Formule 1 games vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Is het mogelijk om een echte F1 race terug te kijken in een F1 game als GP4 of F1 challange 99' ~ 02' ?
Zou wel vet zijn. Dan kan je lekker een auto volgen die je normaal op TV maar 2 keer voorbij ziet rijden omdat de regie zo nodig vind om de camera de hele tijd op de nr.1 te houden terwijl ie niet bedreigd word door niemand.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Nee lijkt me niet mogelijk :)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dat lijkt me niet :)

helaas soms :), je kan de race wel zo echt mogelijk proberen na te rijden, maar dat is maar wat je wilt :)

maar dat kan dus niet :)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 14:50

Masselink

Voor de dorst

volgensmij is dat wel mogelijk. ze kunnen de auto's perfect volgen met onboard electronica, dus 1 extra chipie voor laatsbepaling en dat importeren in het spel (dat stukje in nog niet mogelijk)

Koffie en meer...

• Maarten
  • Niet online
Masselink schreef op 18 August 2003 @ 13:01:
volgensmij is dat wel mogelijk. ze kunnen de auto's perfect volgen met onboard electronica, dus 1 extra chipie voor laatsbepaling en dat importeren in het spel (dat stukje in nog niet mogelijk)
ik denk niet dat de F1 zit te wachten op een extra chippie alleen voor een "stom" spel :)

bovendien heeft lang niet iedereen die drang om die races te zien :)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 14:50

Masselink

Voor de dorst

AMD_er schreef op 18 August 2003 @ 13:04:
[...]

ik denk niet dat de F1 zit te wachten op een extra chippie alleen voor een "stom" spel :)

bovendien heeft lang niet iedereen die drang om die races te zien :)
Dat is wat anders, maar het kan wel.

Koffie en meer...

• Maarten
  • Niet online
Masselink schreef op 18 August 2003 @ 13:08:
[...]

Dat is wat anders, maar het kan wel.
owkeej jij wint ;)

maar goed dan zou je daar ook nog eens rechten op moeten kopen waarschijnlijk :)
plus dat er dan een importer moet worden ontwikkeld :)

kortom ik zie het niet gebeuren :)

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
das jammer. Zou op zicht wel interessant zijn voor RTL5 op vrijdag avond na zo'n race. Kunnen ze alles nog een goed nabeschouwen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Kijken jullie nooit naar WRC? (Rally)

Die hebben dat alang. Virtual Spectator heet het. Je kan als Virtual Spectator de rally stage eens bekijken, je kan op de stage kijken waar de ene rally coureur het verliest van de ander.
Ziet er verschrikkelijk goed (en gedetailelerd uit).
Ik weet niet waarom F1 dit niet heeft, opzich zijn er genoeg cameras op en rond het circuit om het in het echt te bekijken, denk ik.

• Maarten
  • Niet online
SebaZ schreef op 18 August 2003 @ 16:19:
Kijken jullie nooit naar WRC? (Rally)

Die hebben dat alang. Virtual Spectator heet het. Je kan als Virtual Spectator de rally stage eens bekijken, je kan op de stage kijken waar de ene rally coureur het verliest van de ander.
Ziet er verschrikkelijk goed (en gedetailelerd uit).
Ik weet niet waarom F1 dit niet heeft, opzich zijn er genoeg cameras op en rond het circuit om het in het echt te bekijken, denk ik.
is dit in een spel, of op TV :?

op TV is het in principe ook wel mogelijk, echter zijn er maar weinig mensen (exploitanten) die de technologie ervoor leveren :)

Verwijderd

Dat chipie laat alleen de positie zien, niet hoe mooi die over een curve gaat, hij laat ook geen kleine stuurfoutjes zien. Zo mis je wel meer dingen wat een race leuk maakt. Een weing boeiende race om terug te kijken IMO.

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21
Hier heb ik ook weleens aan zitten denk idd.. :)

Site's als f1-live.com of formula1.com geven live tijdens een training of race
de tijden + sector tijden door..

misschien dat je een programmaarje kan maken wat die info kan opslaan en omzetten in een een savegame voor bijv. GP4 of F1-200x..

maar dan kom je terecht bij het probleem wat Deneb al zei.. je weet de posite op de baan niet... dus zullen ze alleen maar als een treintje over de ideale lijn rijden.. :)

RichardVos.nl

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:12

steveman

Comfortabel ten onder

(jarig!)
en de inhaal manoeuvres zie je dan dus ook niet, rijden ze doodleuk door elkaar heen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Dit is indirect de reden waarom EA bijvoorbeeld niet de rechten heeft om dedicated servers te draaien voor hun F1-games. De FIA wilde ooit zelf zoiets doen, en hield daarom alle rechten mbt van het versturen van deze data in eigen hand.

Helaas is er nooit echt iets mee gedaan.

Heusinkveld Engineering

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Je ziet idd niet gedetailleerd en ze rijden dwars door elkaar heen (kan je zien waar ze het verliezen). WRC is dan ook heel anders dan F1.

Als ze het zouden willen gaan doen zou de FIA er waarschijnlijk zoveel geld voor vragen dat geen enkele developer zich eraan zou (kunnen) wagen.
Pagina: 1