Toon posts:

Compaq Presarion 1690 >>> video/scherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij is wel een beetje oud maar toch ben ik hem aan de praat proberen te krijgen.
Het enige wat defect is is de Harddisk. Ik heb er een nieuwe ingezet. Maar nu werkt hij nog maar half.

Als ik de notebook aanzet geeft hij piepjes.
Zodra ik in "dos" zit heb ik alleen maar beeld in de bovenstehelft van het scherm.
In de bios doet het scherm het wel geheel.

De Quick Restore cd doet het niet meer....

Wie kan me helpen om dit op te lossen.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Klopt, op de harddisk (de oude) zat een kleine partitie, die ervoor zorgt dat je o.a. kan opstarten.

De quick restore werkt niet meer angezien je een ander merk hd in hebt gestopt, of minimaal een ander type...

Meerdere mensen hebben dit probleem gehad, het is op te lossen. Probeer de zoekfunctie van got eens..

Ik heb zelf geen tijd om dit voor je uit te zoeken...maar er is hoop voor je laptop,,,

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag de gehele dag bezig geweest met zoeken, zowel op google, als hier als op andere websites.

De oude harddisk werkt niet meer, dus kan niet kijken naar de partitie.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

de compaq service partition, met setup en diag files erop, die moet je eerst aanmaken voor je een OS kan installeren. kijk op de hp website naar de setup en diagnostics programma's
als je die draait kan je de partitie aanmaken en de disk gebruiken.

setup draaien is eigenlijk al voldoende maar het is handiger om die zooi permanent bij je te hebben, dus vandaar dat het aanmaken van die partitie bijna een must is...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij kan helpen dit bij www.hp.nl te vinden?
Mij lukt het namelijk niet......

P.S.
http://h20015.www2.hp.com...ml?lc=nl&docName=bds05216

Hier heb ik wel een diagnostic..... ik vraag me af of het de goede is, maar de link (in het artikel) werkt in iedergeval niet.....

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 21:20 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Deze links heb ik vanmiddag ook al gevonden.

De eerste link is die met een manual enzo..... hier kan ik niets over mijn probleem vinden. De tweede link dat is een update voor de "Battery Controller/KBC", niet voor de bios. (maar ook al vanmiddag gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
ok, diagnostics diskette heb ik inmiddels wel, maar nu verder

Hoe maak ik de correcte partitie met deze files aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ook een gedeelte van de nacht doorgegaan met het zoeken naar een oplossing. Niet veel opgeschoten nog, maar wel iets.

Zoals ik in het begin al melde, de piepjes, ik weet nu waar ze voor staan. De ROMs zijn niet correct. Of ik hiermee iets opschiet weet ik niet, want zover was ik al. Ik wist dat deze op de oude HDD stonden.

De vraag die mij nogsteeds rest.

HOE KRIJG IK DE ROMS TERUG OP DE NIEUWE HDD???????

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer met een oplossing?

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

hmm

Wat ik vreemd vindt is dat je "alleen maar de bovenste helft van het scherm ziet"

- heb je geprobeerd een willekeurig OS te instaleren?
- de quick restore cd is nog wel fysiek ok he?
het riekt er namelijk naar dat je het kabeltje tussen comp en monitor beschadigd hebt. Misschien iets te frivool het toetsenbord losgemaakt, en daarna die K*T schroefjes rond de HD (knap gedaan trouwens om de hd uit die rare mtale plaat te halen, zijn nl rare schroefjes)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
Alientrader schreef op 22 August 2003 @ 03:33:
hmm

Wat ik vreemd vindt is dat je "alleen maar de bovenste helft van het scherm ziet"

- heb je geprobeerd een willekeurig OS te instaleren?
- de quick restore cd is nog wel fysiek ok he?
het riekt er namelijk naar dat je het kabeltje tussen comp en monitor beschadigd hebt. Misschien iets te frivool het toetsenbord losgemaakt, en daarna die K*T schroefjes rond de HD (knap gedaan trouwens om de hd uit die rare mtale plaat te halen, zijn nl rare schroefjes)
Ik heb een half jaar bij Correct in Rotterdam gewerkt. Daar heb ik veel ervaring opgedaan, maar dit probleem nog NOOIT gezien.

Een willekeurig OS: DOS, Windows en LINUX. Allemaal zelfde probleem.
De quick restore cd is GAAR. maar ook hier krijg ik maar een half scherm.

Dat de monitor een half scherm geeft doet hij NIET in de bios. Dus zou ik zeggen dat het NIET aan de bekabeling ligt.

Die rare schroeven zijn "Tork 9" schroeven.
Pagina: 1