Network path was not found

Pagina: 1
Acties:

• pouha
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2021
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik had een netwerk thuis. Via ADSL-modem naar een router en dan naar 2 computers. Windows 2000 professional. Alles werkte goed. Nu heb ik bij 1 computer het besturingsprogramma opnieuw geinstalleerd en daar begon het feest!

- Voor het gemak noem ik de computer waar ik niets aan had gedaan even de oude en de vers geinstalleerde de nieuwe -

Beiden hebben internet, beiden kunnen de router en de modem bereiken.
De oude kan de nieuwe niet pingen maar de nieuwe kan de oude wel pingen!
Beide computers zijn onderdeel van werkgroep WORKGROUP.

Ik krijg als ik onder 'my network places' de nieuwe probeer te bereiken steeds: "Workgroup is not accessible. The network path was not found".
Ik weet alleen echt niet meer waar ik die instelling moet zoeken! |:(

Ik hoop dat iemand verlossing kan bieden!
Groetjes Jeroen

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Heb je firewalls geinstalleerd? Is sharing op de nieuwe pc ingeschakeld? kun je op de nieuw pc internetten?

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• pouha
Ja, er is een firewall geinstalleerd en op de nieuwe pc zijn mappen wel geshared. Een andere sharing ken ik niet. Ja, ik kan internetten op de nieuwe pc. Overigens is de oude dus niet te bereiken vanaf de nieuwe en daar heb ik niets aan veranderd qua firewall.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
NETBIOS over TCP/IP aanstaan bij je Advanced TCP/IP settings onder kopje WINS... scheelt ook een hoop..

Pvouput live

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hoe worden de IP adressen verkregen, via een DHCP server, of zijn deze statisch :?

hoe wordt de DNS verkregen, via de router :? of staat er nog een server oid thuis :?

zit de ene PC via de ander op het internet of gewoon los aan de router :?

en kijk even of de IP adressen (hoe dan ook verkregen) kloppen :)

• pouha
De IP adressen worden automatisch verkregen (in het TCP/IP scherm van de Local Area Connection Status zit ik dan te kijken). Er staat niet geen server, Dus DNS zal dan wel via de router verkregen worden (?? ik zie alleen bij de router die 2 DNS getallen bij WAN, maar dat is toch niet van belang?). Beide pc's hebben een eigen netwerkkabel naar de router. Vanaf de router gaat er dan een kabel naar de modem.

En mbt de IP adressen:
Als ik het IP van de nieuwe op zichzelf intyp krijg ik "The page cannot be displayed", als ik het IP van de oude intyp op de nieuwe krijg ik "Under construction".
Als ik het IP van de nieuwe op de oude intyp krijg ik "The page cannot be displayed", als ik het IP van de oude op zichzelf intyp krijg ik een popup met inlog - als ik dan niets invul krijg ik het startscherm van IIS (die oude computer heeft IIS geinstalleerd, de nieuwe niet)

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

pouha schreef op 18 August 2003 @ 13:41:
De IP adressen worden automatisch verkregen (in het TCP/IP scherm van de Local Area Connection Status zit ik dan te kijken). Er staat niet geen server, Dus DNS zal dan wel via de router verkregen worden (?? ik zie alleen bij de router die 2 DNS getallen bij WAN, maar dat is toch niet van belang?). Beide pc's hebben een eigen netwerkkabel naar de router. Vanaf de router gaat er dan een kabel naar de modem.
Post hier de output van ipconfig /all (te doen via start > uitvoeren > cmd en dan ipconfig /all) van de oude en de nieuwe pc eens?
En mbt de IP adressen:
Als ik het IP van de nieuwe op zichzelf intyp krijg ik "The page cannot be displayed", als ik het IP van de oude intyp op de nieuwe krijg ik "Under construction".
Als ik het IP van de nieuwe op de oude intyp krijg ik "The page cannot be displayed", als ik het IP van de oude op zichzelf intyp krijg ik een popup met inlog - als ik dan niets invul krijg ik het startscherm van IIS (die oude computer heeft IIS geinstalleerd, de nieuwe niet)
Conclusie: Op de nieuwe pc draait geen webserver. omdat de nieuwe zichzelf niet ziet en ook niet gezien wordt vanaf de oude (beide keren "this page cannot be displayed"

Under construction krijg je wanneer de webserver wel draait maar nog geen eigen index.html gemaakt is (zoals je zelf al omschrijft) Maar vreemder is dat de oude een popup krijgt en de nieuwe "under construction" De nieuwe ziet de oude toch wel.

weet je zeker dat er in die firewall niets veranderd is (bv ipadres van de nieuwe pc is veranderd) zodat de firewall de nieuwe pc nu niet meer als trusted ziet?)

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• pouha
Probleem is verholpen!! Ik kan weer rustig slapen :Z

Het lag inderdaad bij de Firewall. Ik heb op de nieuwe computer IIS geinstalleerd en toen ik de Firewall afsloot wilde het inderdaad. In de Firewall dus de IP adressen nagekeken (Trusted sites) en nu heb ik weer een netwerk.

Bedankt voor de snelle hulp allemaal!
Pagina: 1