Hoi allemaal,
Ik heb het volgende probleem. Ik had een netwerk thuis. Via ADSL-modem naar een router en dan naar 2 computers. Windows 2000 professional. Alles werkte goed. Nu heb ik bij 1 computer het besturingsprogramma opnieuw geinstalleerd en daar begon het feest!
- Voor het gemak noem ik de computer waar ik niets aan had gedaan even de oude en de vers geinstalleerde de nieuwe -
Beiden hebben internet, beiden kunnen de router en de modem bereiken.
De oude kan de nieuwe niet pingen maar de nieuwe kan de oude wel pingen!
Beide computers zijn onderdeel van werkgroep WORKGROUP.
Ik krijg als ik onder 'my network places' de nieuwe probeer te bereiken steeds: "Workgroup is not accessible. The network path was not found".
Ik weet alleen echt niet meer waar ik die instelling moet zoeken!
Ik hoop dat iemand verlossing kan bieden!
Groetjes Jeroen
Ik heb het volgende probleem. Ik had een netwerk thuis. Via ADSL-modem naar een router en dan naar 2 computers. Windows 2000 professional. Alles werkte goed. Nu heb ik bij 1 computer het besturingsprogramma opnieuw geinstalleerd en daar begon het feest!
- Voor het gemak noem ik de computer waar ik niets aan had gedaan even de oude en de vers geinstalleerde de nieuwe -
Beiden hebben internet, beiden kunnen de router en de modem bereiken.
De oude kan de nieuwe niet pingen maar de nieuwe kan de oude wel pingen!
Beide computers zijn onderdeel van werkgroep WORKGROUP.
Ik krijg als ik onder 'my network places' de nieuwe probeer te bereiken steeds: "Workgroup is not accessible. The network path was not found".
Ik weet alleen echt niet meer waar ik die instelling moet zoeken!
Ik hoop dat iemand verlossing kan bieden!
Groetjes Jeroen