Ik ben bezig met een intranet, en daar willen we natuurlijk ook corporate logo's op plaatsen die kunnen gebruikt worden in de diverse word documenten van de mensen.
Oorspronkelijke plaatje is een EPS ( 170 Kb 11,15 x 2,72 x 200 DPI )
En ik wil de plaatjes de juiste grootte geven (bv 3,44 x 0,84 x 200 DPI) dit gaat goed.
Als ik dan de plaatjes wil saven (TIF, JPEG) dan worden ze erg groot rond de 600 kb. Terwijl Photoshop zegt (statusbalk) dat het plaatje 70 kb is.
Vraag:
- Hoe kan ik mooie logo's maken, zonder van die gigantische formaten?
- De achtergrond van de plaatjes zijn wit, maar de printer probeert dit uit te printen en er komt een vaag grijs achtig border om het logo heen. Kan je dit voorkomen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om transparante plaatjes te maken?
- Hoe komt het dat Word geen EPS formaat kan in lezen?
Oorspronkelijke plaatje is een EPS ( 170 Kb 11,15 x 2,72 x 200 DPI )
En ik wil de plaatjes de juiste grootte geven (bv 3,44 x 0,84 x 200 DPI) dit gaat goed.
Als ik dan de plaatjes wil saven (TIF, JPEG) dan worden ze erg groot rond de 600 kb. Terwijl Photoshop zegt (statusbalk) dat het plaatje 70 kb is.
Vraag:
- Hoe kan ik mooie logo's maken, zonder van die gigantische formaten?
- De achtergrond van de plaatjes zijn wit, maar de printer probeert dit uit te printen en er komt een vaag grijs achtig border om het logo heen. Kan je dit voorkomen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om transparante plaatjes te maken?
- Hoe komt het dat Word geen EPS formaat kan in lezen?
Programmer - an organism that turns coffee into software.