De laatste weken heb ik een site ontwikkeld, gebruikmakend van XML en XSL. Omdat alleen de laatste browsers XSL ondersteunen wilde ik het serverside parsen. Geen probleem op mijn localhost, maar de server van mijn hostingprovider zijn DOM XML en Sablotron niet geïnstalleerd.
Op het moment draait de site op een server met een "450 MHz AMD-K6®-2 processor" maar vanaf vandaag worden nieuwe servers met een 1GHz pentium 3 geïnstalleerd. Ik dus vragen of bij die installatie ook DOM XML en Sablotron geïnstalleerd kunnen worden. XML-support lijkt me bij nieuwe server eigenlijk net zo logisch als MySQL-support.
Maarnee: het kost teveel performance:
Nu wil ik weten: hoeveel performance scheelt dat nou werkelijk, als je op een P3-1Ghz server een extension extra load? En in de situatie dat ik hem bij elk script handmatig aanroep? Of wie heeft een andere oplossing?
PS: nu geïnstalleerd: xml. standard, session, posix, pcre, mysql, mbstring, ldap, imap, gettext, gd, ftp, dba, db, zlib en apache. Bij de nieuwe server weet ik het nog niet.
Op het moment draait de site op een server met een "450 MHz AMD-K6®-2 processor" maar vanaf vandaag worden nieuwe servers met een 1GHz pentium 3 geïnstalleerd. Ik dus vragen of bij die installatie ook DOM XML en Sablotron geïnstalleerd kunnen worden. XML-support lijkt me bij nieuwe server eigenlijk net zo logisch als MySQL-support.
Maarnee: het kost teveel performance:
Ik dacht dus aan een andere opzet: de extension niet automagisch laten laden, maar wel op de server zetten, zodat ik het volgende script kan gebruiken:Deze software kunnen wij niet installeren. Het is ballast voor de server. Als er veel vraag naar was dan zouden we het wel kunnen installeren. Het is prima als je geen serverwide version van Sablotron kunt vinden, die kan wel geïnstalleerd worden. Op de link die jij gaf zie ik alleen serverwide toepassingen. Stel je eens voor hoe vol het op de server wordt als we alle softwareverzoeken zouden inwilligen!
PHP:
Maar ook dát was niet goed. Zo'n extra extension zou wel mogen, maar dan alleen wanneer hij vanuit mijn eigen root geladen werd. (Lijkt me uiterst onveilig, magoed)1
| if (!extension_loaded ("sablotron")) dl ("php_sablot.so"); |
Nu wil ik weten: hoeveel performance scheelt dat nou werkelijk, als je op een P3-1Ghz server een extension extra load? En in de situatie dat ik hem bij elk script handmatig aanroep? Of wie heeft een andere oplossing?
PS: nu geïnstalleerd: xml. standard, session, posix, pcre, mysql, mbstring, ldap, imap, gettext, gd, ftp, dba, db, zlib en apache. Bij de nieuwe server weet ik het nog niet.
edit:
Specs van de nieuwe server: * klik *
Specs van de nieuwe server: * klik *
[ Voor 5% gewijzigd door creative8500 op 18-08-2003 13:47 ]