik zie ook niet in wat dit met netwerken te maken heeft maar dat terzijde. Verder zou ik me eens gaan verdiepen in een programmeertaal en db software want met de gevens die jij nu geeft kom je niet echt ver he :+ :)

buit is binnen sukkel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Ik zie hier toch ook geen enkel probleem.
Elke databaseserver is remote beschikbaar (al dan niet default).
Of je dat via een portforward doet, of via een VPN naar dat toestel moet je zelf weten.
Met een VPN is het iig een stuk veiliger. :)

Dit is ook geen netwerkprobleem.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.