probleem mobo/monitor (?)

Pagina: 1
Acties:

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Ik heb vandaag in een oude pc een sounblaster live vervangen door een soundblaster 5.1 , toen ik deze aanzette onstond er een zeer onaangename brandlucht waarna we deze pc uitzetten , vermoeden is dat er draadjes in de ventilator verstrikt zaten en deze niet kon ventileren..... Ook heb ik per ongeluk me monitor laten pleuren (niet zo hoog maar wel gebeurt) , toen ik de pc opnieuw aandeed deed hij het "gewoon" behalve dat de monitor het niet deed (bleef standby) , toen heb ik andere monitor aangesloten en daarmee gebeurde hetzelfde.... beeld blijft standby , alles is aangesloten , zou het kunnen zijn dat de mobo beschadigt is en daardoor de gfx kaart niet meer werkt ? ik heb hierna een mobo van een oude compaq erin gezet met onboard gfx en geluids kaart maar ong steeds hetzelfde verhaal.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je vanalles en nog wat gesloopt hebt. Wat je zelf al aangeeft: problemen elimeneren door trial en error zal het beste resultaat geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Hoelang duurde het voordat je de brandlucht rook ?, want de onderdelen in je PC kunnen wel even zonder een werkende ventilator. ( welke ventilator overigens ? ).
Als je de brandlucht vrijwel direct rook is mijn vermoeden dat je de geluidskaart er niet recht/goed hebt ingezet, waardoor deze dus kortsluiting heeft gemaakt en waarschijnlijk je moederbord heeft gefrituurd.
Zoals al vermeld geworden is door The_Eagle: haal alle kaarten uit je PC en start dus op met zo min mogelijk aanwezig ( Mobo, CPU, RAM, Vid ).
Suc6 ermee !

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit klinkt niet best: binnenbrandjes, monitoren laten donderen... tja, dan wil het wel eens gebeuren dat iets het niet meer doet 8)7

Maar je zegt dat je op het laatst ook nog een ander mobo hebt ingebouwd met onboard video en dat het probleem dan hetzelfde is, ook met beide monitoren? Dan ligt het dus hoogstwaarschijnlijk niet aan je mobo en/of grafische kaart. Verwissel de PSU eens en was het hetzelfde geheugen en cpu wat je op beide borden geprobeerd hebt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Mja , de geur onstaat na enkele seconden al , en ik heb maar 1 ventilator , die op me mobo , voor de rest ben ik toen met 2 verschillende pc's aan de slag gegaan , helemaal uit elkaar gehaald en eerst dat tweede mobo gestart met alleen de broodnodige aansluitingen. Toen we het met dat "gefrituurde" mobo probeerde bleef trouwens wel de cdrom "hangen" na onbepaalde tijd en dat veranderde niet , ik ben nu even een 3de monitor en pc aan het halen om te kijken of dat enige hulp kan bieden , il be back D:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

en ik heb maar 1 ventilator , die op me mobo
Ik hoop voor jou, dat je de ventilator op je cpu bedoelt, anders vind ik het niet gek dat de pc het niet doet :P

Verder zul je gewoon alle problemen moeten buitensluiten, dus iig die derde monitor proberen, andere PSU proberen, dan pas kun je er vrij zeker van zijn wát er kapot is, daarna moet je het natuurlijk nog proberen te maken :P
Pagina: 1