[Win98] Geen twee USB apparaten tegelijk gebruiken?*

Pagina: 1
Acties:

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Op zich denk ik dat ik weet wat de oorzaak is, ik weet enkel geen oplossing:

Wanneer er met de pc (win98) geprint wordt vanuit IE dan wordt de interbetverbinding verbroken.

Het is een USB printer en een USB ADSL modem, dus mijn vermoeden is dat er maar 1 USB apparaat tegelijk gebruikt kan worden binnen win98 (dacht ooit ergens gelezen te hebben, dat win98 maar 1 keer een USB driver installeert ook al heb je meer USB poorten)

Hoe kan ik dit oplossen ?

Alvast bedankt voor de reacties :D

Bochtjes zijn Kewl

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt. O.a. het OS in de titel vermeld. Graag de volgende keer meteen zelf even doen. Zie ook:
Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk eerder dat het door een stroomtekort komt. Sommige USB modems verbruiken de volle 500mA waardoor als je gaat printen de verbinding eruit klapt.
probeer de printer eens op een andere USB hub aan te sluiten.
of als je daar maar 1 van hebt op je pc kijken of je hem via een externe USB hub kan aansluiten (met eigen stroomvoorziening).

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 18-08-2003 14:08 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gedeelde IRQ-probleem misschien? Wekne w98 gebruik je, 1e of 2e editie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Na het omdraaien van de apparaten is het probleem verdwenen, dus printerkabel en modem kabel (USB) omgedraaid en klaar, thx voor jullie reacties :D

Bochtjes zijn Kewl