wacom met adb aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Topicstarter
ik heb een wacom bordje met een adb (mac) stekker, is dit met een verloopje oid aan te sluiten op de pc, er vanuit gaande dat de drivers werken?

een adb plug ziet er t zelfde uit als een svideo plug en past daar ook op dus een verloop stekkertje is wel in mekaar te flansen mocht t nergens te krijgen zijn, maar de vraag is nu werkt t? mocht er behoefte naar zijn dan kan ik eventueel de pinout wel inscannen, deze staat in de handleiding, maar ik wordt er geen wijs uit!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
Nee, volgens mij niet verkrijgbaar. Zelf maken...: geen idee?

No production networks were harmed during this posting

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn wel ADB->USB convertors, maar ik denk niet dat dat gaat werken op een PC. En even een ander stekkertje eraan zetten werkt ook niet volgens mij, want ik dacht dat ADB met RS458 werkte.

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
ik heb even wat verder lopen zoeken en alles wat ik kan vinden zijn topics over mac tobo's die met een verloopje aan te sluiten zijn, maar nergens uitsluitsel of het nou wel of niet werkt :( toch bedankt voor de moeite julie 2 :)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Illusion

(the art of)

RS485 kan je toch ook als mode van je compoort instellen?? (normaal compoort = RS232)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
hmm, in m'n bios neem ik aan? en dan zou een verloopje van adb naar serieel voldoende zijn?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Ik kon me een iMate herinneren dus was ff aan het [google=iMate WACOM] en toen vond ik dit topic op de WACOM site en daar staat:
The S-Video-like connector is an ADB plug. ADB stands for Apple Desktop Bus. ADB type tablets do therefore only with Macs. There is also no adapter to use ADB devices at a PC.
Dit gaat dan specifiek over WACOM ADB producten he.
Geschreven door iemand van Wacom zelf dus denk dat je pech hebt.

Maar je kan eens verder zoeken op die site...

iMate werkt blijkbaar alleen op de MAC met een WACOM.

edit:
http://www.focal.co.jp/product/griffin/imate/index_e.html hier staat nog wat info over de iMate, WACOm support, maar onderaan staat weer dat op PC alleen keyboards en muizen ondersteunt worden dus misschien eens verder kijken of iemand het geprobeerd heeft...

[ Voor 23% gewijzigd door Klippy op 19-08-2003 04:19 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11

houthakker

Poehé

LiquidSilver schreef op 19 August 2003 @ 04:14:
Ik kon me een iMate herinneren dus was ff aan het [google=iMate WACOM] en toen vond ik dit topic op de WACOM site en daar staat:

[...]

Dit gaat dan specifiek over WACOM ADB producten he.
Geschreven door iemand van Wacom zelf dus denk dat je pech hebt.

Maar je kan eens verder zoeken op die site...

iMate werkt blijkbaar alleen op de MAC met een WACOM.

edit:
http://www.focal.co.jp/product/griffin/imate/index_e.html hier staat nog wat info over de iMate, WACOm support, maar onderaan staat weer dat op PC alleen keyboards en muizen ondersteunt worden dus misschien eens verder kijken of iemand het geprobeerd heeft...
reactie op je edit; is een wacom bord niet gewoon een muis dan eigelijk, wat kost zo'n imate dan, niet de moeite op het te probere?

Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=adb usb converter]

Misschien zit hier iets interessants tussen B)

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
die convertertjes zouden het op zich moeten doen als ik het goed begrijp, maar ze zijn zo verschrikkelijk duur :(
ik verkoop denk ik maar dit tabletje en schaf een andere aan, ben ik minder geld kwijt dan met zoiets :) iedereen toch erg bedankt! ik ben weer wat wijzer geworden :P
Pagina: 1